Dragi sugrađani, verujem da se većina nas može složiti da stanje u saobraćaju u Leskovcu nikada nije bilo idealno. Daleko od toga. Međutim, u neka ranija vremena problem nije bio toliko izražen kao u poslednje vreme. Razlog je jednostavan. Stepen motorizacije, odnosno broj raznih vozila po glavi stanovnika se od početka 2000tih godine do sada duplirao. Dok su ulice ostale uglavnom iste. Nije to slučaj samo u našem gradu, svuda je manje-više slično. Problem je što se upravljanje saobraćajem ni malo nije prilagođavalo ovom rastućem problemu.
Ono što međutim u poslednje vreme posebno bode oči je da imamo niz nepromišljenih odluka u ovoj oblasti. Ležeći policajci bez jasnih kriterijuma, merači brzine bez ikakve funkcije, katadiopteri koje je pojeo sneg i gomila drugih egzibicija. Ko to radi i zašto je saobraćajna signalizacija u Leskovcu u domenu urbanog dekora i ništa više?
Konkretan primer koji bih izdvojio, a koji na nedvosmislen način ukazuje i dokazuje da se u Leskovcu saobraćajnim problemima već duže vreme bave ljudi koji su svetlosnim godinama daleko od struke jesu saobraćajni znakovi koji su relativno skoro postavljeni oko gradskog trga.
Saobraćajni znak „zabrana saobraćaja za mopede“ (II-13) označava put, odnosno deo puta na kome je zabranjen saobraćaj za mopede, lake tricikle i lake četvorocikle. Sa dopunskom tablom koju ima ispod sebe dopunjen je tako da zabranjuje kretanje ovom površinom i još nekim vozilima – električnim trotinetima i električnim skuterima.

Rekao bi pešak – odlično! I treba da se zabrani tim skuterima i motorićima da prolaze tamo, dosadiše i Bogu i ljudima. A setimo se i slučaja gde je neko skuterom naleteo na pešaka u parku nedavno. I gde je onda problem? Što se Mile buni?
Problem je u tome što je ovde mnogo toga pogrešnog. Da ne kažem – sve. Kroz park i po trgu inače nije dozvoljeno kretanje vozila. To nisu površine namenjene za saobraćaj. Ovo važi za sva vozila, a tu spada i bicikl. Dakle znakovi su suvišni. Bačene pare!
Dalje, električni skuter koji je naveden na dopunskoj tabli ispod ovog znaka – ne postoji u Zakonu o bezbednosti saobraćaja. Zatim, ako je zabranjeno mopedima i drugim vozilima koja su navedena ispod na dopunskoj tabli, da li je onda dozvoljeno ostalim vozilima, kao što su spomenuti bicikli, automobili, kamioni ili autobusi da se tu kreću?! Jer ovaj znak upravo tome služi – da kad određenim putem kojim se vozila već inače kreću, određenoj kategoriji to pravo bude uskraćeno (kao što je recimo na Bulevaru oslobođenja to urađeno za bicikle).
Postoje drugi znakovi koji ovakve situacije pravilnije i smislenije rešavaju, ali treba potražiti, pročitati… Bar bi bilo propisno obeleženo. A skuteri će i dalje juriti tamo gde ne bi smeli jer se takvi problemi ne rešavaju sa par saobraćajnih znakova.

Svako dobro i čuvajte sebe i druge. Saobraćaj nije za igru.
Milan Stojanović, saobraćajni inženjer
















































































Caci izmislili rupu na saksiji…strucnjaci za gluposti,i neznaje..
Ko se bavi pitanjem kretanja bicikli od TC Most do Madere. Ili mogu, ili ne mogu da se krecu bicikliste! Molba Vasoj redakciji da to pitanje iznedri i resi javno. Od Pepca do Djak biciklisticka staza u jednom smeru. Znak zabranjeno kretanje biciklista i po trotoaru je na par mesta semafor TC Most ,Djak, Sop Djokic. Evidentno je da se sad radi biciklisticka traka samo koliko da se odradi od Beka Mobil do Planetr citava 50m. Nerazumljivo i neshvatljivo totalno. Bicikliste su ucesnici u saobracaju ili nisu? Sme da se vozi, sme da se gura rukama, moze na suprotnoj strani. Nije i nece biti regulisano nista po tom pitanju. Ovo nema nigde sem u Le. Nosi bajo bicikl na krke od Tehnoloskog do Niske ulice ako hoces da te ne kazne.
ranije. od Lepu brenu 😀
A ne daj Bože da ti biciklista preseče put na Bulevaru, ili učestvujete u saob.prekršaju, odraše te! Imao slučaj sa jednim „bolesnikom“ sa biciklom, tužilac meni odredjuje krivično delo, na moje pitanje da li je dozvoljena vožnja bicikla Bulevarom, tuž. mene pita:“Ako ti pešak predje pešački na crveno, da li bi ga ti zgazio?“ Odgovaram naravno ne, ali ako se takva situacija desi, valjda je kriv onaj ko ne poštuje zakon, pravila saobraćaja! U suprotnom ukinite zakon i pravila, pa ko preživi. Meni kazna, biciklista ide dalje. 🤡
Milan je potpuno u pravu, ali pogledajte semaforizovanu raskrsnicu ulica Bulevar Nikole Pasica i Zikice Jovanovica Spanca ako se ne varam (bogojevacki put), konkretno horizontalnu saobracajnu signalizaciju? Ako se krecete iz pravca Niske ulice i koristite levu saobracajnu traku, dolaskom na raskrsnicu oznake na kolovozu mozete samo s kretanje ulevo na t.z.v. „bogojevackom putu“, a pravo nemozete, to isto vazi i za one koji se krecu iz suprotnog smera mogu da koriste levu saobracajnu traku samo za s kretanje ulevo u ulici Stepe Stepanovica, dok da nastave put pravo ne mogu, zbog horizontalne saobracajne signalizacije (bilo bi pogresno presyrojavanje). Pa ljudi moji taj koji je to projektovao nema veze sa saobracajem, to je saobracajni zločin!!! A saobracajci kaznjavaju svakodnevno za pogresno prestrojavanje, iako oni pismeni su svesni da oznake na kolovozu su smesne! Bruka i sramota. Da li to neko vidi?
Taj sto je smislio verovatno mu je zena pobegla s bastovanom…caci je to ..nigde veceg gluperaja nego u Leskovcu sa cacijima iz raznih zaseoka..
Mora nešto da se radi, da se vidi, makar to bile i gluposti …. Tako je kada imamo ovoliko stručnjaka…. Zato pratite znake i samo napred….
Katadioptera nema a srafovi ostali na kolovozu i cepaju gume biciklistima a niko ne reaguje
Znate one serijale za decu – Žuća se igra saobraćaja, Žuća glumi inženjera… Tako kod nas, ali bitno da sve to plaćamo mi gradjani, pa ako se stave katadiopteri i nestanu svuda i gde nije prolazilo ono za sneg, pa staviš brzinomere pred ležeći policajac, pa ležeće gde ti se ćefne.. Pa nešto nestane, nesto se kao ukrade ali opet ide kupovina, pa plaćanje.. I sve to dok sa onih televizora po gradu biju filmovi za odrasle..
Potpuno ste u pravu gospodine Stojanoviću sa činjenicama iznetim u Vašem tekstu, ali morate priznati da je ovo jedan od manjih, možda i najmanji, saobraćajni problem u našem gradu. Očekujem da kao saobraćajni inženjer pokušate da date odgovor, tj. rešenje, najpre za problem stajaćeg saobraćaja, pa za problem bahate vožnje i nepoštovanja saobraćajne signalizacije, pa na problem kretanja pešaka i biciklista u saobraćaju….
Još nešto: tzv. autobusko stajalište na Bulevaru, preko puta hotela nema ni jedan saobraćajni znak da je tu autobusko stajalište! Ni na kolovozu (obeleženo žutom bojom), a ni saobraćajnim znakom. Da ne govorim o ugibalištu urađenom za stajanje autobusa. Stotine ljudi tu čeka autobus, između dva pešačka prelaza i pravo je čudo da još niko nije stradao na tim prelazima kada pokuša da pređe ulicu ispred autobusa. A kad smo kod pešačkih: od raskrsnice Kralja Petra Prvog i Bulevara pa do mosta na vaternici ima, verovali ili ne – 14!! I to sve na 900 metara razdaljine. Ili, jedan prešački na raskrsnici Bulevara i Koste Stamenkovića a sledeći nakon 90 metara, na drugom kraju Robne kuće. Pa opet pešački kod AIK banke, takođe nakon manje od 100 metara. I koliko vam treba kolima da pređete Bulevar, poštujući Zakon o saobraćaju i obavezno propuštanje pešaka na pešačkim? Ovakove propuste u saobraćaju ne bi uradili ni učenici srednje saobraćajno-tehničke škole. A struka i dalje ćuti!
Kakvo je ovo pitanje pa Mesko je poznat da postavlja poltrone umesto strucnjaka.
Niko se ne bavi ni parkiranjem na sred ulice,pored san marka,na bulevaru prema restoranu gros i na bulevaru ispred brze hrane biber,a za nisku ulicu da ne pricamo kao da se taj deo grada nalazi u indiju.
Tako je, ležeći policajci se postavljaju napamet i po vezi, u sat mali, ih je 5 kom, u Svetoilidkoj ulici gde jure preko 50 km/h nema nijedan, sramota,