Potrošači, budite oprezni: Trgovci lepe iste cene preko starih i sprovode lažne akcije

Foto: Depositphoto

Koliko puta ste prethodnih nedelja videli popust koji zapravo nije popust već samo precrtana cena. Sve više je takvih slučajeva, a udruženja potrošača, kako smo se i uverili, sve više dobijaju fotografije „lažnih akcija i sniženja“.

Iako na prvi pogled deluje da je reč o tehničkom propustu prodavca, pojava toliko uzima maha da se postavlja pitanje da li trgovci svesno računaju na to da potrošači opažaju samo da je „cena precrtana“ i da uopšte više ne obraćaju pažnju na brojeve, stare i nove cene.
Konkretno, ovoga puta potrošač nam je poslao fotografiju poznatog brenda gde je stara, precrtana cena, i nova, navodno snižena, zapravo jedna te ista i opet je u pitanju marketinški trik, prenosi Sputnik.
„U pitanju je opet jedna vrsta obmane potrošača, pogrešno isticanje cena. Marketinški trik, jer trgovci znaju kako prosečan potrošač reaguje kada vidi da je proizvod na „akciji“, „sniženju“ i da u tom trenutku kada vidi akcijsku cenu retko kada skida prelepljenu cenu da vidi koliko je taj proizvod zaista na popustu“, kaže Marko Dragić, pravni savetnik pri NOPS.
„Takođe, trgovac je dužan da iskaže visinu snižene cene, tj. potrebno je da se vidi kolika je bila cena pre popusta“, ističe on.
Slično je i kada je na proizvodu stara cena prelepljena novom, sniženom, pa na kasi naplate po staroj. Ili kada cena nije ista na rafu i katalogu. Cene moraju da budu usklađene na rafu i na kasi, jasan je Dragić.
„Sve to je nepoštena trgovačka praksa i takav slučaj može da se prijavi tržišnoj inspekciji. Takođe, potrošač ima pravo da zahteva da mu se proda proizvod po ceni koja je na rafu“, kaže on.
Prema Zakonu o zaštiti potrošača, ukoliko se ovakva situacija prijavi tržišnoj inspekciji, trgovac bi mogao da plati kaznu od 300.000 do 2.000.000 dinara.
„Trgovac je dužan da na nedvosmislen, čitak i lako uočljiv način istakne prodajnu, odnosno jediničnu cenu robe ili usluge, u skladu sa propisima koji uređuju trgovinu“, piše u Zakonu. Ovakve situacije se najčešće dešavaju u prehrambenim prodavnicama zbog velikog broja artikala i česte promene cena zbog akcija ili rasprodaje.
Takođe, prema pomenutom zakonu, u slučaju kada je istaknuta cena na rafu niža u odnosu na onu koja je otkucana na kasi, trgovac je dužan da potrošaču plati razliku.

Pratite REШETKU na Facebook, Instagram, X (Twitter) i TikTok mreži. Budite uvek u toku!

Pretplati se
Obavesti o

Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi, kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Prilikom pisanja komentara vodite računa o pravopisnim i gramatičkim pravilima. Nije dozvoljeno pisanje komentara isključivo velikim slovima niti promovisanje drugih sajtova putem linkova. Komentare i sugestije u vezi sa uređivačkom politikom ne objavljujemo, kao ni komentare koji sadrže optužbe protiv drugih osoba. Objavljeni komentari predstavljaju privatno mišljenje autora komentara, odnosno nisu stavovi redakcije Rešetka portala.
Za više informacija pogledajte Pravila korišćenja.

0 Komentara
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare