Fejsbuk ne radi već šest sati, podaci korisnika bili javno dostupni na različitim stranama

Šest sati je prošlo kako su Fejsbuk, Instagram i Votsap nedostupni korisnicima i taj problem uneo je zebnju u milione ljudi, koji strepe da zbog ovog haosa ne ostanu bez dragocenih privatnih podataka.

Fejsbuk navodno nije hakovan, nego su podaci prikupljani na različite načine kroz javno dostupne servise i u trenucima kad su bili javno dostupni na različitim stranama. Ove “žetve“ podataka traju duže nego hakovanje, ali daju uglavnom pouzdane rezultate. Ovo znači i to da, tehnički, nijedan nalog nije kompromitovan niti nasilno “otvoren“.

Ako je sve ovo zaista tačno, hakeri koji imaju podatke mogu da ih upotrebe za ciljano i direktno spamovanje i tzv. phishing napade. Kombinacija pravog imena, tačne lokacije i broja telefona otvara još šire mogućnosti zloupotreba i različitih vrsta direktnih napada.

KAKO SE ZAŠTITI OD MOGUĆEG NAPADA

Korisnici bi trebalo, ako imalo sumnjaju da su im podaci na bilo koji način ugroženi – promene lozinku, obrišu brojeve telefona i isključe lokacijske servise na svojim nalozima.

Sve je dostupno kroz Settings meni Fejsbuk aplikacije ili web sajta (kad se jednom sajt i mreže vrate u normalu, naravno). Takođe, svi korisnici, bez izuzetka trebalo bi da koriste tzv. 2FA zaštitu, odnosno prijavljivanje na mrežu u dva koraka – uz lozinku i mejl trebalo bi da aktiviraju potvrdu aplikacijom za autentifikaciju, prijem koda i slično.

Fejsbukk mreža, kako prenose agencije, nije potvrdila ništa od ovoga još uvek, a očekuje se potvrda i iz još nekih izvora.

ZAKERBERG IZGUBIO 7 MILIJARDI DOLARA ZA ČETIRI SATA

Usled pada popularnih društvenih mreža Fejsbuk, Instagram i Vacap i nemogućnosti prijavljivanja na iste, lično bogatstvo Marka Zakerberga, vlasnika pomenutih aplikacija, u nekoliko sati opalo je za skoro 7 milijardi američkih dolara.

Prvo su pale društvene mreže i servisi za poruke u vlasništvu Fejsbuka, Instagram, Votsap i Fejsbuk mesindžer, a zatim je usledilo prijavljenje sličnih problema od strane korisnika na Amazonu, TikToku, Snepčetu i drugim.

Potom je veliki broj korisnika prijavio probleme i sa pretraživačem Gugl, dok su se nedugo zatim desili problemi i sa multinacionalnim kompanijama internet provajdera T-mobajl, Verajzon i AT&T.

Kako navode strani mediji, na desetine hiljada korisnika ovih provajdera širom sveta ostalo je bez internet konekcije.

Pratite REШETKU na Facebook, Instagram, X (Twitter) i TikTok mreži. Budite uvek u toku!

Pretplati se
Obavesti o

Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi, kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Prilikom pisanja komentara vodite računa o pravopisnim i gramatičkim pravilima. Nije dozvoljeno pisanje komentara isključivo velikim slovima niti promovisanje drugih sajtova putem linkova. Komentare i sugestije u vezi sa uređivačkom politikom ne objavljujemo, kao ni komentare koji sadrže optužbe protiv drugih osoba. Objavljeni komentari predstavljaju privatno mišljenje autora komentara, odnosno nisu stavovi redakcije Rešetka portala.
Za više informacija pogledajte Pravila korišćenja.

0 Komentara
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare