Dečko Jovane Jeremić prodaje hleb po Leskovcu i (zlo)upotrebljava brend nekadašnjeg „Umipeka“

Već par meseci u rafovima svih većih prodavnica i marketa u Leskovcu dominira u prodaji hleb pod nazivom “Umipek”, koji asocira na nekadašnjeg pekarskog giganta iz ovog kraja, društveno preduzeće koje je nekada isporučivalo 40.000 vekni hleba kupcima na području Jablaničkog okruga.

.

Danas, pod istim imenom hleb u gradu na Veternici prodaje proizvođač “AS Braća Stanković doo” iz Grocke, čiji je vlasnik zapravo Dragan Stanković, često pominjan u tabloidima kao dečko voditeljke sa Pinka Jovane Jeremić.

“Video sam ja neke reklame ‘‘Umipek’ ponovo radi’, ali ne znam kako. ‘Umi-Pek’, kao privredno društvo nikada nije prodat. Zapravo, u zaključenom stečajnom postupku, još 2016. godine, kompletnu imovinu je kupio vlasnik ciglane ‘Mladost’. Tada su izmireni dugovi prema državi, gradu i radnicima, i zatvoren je stečajni postupak. Zatim je otvoren novi postupak jer su pronađene neke zaostale mašine koje se prodaju iz stečajne mase. I to je sve”, objašnjava za Rešetku stečajni upravnik nekadašnjeg državnog giganta Robert Mitrović.

Na naše pitanje da li to znači da Stanković zapravo zloupotrbljava ime nekadašnjeg giganta kao brend, on ne daje konkretan odgovor.

“To, zaista ne mogu da komentarišem. Mogu da vam kažem da ‘Umi-Pek’ nikada nije prodat kao pravno lice, a samo tako kupac može da nasledi PIB i ime. Tadašnji kupac, kompanija ‘Mladost’, kupila je samo prostor i mašine u vlasništvu preduzeća koje je bilo u stečaju, i ništa više. Šta se nakon toga dešavalo, da li je on to nekome prodao, to mi ne znamo”, dodaje Mitrović.

Kako je došlo do toga da se “Umipekov” hleb ponovo nađe na rafovima pokušali smo da saznamo u poslovnoj jedini pomenute firme iz Grocke u Leskovcu, ali bezuspešno.

“Ja ne smem ništa da komentarišem, moraćete da pozovete upravu u Begaljici”, kazala je upravnica radne jedinice ove firme u Leskovcu, u vrlo kratkom telefonskom razgovoru.

Kada smo je upitali za kontakte, poručila nam je da ih izguglamo. Što i jesmo uradili, ali na te kontakt telefone, objavljene na sajtu, niko nije odgovrao na pozive naših novinara.

Interesantno je da se na zvaničnom sajtu asgroup.rs hvale kupovinom različitih pekarskih pogona širom Srbije, ali nigde se među njima ne pominje Leskovac.

Nezvanično saznajemo, od radnika koji zahtevaju anonimnost, da su “gazde pokupavale u skorije vreme 18 velikih pekara po Srbiji” i da “kreću u totalno osvajanje tržišta”.

Iste odgovore smo potražili i u lokalnoj samoupravi u gradu na Veternici, ali ni tamo niko nije znao da nam kaže šta se zapravo dešava u pogonu nekadašnjeg pekarskog giganta. Ko tu mesi i peče hleb, pod kojim imenom i pod čijim brendom.

Jedino se čuje komentar Leskovčana na ulici:

“Vratio se ‘Umipekov’ hleb na police. Teško da će biti baš kao stari”.


Inače, problemi leskovačke pekarske industrije „Umipek“, koja je posle neuspešnih privatizacija, zatvorena početkom 2000-tih rešavani su dugo u saradnji sa Gradom kako bi se pronašlo najpovoljnije rešenje i obnovila proizvodnja.

Na kraju potpuno bezuspešno.

Nekada je ovo društveno preduzeće isporučivalo 40.000 vekni hleba kupcima na području Jablaničkog okruga, bez posla je ostalo stotinak radnika, a kroz socijalni program otišlo je više od 300 zaposlenih.

D.Marinković

Pratite REШETKU na Facebook, Instagram, X (Twitter) i TikTok mreži. Budite uvek u toku!

Pretplati se
Obavesti o

Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi, kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Prilikom pisanja komentara vodite računa o pravopisnim i gramatičkim pravilima. Nije dozvoljeno pisanje komentara isključivo velikim slovima niti promovisanje drugih sajtova putem linkova. Komentare i sugestije u vezi sa uređivačkom politikom ne objavljujemo, kao ni komentare koji sadrže optužbe protiv drugih osoba. Objavljeni komentari predstavljaju privatno mišljenje autora komentara, odnosno nisu stavovi redakcije Rešetka portala.
Za više informacija pogledajte Pravila korišćenja.

0 Komentara
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare