Zato što je “Imlek” podilazio potrošačima i gazio konkurenciju i “Metla Komerc” bila deo provere Komisije za zaštitu konkurencije

Foto: YouTube / Printscreen

Komisije za zaštitu konkurencije pokrenula je  ispitne postupke protiv “Imleka” i 16 društava sa kojima su sklopljeni ugovori o kupoprodaji njihovih proizvoda, a među kojima je bila i “Metla Komerc” iz Leskovca.

.

Naime, kako navode iz Komisije, “Imlek” je sa prodavnicama u toku 2017. i 2018. godine sklapao ugovore koji mogu predstavljati restriktivne sporazume, tako što je određivao minimalnu cenu po kojoj njegovi proizovodi mogu da prodaju.

“U ugovorima koje je Imlek sklapao sa ovim preduzećima postojala je odredba kojom je ograničavao prodavnice da Imlekove proizvode prodaju po nižim cenama, kako bi privukli kupce da kupuje druge proizvode u njihovom marketu (loss-lead marketing strategija).  Nakon analize ugovora, Komisija je u januaru 2020. godine pokrenula ispitne postupke”, navodi se u izveštaju.

“Imlek” je zapravo pristupio strategiji koja znači određivanje cena gde se određeni proizvod prodaje po ceni nižoj od njegove tržišne cene kako bi stimulisao drugog proizvoda koji je profitabilniji, odnosno onog gde ima veću zaradu.  To zapravo znači da je jeftiniji “Imlekov” proizvod u radnjama “navlačio” kupce da pored njega kupe i neki skuplji proizvod.

“Velike kompanije mogu da priušte sebi takav vid poslovanja, odnosno marketinga, jer imaju druge proizvode preko kojih nadoknađuju taj gubitak. Manje mlekare to ne mogu da prate. Zbog toga i dolazi do takozvanog gaženja konkurencije, pa je protiv njih i pokrenut postupak. Sve u svemu, krajnji potrošač, koji racionalno razmišlja, može da bude i na dobitku”, objašnjava za Rešetku ekonomista Slađana Marković.


Na listi se nalaze trgovine: Gomex, Domaći trgovački lanac (DTL), Domaća trgovina (Aroma marketi), Veropoulos (Vero), Qvattro company (prodavnice Sunce), Metla Komerc iz Leskovca, Mikromarket iz Novog Sada, Aman, Univerexport i drugi.


Iako je i leskovačka kompanija “Metla Komerc” bila deo provere Komisije za zaštitu konkurencije u ovoj firmi tvrde da, od uspostavljanja poslovne saradnje sa kompanijom “IMLEK” do danas, kupuje isključivo i samo 1 (jedan) proizvod i to „Professional mleko imlek 3.2% mm 1l/1.5l“, i da je reč o specifičnom proizvodu.

“Napominjemo da je društvo METLAKOMERC DOO veletrgovac, tako da konkretan proizvod ovo društvo nije plasiralo u maloprodaju, odnosno proizvod nije prodavao trgovicma na malo, već isključivo isključivo „HoReCa“ subjektima – kafićima, odnosno ugostiteljskim objektima, koji ovaj proizvod ne prodaju dalje svojim gostima, već ga koriste kao dodatak za pravljenje svojih specifičnih proizvoda. Cena takvog jednog proizvoda npr. cappuccina, svakako ne zavisi od nabavne cene mleka „Professional mleko 3.2% mm“, već od kvaliteta i cene osnovnog sastojka kafe, kao i od drugih, mnogo bitnijih parametara (nivoa usluge, mesta i lokacije objekta, veličine, pogleda, cene zakupa, ev. bašte, postojanja muzike itd.), pa cena ovog akrtikla, pored već ukazanih primedbi, nikako ne može uticati na konkurenciju na tržištu”, navodi se u njihovom saopštenju.

Kako se dodaje, promet društva “Metla Komerc” sa kompanijom “Imlek”  jeste na nivou „statističke greške“, a imajući u vidu njihov ukupan promet.

“Sve ovo, jer kao što je ukazano, društvo METLAKOMERC DOO kupuje samo 1 (jedan) jedini proizvod od kompanije AD IMLEK, pri čemu je mesečni promet cca 150.000,00 dinara. Dakle, prema mišljenju METLAKOMERC DOO, a imajući u vidu i dosadašnju poslovnu praksu sa kompanijom AD IMLEK, navedene odredbe ne ograničavaju pravo Kupca da samostalno određuje dalje prodajne cene, a posebno ne određuju minimalne cene“, zaključuje se u saopštenju dostavljenom našoj redakciji.


Inače, postupak je, kako navode iz Komisije, prekinut jer je “Imlek” u julu 2020. godine dostavio predlog obaveza koji je dobrovoljno spreman da preuzme radi otklanjanja mogućih povreda konkurencije, a u junu ove godine predlog je preciziran i dopunjen.

“Imlek” se obavezao da će i sa trećim licima primeniti isti princip saradnje, odnosno da će zaključivati tipski ugovor, iz koga će izbaciti “loss-lead” odredbu.

Takođe, “Imlek” je u obavezi da jednom godišnje sprovodi edukacije za svoje zaposlene o zaštiti konkurencije, kao i da Komisiji podnosi godišenj izveštaje o sklopljenim ugovorima.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, kao i Twitter nalogu.

Pratite REШETKU na Facebook, Instagram, X (Twitter) i TikTok mreži. Budite uvek u toku!

Pretplati se
Obavesti o

Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi, kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Prilikom pisanja komentara vodite računa o pravopisnim i gramatičkim pravilima. Nije dozvoljeno pisanje komentara isključivo velikim slovima niti promovisanje drugih sajtova putem linkova. Komentare i sugestije u vezi sa uređivačkom politikom ne objavljujemo, kao ni komentare koji sadrže optužbe protiv drugih osoba. Objavljeni komentari predstavljaju privatno mišljenje autora komentara, odnosno nisu stavovi redakcije Rešetka portala.
Za više informacija pogledajte Pravila korišćenja.

0 Komentara
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare