Završena selekcija za Festival „Joakim Vujić“: Ovo su najbolje predstave koje će na jesen gledati u Leskovcu

Od 25 predstava koje su se javile na konkurs, izabrano je njih 8 iz cele Srbije koje će se nadmetati na najznačajnijem pozorišnom Festivalu “Joakim Vujić”, koji će se ove godine održati u Leskovcu, saopšteno je iz  Zajednice profesionalnih pozorišta Srbije.

Selekciju Miroslava Radonjića prošle su predstave zaječarskog i prištinskog pozorišta, a na “Joakimu” svoje najbolje komade predstaviće i pozorišta iz Kraljeva, Novog Pazara, Niša, Užica, ali i domaćini iz Leskovca.

“ Od ukupno 25 prijavljenih predstava za selekciju, za petanestak se može konstatovati da dosežu do značajnih estetskih visina, čime ne samo da ravnopravno pariraju teatrima iz Beograda i Novog Sada, već ih u pojedinim segmentima i nadmašaju. Paušalne i neargumentovane tvrdnje nekolicine aktera iz sfere domaćeg pozorišnog života da se uzbudljive, vredne, atraktivne i aktuelne predstave mogu videti isključivo u ova dva grada, dok se u ostatku Srbije u umetničkom smislu ništa značajno ne događa arogantne su, prepotentne i apsolutno netačne. U ovoj sezoni hrabre i uspešne iskorake u preispitivanju različitih oblika pozorišnog izraza, na tematsko-idejnom planu, kao i u domenu žanrovsko-stilskih istraživanja i poigravanja, mogli smo da vidimo u većini pozorišta od Šapca do Gračanice. Na kraju selekcionog ciklusa suočen sam sa dva oprečna osećanja. S jedne strane, presrećan i zadovoljan činjenicom da sam odgledao toliko odličnih predstava, a s druge, pomalo očajan, što će se na 57. Festivalu „Joakim Vujić“ naći njih samo osam”, kaže ovogodišnji selektor.

U Leskovcu uveliko teku pripreme za 57. Festival profesionalnih pozorišta Srbije”Joakim Vujić” koji će se održati od 23. do 30.septembra.

“Selekcija ovogodišnjeg Frstivala nam obećava uzbudljiv početak pozorišne sezone. Selektor Miki Radonjić je izabrao najrelevantnije predstave iz upravo završene pozorišne sezone a činjenica da se i naša predstava “Sećanje vode” u režiji Olje Djordjević našla na tom spisku posebno nas raduje i obavezuje”, dodaje direktor leskovačkog Narodnog pozorišta Dragan Marjanović.


U nastavku prilažemo listu učesnika koji su prošli selekciju:

  1. „Antigona“ Sofokle, reditelj Nenad Todorović, Narodno pozorište Priština sa sedištem u Gračanici i Narodno pozorište Timočke Krajine „Zoran Radmilović“ Zaječar
    Polazeći od Sofoklove tragedije, uz korišćenje delova i motiva iz Anujeve i Brehtove istoimene drame, Todorović gradi kompleksnu scensku priču o idealima, izdaji, zločinu, kazni, pobuni i zaludnoj borbi za pravednijim društvom. Vizuelno efektno, glumački nadahnuto, žanrovski pomereno ka groteski, uz duhovite muzičke partiture, Todorović nudi jedan od mogućih načina savremenog tumačenja antičke svevremene priče i mita.
  2. Ako dugo gledaš u ponor“, pozorišna poema po motivima istoimenog romana Enesa Halilovića, autor i reditelj Zlatko Paković, Regionalno pozorište Novi Pazar i Kulturni centar Novi Pazar
    Po motivima potresnog, u literarno-stilskom pogledu suptilnog romana Enesa Halilovića, autorska ekipa ostvarenja iz Novog Pazara samo na prvi pogled problematizuje lokalnu priču o sudbini siromašne porodice u Novom Pazaru, mentalitetu, običajima i atmosferi koje definišu tu sredinu, stavljajući u tematsko središte nasilje nad ženom i pitanja šta su mogući ishodi i posledice takvog čina, otelotvorivši uzbudljivu predstavu univerzalog značenja.
  3. „Trpele“ Boban Skerlić i Milena Depolo, režija Aleksandra Kovačević, Kraljevačko pozorište i Šabačko pozorište
    Još jedna priča o nasilju nad ženama zasnovana na autentičnim iskazima sedam žena koje su zbog odluke da uzvrate nasiljem završile u zatvoru. Jednostavna rediteljska rešenja, svedena scenografija, odlični kostimi, sjajna muzika i ekspresivna, snažna i emotivna glumačka igra obezbeđuju umetnički relevantan rezultat.
  4. „Za sada je sve ok“, autorski projekat Nataše Rajković, Snežane Trišić i glumaca predstave, po tekstu Nataše Rajković „Prozor“, reditelj Snežana Trišić, Kruševačko pozorište
    Autorski projekat koji je nastao kao zajednički rad celokupne ekipe predstave polazi od tipizrane slike bračnih odnosa, banalnosti koje čine svakodnevicu sredovečne žene i njenog inertnog muža, stresnih uslova rada u bolnici i psihološkog pritiska kojem je izložena od strane brutalnog šefa, da bi se postepeno inteligentnom stilizacijom stvarni i imaginarni elementi stopili u duhovitu scensku igru u ogoljenom prostoru definisanom preciznim dizajnom svetla koji zajedno sa „muzičkom zavesom“ stvaraju idealan teren za istinske glumačke bravure.
  5. „Bliži nebu“, tekst i režija Željko Hubač, Narodno pozorište Timočke Krajine „Zoran Radmilović“, Zaječar
    Iako je prošlo više od četvrt veka od nastanka Hubačevog teksta, tokom kojeg su se desile dramatične promene u celom svetu, a pogotovo u našem društvo, njegova aktuelnost ostaje neupitna. Smestivši marginalne likove u duševnu bolnicu, što je i metaforički, ali i stvarni ambijent drame, autor od konkretnih, pojedničanih sudbina, ličnih nesreća i zabluda, diskretnim rediteljsko-dramaturškim postupcima, uz obilatu pomoć svih aktera, progovara o širem civilizacijskom kontekstu i surovom svetu u kome svi zajedno egzistiramo.
  6. „Gde smo ono stali“ Marjan Todorović, režija Nenad Todorović, Narodno pozorište Niš
    Jedina klasična komedija u ovom izboru svedoči da je u savremenoj srpskoj dramaturgiji u prethodnih desetak, pa i više godina, ovaj žanr sve ređi i pomalo gurnut na margine. Tekst Marjana Todorovića obiluje sočnim, na momente vrcavim humorom, utemeljenom na mentalitetsko-karakternim osobenostima i jezičkoj specifičnosti. Rediteljsko čitanje Nenada Todorovića i glumačkog ansambla nepretencioznim sredstvima stvorili su nadasve duhovitu i apsurdnu, u pojedinim aspektima i samoironičnu predstavu.
  7. „Sećanje vode“ Šila Stivenson, reditelj Olja Đorđević, Narodno pozorište Leskovac
    Prefinjena, vizuelno atraktivna, emotivna, prožeta duhovitim pasažima predstava „Sećanje vode“ pravi je primer „klasično-modernog“ pozorišta zasnovanog na dobroj priči, čiji se kvaliteti ne iscrpljuju u narativnosti, već u pažljivo, precizno i inventivno uklopljenim „mozaičko-kaleidoskopskim“ pojedinostima upotpunjenim izuzetnom glumačkom igrom.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, kao i Twitter nalogu.

Pratite REШETKU na Facebook, Instagram, X (Twitter) i TikTok mreži. Budite uvek u toku!

Pretplati se
Obavesti o

Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi, kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Prilikom pisanja komentara vodite računa o pravopisnim i gramatičkim pravilima. Nije dozvoljeno pisanje komentara isključivo velikim slovima niti promovisanje drugih sajtova putem linkova. Komentare i sugestije u vezi sa uređivačkom politikom ne objavljujemo, kao ni komentare koji sadrže optužbe protiv drugih osoba. Objavljeni komentari predstavljaju privatno mišljenje autora komentara, odnosno nisu stavovi redakcije Rešetka portala.
Za više informacija pogledajte Pravila korišćenja.

0 Komentara
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare