Od 2. jula, barem po informacijama koje su nam saopštili iz gradske vlasti, krenuo „novi“ gradski i prigradski saobraćaj u Leskovcu.
Nakon otvorenog postupka izbora, usluge linijskog prevoza zajednički su koncesijom dobili ponudjači Frenki komerc doo iz Zagužana, ASP Jugotrans doo iz Bobišta i TUP Kanis doo iz Leskovca.
Grad će subvecionisati prevoz za različite kategorije putnika i za to je iz gradskog budžeta izdvojeno oko 200 miliona dinara na godišnjem nivou.
Prevoznici su već pozvali građane da im se jave, sa potrebnom dokumentacijom, za podelu besplatnih karata.
Sve je to „lepo“ da ne postoji jedan veliki problem, a tiče se gradskog prevoza.
Nemoguće je dobiti bilo kakvo obaveštenje, od nijednog prevoznika, koje su linije gradskog prevoza, koji je red vožnje, gde su stajališta, koja je cena dnevne i mesečne karte? A zašto?
Zato što gradskog prevoza i nema, osim polazaka za Mrštane i Bobište i povremeno Turekovac, linija koje već odavno funkcionišu.
Kako će grđjani Leskovca, koji ispunjavaju uslove, da se jave za podelu subvecionisanih besplatnih karata ako ne znaju gde i kada autobusi prolaze, gde su stajališta?
Iz gradske vlasti su, prilikom potpisivanja ugovora, najavili da prevoznici imaju „prelazni period od 6 meseci“ da „organizuju“ linije, utvrde red vožnje, odštampaju karte, urede stajališta, nabave GPS uredjaje…
Zar je za sve to potrebno pola godine?
Zašto sve to nije urađeno pre svega ovoga, jer se unazad nekoliko meseci „znalo“ ko će dobiti posao i vršiti uslugu prevoza putnika.
Za sve ovo vreme „dok se oni organizuju“ prevoznicima će iz gradskog bužeta biti uplaćen novac za uslugu koju neće, ili će delimično izvršiti, a to je negde oko 100 miliona dinara za tih šest meseci.
Postavlja se pitanje da li je cilj svega ovoga da gradjani Leskovca „konačno“ dobiju gradski i prigradski prevoz kakav zaslužuju, ili je izabranim prevoznicima ovo „nagrada“ za prevoz članova stranke na vlasti i njihovih botova za prevoz na svaki o mitinga koji su organizovali prethodnih godina.
Prevozice uposljene u gradsoj upravi!
Postoji gradski prevoz. Postoji vozni red. Nije fer da se piše da ničega nema.
Uopšte nije problem napisati: ima gradski prevoz, ima vozni red i nije u redu..bla, bla, bla… Kao prvo: gde ima gradski prevoz i na kojoj relaciji vozi? Drugo: kada mu je polazak sa prve stanice, kada dolazi na poslednju stanicu gradskog prevoza i kada kreće povratna relacija? Treće: koja oznaka je na busu gradskog prevoza (linija 1, 2, 3…)? Četvrto: gde ima vozni red pa da pročitamo? I ko sada piše neistine?
Molim te, objavi ga javno ako znaš, ja ne mogu nigde da pronađem kad i da li ima bus iz Dubčice II do bazena u Hali sportova. Molim te, ne mogu više da plaćam taksi, a treba mi stalno bazen.
Ako postoji gradski prevoz i red vožnje za isti onda mi recite gde i kako mogu putnici da dodju do njega, koji je prevoznik u pitanju i sa kakvim autobusima? Svima je jasno da je bilo reči o novim autobusima koji ispunjavaju uslove prevoza a ne o autobusima starim preko 20-30 godina koje voze penzioneri
Umesto da grad saradjuje sa „Gradskom autobuskom stanicom“ i da sa njom dogovara sve što treba u gradsko-prigradskom prevozu grad baca novac na privatnike koji niti imaju redove vožnje, niti adekvatne autobuse za prevoz putnika a to su trebali sve da imaju pre nego sto su se prijavili na konkurs. Ta komisija koja ih je izabrala tek nema pojma jer na osnovu čega su doneli odluku.. po kakvoj vezi!?!.. vidi se izdaleka da će neko da se bogati na račun građana kao i uvek. A gradjani prigradskih i gradskih naselja će tek videti muku i probleme jer možda dobiju gratis karte povlašćene ali čime će da idu na posao i u škole kada će biti samo par linija u toku dana, a vikendom možda i neće biti.
Cakic vise puta upozorio gradjane da je ovo posao vredan 8 milijarde dinara za 20 godina, koji je Mesko dao zarad poprilicnog ogromnog iznosa u evrima, uplacenih u poreskom raju na njegov racun
Zsto što ne žele da ulažu svoj novac. Sačekaće da im grad da tih tričavih 2 mln evra a onda će regulisati minimum potrebnog.