Ukoliko automobili zbog prepravki dodatno zagađuju vazduh, neće proći tehnički pregled, i moraće da poseduju katalizatore i DPF filtere, pišu Novosti.
Naime, vozače u Srbiji od 5. jula očekuju nova pravila za registraciju vozila, jer počinje puna primena pravilnika iz 2018. o priključnim motornim vozilima i tehničkim uslovima za motorna vozila u saobraćaju, po kojem automobili na tehničkom pregledu moraju da ispune određene kriterijume za emisiju štetnih gasova.
Prilikom tehničkog pregleda kod vozila sa dizel motorom biće proveravan sadržaj čađi u izduvnim gasovima, dok će se kod benzinskih motora pažnja posvetiti sadržaju ugljen-monoksida.
Ukoliko vozilo ima neispravne katalizatore i DPF filtere, neće moći da bude registrovano.
Prema Pravilniku o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkoj ispravnosti, stroži standardi važiće za sva vozila koja su u Srbiji prvi put registrovana posle 1. marta 2014. u odnosu na ona registrovana pre ovog datuma.
Tako benzinski motori, prvi put registrovani do ovog datuma, moraju imati manje od 4,5 odsto ugljen-monoksida, pri broju obrtaja na praznom hodu motora. Vozila koja su prvi put registrovana posle 1. marta 2014. godine moraju imati manje od 3,5 odsto ugljen-monoksida.
U Srbiju se godišnje uveze i do 150.000 polovnih automobila. Ne postoje precizni podaci, ali se otprilike oko 2.300.000 vozila godišnje registruje, a njihova prosečna starost je oko 15-16 godina.