“Podeli Balkanski (potencijal): doživi Leskovac i Ćustendil u virtuelnoj stvarnosti, zajednički je projekat udruženja “21. vek bez granica“ i Edukacioni centar, iz pomenutih gradova, pokrenut sa idejom da, između ostalog, lokalne turističke operatere podstakne da kreiraju i obrađuju moderan marketinki sadržaj.
Cilj projekta bio je da se, uz pomoć modernih tehnologija, turistički potencijali dva grada predstave na drugačiji način, kaže izvršni direktor Edukacionog centra, Igor Stajić.
„Najpre smo uradili istraživanje među lokalnim turističkim akterima u Leskovcu i Ćustendilu, kako bismo ustanovili koje potencijale od poznatih i manje poznatih u svojim regijama, žele da promovišu. U našem gradu su to Justinijana prima, Narodni muzej, smeštajni kapaciteti restorani, a partneri iz Bugarske su opet imali svoje turističke proizvode, kao što je festival ‘Dani trešnje’, na primer“, kazao je.
Na osnovu prkupljenih informacija i definisanih potreba, napravljen je portal putem koga se zainteresovani mogu dodatno da informiu o potencijalima dve regije, ali i da virtuelno razgledaju predstavljeno:
„To svakom omogućava osećaj ličnog doživljaja određenog prostora, nešto što je većina videla koristeći Google opciju “Street view“. Portal je vrlo jednostavan za korišćenje, čak i za one sa skromnim znanjem. Turistički operateri mogu da naprave na ovaj način promociju svog objekta, a mi im nudimo profesionalnu pomoć na samom portalu ili nekom drugom mestu“, kaže Stajić.
Usledila je, kao deo projekta, poseta dvadesetak zainteresovanih Leskovčana Ćustendilu, koji su u Bugarskoj neposredno videli ono to su ranije viertuelno razgledali.
„Na osnovu toga smo dobili značajne informacije i sugestije, koje smo iskoristili kako bismo poboljšali uslugu. Početkom jula smo imali i uzvratnu posetu bugarskih partnera i opšti je utisak da smo vrlo dobro odradili posao. Na kraju ćemo sve zaokružiti vodičem kroz Leskovac, u štampanom obliku, sa digitalnim referencama u vidu kodova. Nakon skeniranja mobilnim telefonom, svako može da proveri kako je to urađeno na sajtu. Odlični utisci podgrejali su ideju finansijera da priču proširi i na celi region“, ističe.
Stajić dodaje da je akcenat, kad je Leskovac u pitanju, stavljen na smeštajne kapacitete i restorane, jer je poznato da turisti u naš grad dolaze, pre svega, zbog gastronomije, ali su tu i kulturni sadržaji, pa će svako moći da napravi, između ostalog, virtuelnu turu kroz leskovački Narodni muzej.
“Share Balkani“ finansiran je kroz Program Evropske unije za prekograničnu saradnju INERREG, Instrument za predpristupnu pomoć Bugarska-Srbija, a vredan je oko 173.000 evra.
S.Stojiljković
A gde su u ponudi kanjon Vučjanke sa vodenicama, planina Kukavica, vučjanska hidrocentrala – druga po starosti u Srbiji, crkva Svetog Jovana? Sve to može da se obiđe u jednoj turi. Tu su veliki turistički potencijali leskovačkog kraja…
A da li bi moglo da postavite link do tog portala kako bi smo mogli i mi sami da ga pogledamo?
Umesto da se povezujemo sa Dortmundom,Lionom, Dablinom,Petersburgom mi treba da se oduševimo Ćustendilom skoro pa selendrom od 25000 stanovnika.Niste li vi nešto s Meska rod?Ovo se zove bratimljenje.Za bezvezno bratimljenje 170.000 evra je uludo bacanje para.Od velikog značaja za Leskovac je još 200-300 „barskih mušica“iz Bugarske na festivalu prežderavanja koji će da nam zapišavaju grad.
nije u redu da reklamiraš njihovi dani trešnje a naša atrakcija iz donju lokošnice brzo nizanje papriku se nigde ne pominje možete li da dođete sredinom septembra u naše selo i dovedete bugare da vide kako mi to radimo hvala vam budite naši gosti vi i bugari naša braća
Smehotresna olimpijada…
Ne zna se ko je ludji dal mi, dal bugari, dal ovi što ovo organizuju, a najludji su ovi iz eu što ovo finansiraju!!!
Jebe lud zbunjenog!!!