Profesor muzičke kulture iz Leskovca Nikola Kulić je dugogodišnji prosvetni radnik s ugovorom na neodređeno vreme, ali uprkos tome, primoran je da radi u čak 9 različitih škola. Jednom nedeljno je prinuđen da čak prevail put od 130 kilometara kako bi deci održao čas.
I pored toga što radi u 9 različitih škola, on i dalje nema punu normu, dakle može da doda još neku školu. Nikola je otac dva maloletna deteta, od koje jedno ima srčanu manu i još par pridruženih bolesti.
“Ponekad u nekoj vikendici prespavam u Crnoj Travi jer mi se ne isplati da se vraćam kući u Leskovac. U celoj toj priči moja deca trpe. Eto, uspeo sam da postignem da imam 16 godina radnog staža, a da nemam skoro pa ništa od života”, kazao je na konferenciji za novinare Grupe građana “Svi za jednog, jedan za sve” ovaj prosvetni radnik.
Kako je naglasio odbornik u Skupštini grada Leskovca Miloš Vučković, ovaj slučaj je tipičan primer apsurda u našem obrazovnom sistemu i da se s pravom može reći da se Nikola nalazi u jednoj vrsti „Bermudskog trougla“.
“Naš cilj danas je da ukažemo na ovo pitanje, ali i da razgovaramo o rešenjima. Kako je moguće da prosvetni radnik sa godinama staža i stručnosti ne može da dobije punu normu u jednoj školi? Koja je uloga radne podgrupe pri školskoj Upravi Leskovac i zašto ona uopšte postoji? Ko je kriv za ovakvu situaciju (zakon, radna podgrupa odnosno Ministarstvo, direktori)?”, pitao je on.
Odbornica Marina Smiljković kazala je da ovo nije slučaj mobinga, već iživljavanja nad jednim prosvetnim radnikom koji nije do vladajuće stranke.
“Nikola nije jedinstven primer, ima još mnogo prosvetnih radnika koji su u istoj situaciji samo o tome ne smeju da pričaju zbog straha od posledica, šikaniranja a možda i otkaza, jer se većina održava na ugovoru. Cilj svega ovoga je da se prosvetni radnici na taj način drže na tankom ledu, da su pod konstantnim pritiskom i uplašeni za svoju budućnost. Vlast time te ljude drži u šaci i ukoliko ne budu poslušni i verni vlasti mogu dobiti još gore uslove rada! Naravno, oni poslušni i spremni na punjenje autobusa kad je to potrebno, angažuju se za sakupljanje podrške za izbore, oni mnogo bolje prodju i rade kao normalni ljudi. Tu ustvari ništa nije normalno, dokle god se politika meša u prosvetu, mi nećemo imati zdrav sistem, deca neće imati nastavnike spremne da ih uče pravim vrednostima, vlast radi sve da škola sve više gubi na značaju, nekome odgovara da nam deca izrastaju u poslušnike a ne u naučnike, naravno mnogo je lakše upravljati manje učenim ljudima”, upozorio je Tomislav Tasić iz ove grupe građana.
Kako je zaključeno, ovo je samo još jedan dokaz da je trenutnoj vlasti jedini cilj da ostanu na vlasti i ništa više.
Interesantno je da je ovoj konferenciji za novinare prisustvovao veoma mali broj novinara. Neki su je čak i napustili pre nego što je krenula.
Prema mišljenju ovih opozicionih odbornika, to je samo još jedan pokušaj vladajuće garniture da spreči da se čuje sitina, ma koliko ona teška bila.
D.Marinković
Kad se neko s Titom bavi prodajom CaliVite, jasno je da od prosvete nema ništa.
Žalosno ali je tako.
Nikola je sjajan kolega. Žrtva obrazovnog sistema.
Žrtva loših i nestručnih ljudi.
– Neko je pomenuo Školsku Upravu?
– Niko.
– Nije ni potrebno, znamo svi.
Pre nego što iznoste laži, prvo se raspitajte! Nikola predaje mom detetu i vrlo retko drži časove, a kad ih drži nastaje pravi haos…ne zna koju lekciju treba da im predaje, jednu istu pesmu obrađuje tri, četiri časa zaredom…deca su ogorčena, čak su tražili od direktora škole da im promeni nastavnika. Ima još mnogo njegovih nebuloza, o kojima ne bih sada. Čak i vrlo sočno psuje na času. Zato, prekinite sa ovim manipulacijama!
Ovde je reč i o profesoru ali takođe i o armiji prosvetnih radnika koji su žrtve loše, bolje reći haotične, organizacije i marginalizacije profesije.
Možda nadređeni smatraju da osnovne i srednje škole nisu ni potrebne jer je fakultetska diploma svima dostupna.
O Školskoj upravi ne treba trošiti reči.
Takvu Upravu bih poželeo našim neprijateljima. Ali, ne bih ni njima jer ničija deca nisu kriva i ne treba nijedno dete da doživi takvu blagodet u kakvoj žive i uče naša deca.
Ništa nije na ličnoj osnovi,ali Vas roditelje jako zanima da imaju kvalitetno obrazovanje,a kada dodje tromesecje,polugodje ili kraj školske godine svu se sjatite po školama da se svadjate sa profesorima oko ocena vaše dece i tada dolazi vasa drskost,bahatost i omalovažavanje prosvetnih radnika.Neosporno je da je jako veliki procenat profesora funkcionalno nepismen,ali je tome doprineo ovaj naprednjački sistem…