Razlog zbog koga je pojedinim potrošačima u Srbiji kasnio januarski račun za struju a neki su se suočili i sa računima znatno većim nego što plaćaju inače je taj što firma koju Elektrodistribucija Srbije angažuje za očitavanje brojila nije imala dovoljan broj ljudi za obavljanje tog posla.
“Problem je nastao kada su podizvođači koje je angažovala firma Sekvester odbili da očitavaju strujna brojila jer nisu bili zadovoljni zagarantovanom zaradom. Drugim rečima ocenili su da je procenat koji dobijaju za taj posao mali i da im se ne isplati da rade. Firma Sekvester je pak na tenderu dobila posao kao posrednik koji treba da obezbedi radnu snagu za očitavanje strujnih brojila s obzirom da Elektrodistribucija Srbije u svom sastavu nema službu koja bi se bavila tim poslom”, tvrdi izvor Danasa.
Prema njegovim rečima zbog toga tempo očitavanja brojila nije mogao da se odvija onako kako je planirano jer nije bilo dovoljno ljudi za taj posao. Stoga su, kako kaže, neki potrošači račune za struju na svoje adrese dobili znatno kasnije nego što je to inače slučaj.
“Takođe deo potrošača je dobio znatno veće račune za struju od uobičajenih. Po svemu sudeći neka brojila nisu ni očitana već je „odokativno“ određeno koliki iznos ti potrošači treba da plate”, ističe.
On objašnjava da je do 2000. godine u Elektroprivredi Srbije postojalo radno mesto čitača brojila. Drugim rečima tim poslom su se bavili ljudi zaposleni u preduzeću. Ako je obim posla bio preveliki da ga oni sami obave bili bi angažovani dodatni čitači brojila preko omladinskih zadruga.
“U međuvremenu, tokom mandata aktuelne vlasti takav sistem je napušten a osnovni razlog za to je bila želja da se uvede posrednik koji bi takvim angažmanom ostvario profit. Tako se od 2016. godine raspisuje tender na kome se biraju firme koje će se baviti očitavanjem brojila. Reč je uglavnom o agencijama za zapošljavanje a nosilac posla u konkretnom slučaju je firma Sekvester emplojment. Ona je pak angažovala podizvođače koji bi se bavili tim poslom koji su pak smatrajući da ih poslodavac zakida na zaradi odbili da očitavaju brojila. Zbog toga je došlo do problema o kojima govorimo”, kaže.
Prema njegovim rečima, u međuvremenu je iz jedinstvenog EPS-a izdvojeno preduzeće Elektroprivreda Srbije koje je sada zaduženo za očitavanje brojila.
“Elektrodistribucija Srbije je faktički „nasledila“ sistem na koji način se ti poslovi obavljaju odnosno da umesto da angažuje svoje zaposlene za te potrebe putem tendera mora da zatraži usluge posrednika. Veliki problem predstavlja i to što Elektrodistribucija Srbije ne poseduje bilo kakav mehanizam kojim bi mogla da proveri da li je firma najmljena za uslugu očitavanja brojila taj posao zaista i obavila”, objašnjava.
Informacije iz prve ruke, što se kaže :Ti ljudi što su trebali da čitaju, brojila, nisu plaćeni, pa se kasni,sa, januarskim računima, negde.
A ljudi koji rade preko omladinske zadruge, rade, taj posao, to jest čitaju struju, jer moraju, za smešne pare.
Cirkus zvani Srbija
Čitanje struje se vrši od prvog do sedmog dana u mesecu. Dočitavanje od osmog do desetog u mesecu. Dobija se najviše 20.000 dinara, radnik je preko agencije osiguran samo za te dane u mesecu kada je radio, sedam ili 10. Ostali period se vodi na zavodu kao neuapopljeno lice. Agencija non stop radi prijave i odjave. Dok za razliku od njih, po distribuciji nema nikog ko prim manje od 80.000. Nije ni čudno što niko neće da čita.
Ja sam bila citac katastrofa sve sam dovela na svoje mesto i svi bili zadovoljni kada su trebali poslednji mesec pred prekid rada da mi isplate nisu ispostovali cena je bila 13 din po brojilu pa vi idite i radite za te pare kao sto sam ja ispala naivna