Vujaklija je enciklopedija koja prikuplja objašnjenja stranih reči i izraza, a ne bavi se srpskom gramatikom. Ipak, na internet reklami za njihovo novo izdanje je postavljeno pitanje: “Imaš li muke sa padežima kao ljudi sa juga Srbije?”, iako se ova enciklopedija ne bavi i pravopisom.
Južnjaci su burno reagovali zbog ovakve reklame, navodeći da otvoreno diskriminiše i vređa trećinu stanovnika Srbije, ističući da je negovanje lokalnog dijalekta nešto čime bi trebalo da se ponosimo kao bogatstvom jednog jezika i narodne kulture.
Oštro je reagovao i najnagrađivaniji leskovački i svetski priznati pisac Saša Stojanović Čarli.
“A kad ih molim da na književnom jeziku kažu „daj pet jabuke na pet deteta“ a da ne bude rogobatno, onda tišina i muk. I, ukoliko je i preciznost jedna od funkcija jezika, dijalekat je opet u prednosti. „Dolazim sa Draganom“ ne nagoveštava pol gosta, dok prizrensko-timočka varijanta to jasno definiše: „sa Dragana“ ili „sa Draganu“. I ono najvažnije: snalazim se, bar se nadam, i sa standardnim književnim jezikom i sa dijalektom. Za kreatore ovog slogana nisam siguran…”, napisao je Stojanović na svom Fejsbuk profile.
A mi autorima reklame poručujemo: Sram vas bilo gospodo! I menjajte struku, jer PR i marketing vam očigledno nikako ne idu od ruke!