Ovaj operater je, prema presudi Višeg suda u Nišu, dužan da njihovom korisniku Andriji Krasiću sada nadoknadi materijalnu štetu u iznosu od 111.700 dinara sa zateznom kamatom od pune 4 godine, kao i sudske troškove u iznosu od 93.000 dinara.
A sve zbog toga što te 2020. godine Telekom Krasiću nije želeo da uvaži garanciju za tadaa najskuplji telefon “Huawei p 40 pro black”, koji se prodavao kao navodno vodootporan, a prestao je sa radom kada je bio pokvašen na prvoj kiši.
“Sećam se da sam tog dana bio na plaži u Grčkoj kada je iznenada počeo jak pljusak. Kako nam je trebalo desetak minuta do smeštaja, svi smo bili kompletno mokri. Nekoliko minuta kasnije, kada sam izvadio taj mobilni telefon iz džepa, primetio sam da je bio mokar ali u tom trenutku se nisam zabrinuo jer sam znao da sam kupio telefon koji je vodootporan, tako da kiša ili pljusak ne bi smeli da predstavljaju opasnost. Međutim, telefon je počeo da se uključuje i isključuje, zatim da se greje, toliko da nije mogao da se drži u ruci. Na kraju se isključio i više nije hteo da se uključi. Dva dana kasnije sam reklamirao uređaj u prodajnom mestu Telekoma u Nišu. Uređaj tada nije bio star ni dva meseca”, priseća se Krasić.
Međutim, od telekoma je nedelju dana kasnije dobio odgovor da nije utvrđena osnovanost reklamacije , te da može da ga popravi o svom trošku u iznosu od 111.7000 dinara! A platio ga je 87.000 dinara.
“Ovo je, inače, prvi slučaj da je neko tužio operatera za prodor vode u telefonu koji je sertifikovan da je vodootporan, a da je korišćen u skladu sa sertifikatom. I prvi slučaj da je operatoru naloženo da plati odštetu jer nije ispoštovao ugovorne obaveze i prekršio Zakon o zaštiti potrošača. Ljudi slobodno mogu da tuže operatera i dobiće ga!”, navodi Krasić, koji je inače i sam advokat.
Kako objašnjava, prema Zakonu o zaštiti potrošača mesna nadležnost može da se zasnuje u mestu gde je kupljen telefon.
“To znači da ne mora da se tuži u Beogradu i to je dobra stvar. Takođe, pozitivno je i to što se za ovakve slučajeve ne naplaćuju sudske takse. Ljudi svakako ne treba da dopuštaju da im se odbijaju garancije u ovakvim situacijama”, smatra Krasić.
Zadovoljan je presudom Višeg suda.
“Sud je postupio po zakonu i zaštito slabiju stranu u ovim odnosima. Zaštito je potrošača u odnosu na operatera i njihove samovolje. Sada kada imamo ovakvu pravosnažnu presudu ljudi bi trebalo da znaju, igrom slučaja, eto, na mom primeru, da svi koji su u poslednje tri godine odbijeni za garanciju u ovakvom slučaju mogu da podnesu tužbu za naknadnu štete”, zaključuje Krasić.
ŠTA SVE TREBA DA ZNATE O GARANCIJI TELEFONA
Svaki korisnik se pre ili kasnije susretne sa nekim problemom na mobilnom uređaju koji zahteva određeni vid popravke. Tada je presudno biti upućen u svoja prava, kao i koje korake preduzeti kako bi ostvarili garanciju.
Nažalost, postoji niz začkoljica kojih niste ni svesni, a koje mogu poništiti pravo na garanciju i tako vam bespotrebno naneti komplikacije.
Za mobile telefone garantni rok je dve godine. Sve kraće od toga je u suprotnosti sa zakonom i najčešće ukazuje na to da se radi o robi sumnjivog porekla.
Ako otkrijete kvar u prvih šest meseci korišćenja, tada imate zakonsko pravo da se odlučite da li želite popravku uređaja, zamenu za neki drugi telefon ili povraćaj novca.
Ako se kvar ipak dogodio nakon šest meseci od dana kupovine, ovlašćeni servis bira kako će da obradi reklamaciju. Međutim i tad postoji šansa da dobijete zamenu uređaja, ukoliko serviser proceni da je popravka ekonomski neisplativa ili nemoguća.
Garancija pokriva sve kvarove koje nije direktno izazvao korisnik, bilo da se radi o problemima sa softverom ili hardverom.
Ako dođe do nekog fizičkog oštećenja na telefonu, kao što je najčešće polomljeno staklo ekrana, troškove popravke snosi korisnik. Alternative su osiguranje uređaja kod vašeg operatera i mere prevencije poput zaštitnog stakla.
Ukoliko se vaš telefon pokvasi ili dođe u dodir sa nekom tečnošću, takođe gubite pravo na garanciju. Čak i kada uređaj nastavi neometano da funkcioniše nakon izlaganja vlazi, može se desiti da kroz par meseci ona prodre u vitalne komponente i tako izazove kvar.
Naravno, ovo je slučaj sa telefonima koji se ne prodaju i ne reklamiraju kao vodootporni.
D.Marinković
Лепо што пишете о овој теми кад је телефон под уговором а квар није ваша кривица онда место где сте га узели не признаје гаранцију .
Мој претходни телефон купљен у Љубљани и екран прекида ако се дуже користи и мајстор каже то је њихов пропуст и то би требало да вам надокнаде јер је преко седамсто еура.
Имам нов овде код нас .
Само за тако високе цене би требало и гаранција о квалитету и накнада штете да буде реализована а истина је да сваки по истеку уговора и не функционише .
Ко да их тако и праве друге за продају а друге за уговоре .
Онај ко ради у А1 тако каже .
Ma da, baš programiraju da se pokvari tačno posle dve godine, ko pa ne? Moj telefon radi bez problema, evo već petu godinu. Nema veze to što pišeš da svaki telefon po isteku ugovora ne funkcioniše. A šta sa onim koji u nekoj poslovnici operatera uzmu telefon bez ugovora?
Ja moram reci da sa tim operaterom imam imam izvrsno iakustvo i da su meni u dva navrata bez ikakvih problema zamenili uređaj i to jednom za noviju generaciju jer nisu imali vise taj mobitel koji sam reklamirao
@Deki Deks
А ти о било којој теми да се ради имаш коментар .
О да….
Ја кад ми се не свиђа и не ради ја то или поправљам или купим нови, а најчешће их добијам на поклон.
И нисам нешто претерано везана за телефон већ за људе који су ми тако ближе и кад су далеко.
Што се жалиш онда?
@Deki Deks
E теби ћу баш да се жалим .
Ти си особа која се јавља без питања.
А зна се ко се јавља без питања.
Ok. Lepa prica, pljusak itd… Iskreno, ne mogu da verujem da se taj telefon pokvario od kise. Ko ce garantuje da nije upao u more na dubinu tipa 2m jer na toj dubini moze da prodre voda u njega ili da je pre kvasenja mozda ispao i samim tim izgubio vodootpornost a pri tom nema fizickih ostecenja jer je bio u zastnoj masci npr. Al dobro, covek advokat i resio svoj slucaj 🙂