Čini se da cela Srbija sakuplja markice za noževe koji se dobijaju u akciji u prodavnicama trgovinskog lanca „Delez“. Malo je potrošača koji su noževe i nabavili, a mnogo nezadovoljnih. Neki su čak toliko ljuti da su podneli prijave inspekciji.
U „Maksiju“ je u toku vanredni inspekcijski nadzor, zbog sad već čuvene akcije „Uštedi za vrhunski set noževa“. Pre više od tri meseca ovaj veliki trgovinski lanac započeo je akciju koja je izazvala veliko interesovanje potrošača.
Ko sakupi 40 nalepnica može da kupi švajcarski nož od japanskog čelika i za samo jedan dinar. Na svakih utrošenih 500 dinara, dobija se po jedna markica. Međutim, posle izvesnog vremena u marketu, više nije bilo noževa ili ih je bilo vrlo retko, tvrde potrošači, pa su samo najuporniji uspevali da ih kupe.
„Nama je izuzetno žao zbog situacije koja se trenutno dešava u transportnom sistemu, odnosno zbog zastoja u distribuciji koji je izazvan s jedne strane usporenim procesom uvoza zbog korone, a s druge strane zbog ogromnog interesovanja kupaca odnosno javnosti za ovaj program“, kaže za RTS Milica Popović, portparolka kompanije „Delez Srbija“.
Potrošači su nepoverljivi, a neki tvrde da je u jednom objektu zbog noževa zamalo izbila tuča.
U marketu tvrde da je akcija produžena do 9. marta i da će svi koji su sakupili markice u narednom periodu moći da nabave artikle iz promo-seta.
Postavlja se pitanje da li zastoj u transportu može da bude opravdanje ili kupci ipak imaju pravo da se ljute. Zbog ove akcije koja podstiče potrošače na kupovinu, a na adresu Tržišne inspekcije stiglo je sedam prijava u Beogradu.
„Vanredni inspekcijski nadzor je u toku, pa dok god traje, nije uputno da komentaršemo rezultate“, navodi Mirjana Damjanović iz Tržišne inspekcije.
Naglašava da ukoliko se utvrdi povreda propisa preduzeće se zakonom propisane mere i podneće se zahtev za pokretanje prekršajnog postupka.
U Udruženju za zaštitu potrošača „Efektiva“ skreću pažnju kupcima da budu pažljivi prilikom učešća u različitim „akcijama“ hipermarketa.
„Bilo je ranije primera kupite čips dobićete limenku nekog pića, pa se ispostavi da ljudi kupe čips, dobiju kupon, a pića nema“, navodi Dejan Gavrilović iz Udruženja potrošača „Efektiva“.
„Periodično se pojavljuju slične akcije – ako kupite ovo dobićete ono, a tog onog obično nema ili ga ima veoma malo“, dodaje Gavrilović.
Svako neispunjeno obećanje trgovca znači obmanu potrošača, poručuju u Tržišnoj inspekciji. Da bi se prevarama stalo na put, važno je da svaka sumnja bude prijavljena, a trgovac može da plati kaznu od trista hiljada do dva miliona dinara.