Javno preduzeće Koridori Srbije i konzorcijum firmi Štrabag AG i Štrabag Beograd potpisali su danas ugovor o izgradnji prve faze „Autoputa mira”, Niš-Pločnik-Merdare, na deonici Merošina – Merošina 1.
Ugovor je potpisan je u niškom naselju Donje Međurovu u prisustvu predsednika Srbije Aleksandra Vučića i predsednice Evropske komisije Ursule fon der Lajen, prenela je Beta.
U prvoj fazi će biti izgrađena deonica autoputa dužine 32, 6 kilometara od Merošine kod Niša do Beloljina kod Pločnika, a vrednost radova je 255 miliona evra.
Na toj deonici je šest tunela, 12 mostova i veliki broj nadvožnjaka, podvožnjaka i vijaduktova.
Vrednost radova na deonici od Niša do Pločnika u dužini od 33 kilometara iznosi 255 miliona evra.
Planirano je da radovi na deonici Merošina-Merošina, dužine 5,5 kilometara, 1 počnu 1. novembra.
U Donjem Međurovu danas su počeli radovi na modernizaciji i rehabilitaciji pruge Niš-Brestovac na međunarodnom železničkom Koridoru 10, a početak radova simbolično su, pritiskom na taster, označili predsednik Aleksandar Vučić i predsednica Evropske komisije Ursula fon der Lajen.
Ukupna vrednost modernizacije te deonice iznosi 59,9 miliona evra, a 85 odsto se finansira iz bespovratnih sredstava obezbeđenih iz fonda IPA 2015, a 15 odsto budžeta Srbije .
Finansijski sporazum sa Evropskom komisijom za IPA 2015, potpisan je decembra 2016. godine, a planirani rok za završetak radova je jun 2023. godine.
Železnička deonica Niš-Brestovac, pripada južnom delu panevropskog Koridora 10 i od velikog je značaja za regionalni i međunarodni saobraćaj.
Taj projekat ima za cilj razvoj železničke infrastrukture na toj deonici, i to za brzinu do 120 km/h, kao i integraciju najvažnije međunarodne železničke pruge panevropskog Koridora 10 kroz Srbiju, kojoj pripada i deonica Niš-Brestovac.
Projekat podrazumeva rekonstrukciju i modernizaciju donjeg i gornjeg stroja, pojedinih staničnih koloseka i perona, kao i putnih prelaza, zatim rekonstrukciju i modernizaciju vodova (kontaktne mreže) i napajanja električnom energijom, rekonstrukciju i modernizaciju signalno-sigurnosnih i telekomunikacionih instalacija, kao i mostova i propusta, zaštite voda i odvodnjavanja koloseka i stanica.
“S obzirom na to da je autobuska karta preskupa, a ja skoro svakodnevno putujem na toj realciji, prevoz samo u jednom smeru bi me koštao preko 400 dinara”, žali se jedna Leskovčanka.
Postojeća magistralna pruga Beograd-Niš deo je međunarodnog Koridora 10 koji povezuje centralnu i zapadnu Evropu sa Grčkom, Turskom i Bliskim Istokom.
Procenjena vrednost modernizacije čitave pruge Beograd-Niš je oko 1,8 milijardi evra, a dužina pruge je 228 kilometara.