Potpisan ugovor o izgradnji prve faze autoputa Niš-Merdare, označen i početak radova na pruzi Niš-Brestovac

Foto: Instagram

Javno preduzeće Koridori Srbije i konzorcijum firmi Štrabag AG i Štrabag Beograd potpisali su danas ugovor o izgradnji prve faze „Autoputa mira”, Niš-Pločnik-Merdare, na deonici Merošina – Merošina 1.

.

Ugovor je potpisan je u niškom naselju Donje Međurovu u prisustvu predsednika Srbije Aleksandra Vučića i predsednice Evropske komisije Ursule fon der Lajen, prenela je Beta.

U prvoj fazi će biti izgrađena deonica autoputa dužine 32, 6 kilometara od Merošine kod Niša do Beloljina kod Pločnika, a vrednost radova je 255 miliona evra.

Na toj deonici je šest tunela, 12 mostova i veliki broj nadvožnjaka, podvožnjaka i vijaduktova.

Vrednost radova na deonici od Niša do Pločnika u dužini od 33 kilometara iznosi 255 miliona evra.

Planirano je da radovi na deonici Merošina-Merošina, dužine 5,5 kilometara, 1 počnu 1. novembra.


U Donjem Međurovu danas su počeli radovi na modernizaciji i rehabilitaciji pruge Niš-Brestovac na međunarodnom železničkom Koridoru 10, a početak radova simbolično su, pritiskom na taster, označili predsednik Aleksandar Vučić i predsednica Evropske komisije Ursula fon der Lajen.

Ukupna vrednost modernizacije te deonice iznosi 59,9 miliona evra, a 85 odsto se finansira iz bespovratnih sredstava obezbeđenih iz fonda IPA 2015, a 15 odsto budžeta Srbije .

Finansijski sporazum sa Evropskom komisijom za IPA 2015, potpisan je decembra 2016. godine, a planirani rok za završetak radova je jun 2023. godine.

Železnička deonica Niš-Brestovac, pripada južnom delu panevropskog Koridora 10 i od velikog je značaja za regionalni i međunarodni saobraćaj.

Taj projekat ima za cilj razvoj železničke infrastrukture na toj deonici, i to za brzinu do 120 km/h, kao i integraciju najvažnije međunarodne železničke pruge panevropskog Koridora 10 kroz Srbiju, kojoj pripada i deonica Niš-Brestovac.

Projekat podrazumeva rekonstrukciju i modernizaciju donjeg i gornjeg stroja, pojedinih staničnih koloseka i perona, kao i putnih prelaza, zatim rekonstrukciju i modernizaciju vodova (kontaktne mreže) i napajanja električnom energijom, rekonstrukciju i modernizaciju signalno-sigurnosnih i telekomunikacionih instalacija, kao i mostova i propusta, zaštite voda i odvodnjavanja koloseka i stanica.

Inače, zbog rekonstrukcije pruge Niš-Brestovac vozni saobraćaj se obustavlja na duži vremenski period, pa putnici negoduju.

“S obzirom na to da je autobuska karta preskupa, a ja skoro svakodnevno putujem na toj realciji, prevoz samo u jednom smeru bi me koštao preko 400 dinara”, žali se jedna Leskovčanka.

Postojeća magistralna pruga Beograd-Niš deo je međunarodnog Koridora 10 koji povezuje centralnu i zapadnu Evropu sa Grčkom, Turskom i Bliskim Istokom.

Procenjena vrednost modernizacije čitave pruge Beograd-Niš je oko 1,8 milijardi evra, a dužina pruge je 228 kilometara.

Pratite REШETKU na Facebook, Instagram, X (Twitter) i TikTok mreži. Budite uvek u toku!

Pretplati se
Obavesti o

Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi, kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Prilikom pisanja komentara vodite računa o pravopisnim i gramatičkim pravilima. Nije dozvoljeno pisanje komentara isključivo velikim slovima niti promovisanje drugih sajtova putem linkova. Komentare i sugestije u vezi sa uređivačkom politikom ne objavljujemo, kao ni komentare koji sadrže optužbe protiv drugih osoba. Objavljeni komentari predstavljaju privatno mišljenje autora komentara, odnosno nisu stavovi redakcije Rešetka portala.
Za više informacija pogledajte Pravila korišćenja.

0 Komentara
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare