Dramski studio Gimnazije “Stojan Ljubić” iz Lebana odlučio je da vrati nagradu koju su osvojili za kolektivnu igru na Festivalu amaterske pozorišne režije FAPOR, koji se prethodnih dana održavao u Leskovcu, jer je jedan od članova žirija navodno negodovao što se u njihovoj predstavi na sceni ljube dva dečaka.
Kako se navodi u njihovom saopštenju, komentari reditelja Vladimira Popadića, člana žirija, u obaveznom razgovoru nakon predstave, prevazišli su okvire estetskih i pozorišnih kriterijuma.
“Reči koje je upotrebio bile su obojene neadekvatnim tonom i, nažalost, elementima seksizma koji su u potpunosti neprimereni jednom pozorišnom susretu. S dubokim poštovanjem i zahvalnošću prema organizatorima ovog značajnog festivala, publici i svima koji su nam omogućili da prikažemo svoj rad, želimo da vas obavestimo da vraćamo dodeljenu nagradu. Naš postupak motivisan je neprofesionalnim i neetičkim odnosom člana žirija, reditelja Vladimira Popadića”, navodi se u saopštenju koje potpisuje ceo ansambl, a objavio ga je professor Dušan Blagojević.
U Leskovačkom kulturnom centru nemaju komentar na odluku Dušana Blagojevića da vrati nagradu i smatraju je njegovim ličnim činom.
“Žao nam je što tako vidi celu situaciju. Što se tiče žirija, uopšte organizacionog odbora, odgovorno stojimo iza toga da su u žiriju renomirani reditelji i glumci i da je nivo festival izuzetno visok. Prezadovoljni smo i posetom. Da li neko želi ili ne da primi nagradu, to je zaista njihova lična odluka i apsolutno se ne smatramo odgovornim ni u kom pogledu”, kaže za Rešetku direktorka LKC-a Sanja Conić.
Kako objašnjava, reditelj Popadić ni u jednom jedinom trenutku nije seksistički komentarisao predstavu, već samo prokomentarisao kako je rediteljsko rešenje u toj sceni moglo da bude i drugačije.
“To je zaista bio jedan profesionalan razgovor sa velikim simpatijama kada je u pitanju taj teatar i sa svime što oni rade godinama unazad. To je bila jedna stručna diskusija, stručnih ljudi sa blagonaklonom komunikacijom u svakom pogledu. Ko je kako to doživeo, njegova je lična stvar i mi na to ne možemo da utičemo”, dodaje Conićeva.
Dvanaesti po redu leskovaački FAPOR je zavrešen sinoć.
Žiri koji su činili reditelj Vladimir Popadić i glumci Marko Janjić i Stanislav Grujić odlučio je da prvu nagradu, koja nosi naziv po proslavljenom leskovačkom glumcu Draganu Dimitrijeviću, za najbolju režiju dodeli Nataši Radonjić za režiju predstave “Većemja ruža” Teatra 011 iz Beograda.
Druga nagrada za režiju dodeljena je Sandri Maksimović za režiju predstave “Paklena pomorandža” u produkciji Kulturo-ciklina i Kultumog centra Kruševac.
Nagrada za najbolju žensku ulogu dodeljena je Aleksi Suziću za ulogu babe u predstavi “kavijar od praziluka” Teatra Ulica iz Beograda. Istu nagradu dobila je i Jana Stojčić za ulogu Hane u predstavi “Večemja ruža” Teatra 011 iz Beograda.
Najbolju mušku ulogu odigrao je Marko Džambazoski, koji je igrao upravnika pozorišta u predstavi “Dragi umetnici” Teatra “Čekori” iz Skoplja.
Specijalnu nagradu za produkciju po originalnoj drami žiri je dodelio ansamblu predstave “Kavijar od praziluka” Teatra Ulica iz Beograda.
D.Marinković
Bravo za Popadića, tako se ophodi prema kvazi rediteljima i umišljenim samoprozvanim nadobudnim “umetnicima”.
Po Conićki je najvažnije „da je nivo festival izuzetno visok“. O kakvim nivoima ONA priča? Odakle njoj kompetencije da bilo šta tumači?
Ne brukaj više prosvetu, „Ulizička hvalisavko“!
Reci, molim Te odakle pravo „reditelju“ da bude reditelj kada ON s tim pozivom nema ama baš nikakve dodirne tačke?
Osoba je konfliktna.
I nije ovo prvi put da se javnost zgražava:
https://www.blic.rs/vesti/drustvo/skandal-na-skolskom-takmicenju-ona-se-rasirila-kao-mrtva-a-ovaj-moj-ni-makac-samo-je/sv4mdb3
Bravo za žiri! Svako ima pravo na svoje misljenje i ako se nekome ne svidja kritika i kako neko odgovorno radi svoj posao, onda i treba da vrati nagradu. Svakako je neprimerena scena u predstavi i moglo je da se nadje drugo resenje, medjutim kada imamo reditelje koje propagiraju , i sami zive po novom svetskom trendu i kroz svoje predstave pokusavaju da nametnu tu neku novu agendu misleci da je „kul“ onda i ne zasluzuju nagradu.
Pa on se i sam „skriva u ormanu“. Indoktrinise decu kada su najslabija u tom dobu. Inace k’o sto neko rece, kvazi reditelj i plod nevladinih organizacija koji potura „moderno“ kao nesto sto treba da bude“kul“ i umetnicki avangardno.
Pogrešnom se bogu moliš, brt… Da ne licitiramo, ali okreni se oko sebe, pa izbroj autovani i oni u ormaru koji nisu u nikakvim, pa ni nevladinim organizacijama. Vrati se sendviču sa spržom.
Da li je „reditelj“ praktično pokazivao „glumcima“ kako da to izvedu na sceni?????
Bilo bi red.
Na delu je dobro režirana I koordinirana, mada sasvim providna, akcija usmerena na podrivanje temelja i urušavanje festivala FAPOR.
Navodna kritika člana žirija je samo izgovor.
U nedostatku pravih pozorišta a što je posledica novokomponovane vašarizacije kulturnog života u Srbiji, grupice „pozorišta“ sa nabildovanim samoljubljem i hipertrofiranom nadobudnošću stvaraju svoju estetiku, negirajući kreativno s ciljem stvaranja haosa i dajući sebi slobodu delovanja poput delovanja antibiotika (politička pilula presvučena šećernim prelivom nazovi umetničkog) a sve sa namerom koja je očidledna iz poruka, saopštenja, dopisa, komentara…
Posledice kako vašarizacije kulture tako i „kulture“ u kojoj ne dominira umetničko, već pre svega krik nedozrele i neostvarene ličnosti ostaviće trajne posledice po srpsku kulturu.