U njegovoj porodici je oduvek bilo bar jednog, tako da je Aleksandar “fićoman“ postao još u ranom detinjstvu. Danas je ponosni vlasnik fiata 850, oldtajmera sa kojim ima nameru da obilazi region.
On je čelično-plav i izgleda kao da je tek izašao iz fabrike, ali je istina da su od tog dana prošle pune 42 godine.
„Kupio sam ga od jedne gospođe i, moram priznati da nije izgledao baš dobro. Na to sam bio spreman i počeo je dug proces pretvaranja oronulog starca u mladića. Tokom dve i po godine i pošto je bio kompletno rasturen, zamenjeni su mu svi delovi, novim ili remontovanim. Trajalo je dugo i koštalo je mnogo, ali mi nije žao. Ugrađena su nova, kožna sedišta, a potom je kompletno sređena karoserija. Farba je došla na kraju, da zaokruži priču. Osim nje, pošto je metalik, a fabrički su fiće farbane akrilnim bojama, sve ostalo je kao kod originala“, kaže vlasnik.
Aleksandar sa svojim ljubimcem privlači pažnju svih, ali, kaže iz različitih razloga.
„Stariji ga gledaju sa nostalgijom i svako od njih ima neku svoju priču o fići. Iako sam znao da ih ima, nisam mogao da pretpostavim da je toliko zaljubljenika u ovaj tip automobila. Nije ni čudo, pošto je sigurno obeležio jedno vreme. Mladima je zanimljiv kao oldtajmer, njegova boja, pa zato zastaju i razgledaju. Iako preferiraju moderne, brze limuzine, moji vršnjaci razumeju zašto ja volim baš ovakav. Ni ne pokušavaju da ih upoređuju“.
Pošto ga je istestirao po gradu i okolini, ovaj 27-ogodišnji Leskovčanin, želi da se sa svojim lepotanom otisne malo dalje:
„Bilo je planirano za ovu godinu, ali ću ga na ozbiljnije iskušenje staviti naredne. Hoću sa drugarima da odem u Grčku ili Crnu Goru, kako su nekada Jugosloveni fićama putovali na more. Može da razvije brzinu od 125 kilometara na sat, doduše, za to mu treba 40-50 sekundi, ali može. Nećemo žuriti nigde, želimo da uživamo u svakom kilometru koji prođemo u društvu ovog dekice“.
A dekica je, tek što se vratio u saobraćaj, počeo da dobija nagrade na festivalima i izložbama oldtajmera. Ove godine, u Leskovcu, dobio je treću u takozvanoj Nacionalnoj klasi.
Nisu, kaže Aleksandar Dojčinović, priznanja bitna. Ispunio je svoj dečački san i, ako bude zdravlja i para, istu sudbinu doživeće i očev fića, koji čeka svoj red u porodičnoj garaži.
S.Stojiljković
Najbitnija pitanja nije razjasnio. A to su klima za hladjenje i grejanje i radio. Navigacija moze da se ugradi, telefonski takodje. Ali kako je reseno hladjenje? Je li ugradjivao nesto da olaksa uslove voznje. Bez klime se ne moze. A ni bez grejanja. 0vaj auto po tome nije bio poznat.
Kakva bre klima, aman? Čovek ga sređivao skoro 3 godine, muku mučio, i sumnjam da su zamenjeni delovi originalni, a ti, sad imaš potrebu da pametuješ preko tuđa leđa. Restauriraj ti neki auto pa pametuj.
Inaĉe, i ja sam „dekica“ sa 39, ako fića ima 42 🙂
Pozdrav za zemljaka i ĉestitke za poduhvat.
Ma ti si u pravu. I sad na 160 stepeni ko da vozi ovo kako on rece da planira duzi put. Nekoliko sati bez klime na visokoj temperaturi= dezorijentisani vozac ubica. Fica je divan za gledanje, voznju od pola sata, na jesen i u prolece sa otvorenim leptirom. Sve drugo je rizik. Naucna fantastika. Ne pustati ga u saobracaj.
Ne, pogrešio sam, priznaje. Stotine hiljada Jugoslovena su kao deca išli u Dalmaciju, CG, Grčku kolina bez klime, pa sad vidimo kakve su posledice. Ualjena generacija X koja sebi ne ume da isprži kajganu,a kamoli da se nađe u kolima bez klimice.
A leptir stakla su pobile više Srba nego oba sv. rata zajedno. Izvini tu, źao mi je, verovatno sam napet što nemam klimu u dvorištu. Izvini.
U pravu ste. Ljudi se prirodno vracaju nazad u teze uslove. Bilo je srcanih udara vozaca ali ne i interneta 1956. god. da tobi saznamo. Preporucujem nekupanje, samo leskarenje u dvoristu, izbaciti kupatilo sasvim iz kvadrature objekta, kad imas poljski wc, stacesvise, nije za svakog civilizacija, ni frizider. Lubance u bunar sa pivciki
Nego udri ti ladno pivo pa skokni do reke da plaknes znoj. Mnogo si sexi kad se oznojis a ne treba preterivati kod komsinice. Zbog komsije.
Клима уређај са 1киловатом електричне енергије прави 4,5 киловата хладноће у вашем стану јер је у њему неиздрживо топло. А спољна јединица вашег прелепог и енергетски ефикасног кондиционера који вам олакшава живот у ове заиста немогуће вреле дане емитује на улицу 3 киловата топлоте. Односно ,на већ велику топлоту на улици додаје и ваших 3 киловата свагог сата и то у случају да ваш кондиционер има снагу од 1 киловата електричне енергије. Обично су од 1.5 киловата. Да би математика била проста нека буде 3 киловата топлоте који иде на улицу јер сте је избацили из стана, што је сасвим правилно јер је вама несносно у стану. Ако имате 10000 таквих кондиционера у граду 30 мегавата топлоте за један сат се изручи на улицу. За један дан то је 720 мегавата топлоте која би можда и имала куда да оде да у градовима има више дрвећа и травнатих, земљаних површина јер оне упијају и не емитују топлоту за разлику од бетона и асфалта који упијају али зато и емитују топлоту. Тако да на предходних 720 мегавата топлоте можете слободно додати још 360 мегавата топлоте који се на тај начин емитује. Ту смо већ превалили 1 гигават енергије. Ако имате100,200, 300, 500 000 кондиционера или 5 000 000 кондиционера у целој држави верујем да умете да рачунате колико сте подгрејали ову малу Србију. Сигурно да умете да рачунате али ипак је важније угодити свом дупету.
Енергија је велики проблем наше цивилизације.
Јесте. Расипа се јер цивилизација није стваралачка него је потрошачка. Кад се нешто потроши обично остаје ђубре о коме нико не води рачуна. Гледамо како се свет претвара у ђубриште.
Сад су крива фосилна горива свих врста, крив је угаљ, криве су краве мада сви добро знамо још из старе песме да „криво је море“.
Крива је похлепа и расипништво, крива је лаж и обмана. Једино и увек.
Све се увек да дотерати сем када је круг затворен.А и тада се ствари могу довести у ред само мора да се круг прекине а са њим и хиљаде других ствари поломи у парампарчад.
Ово је само један мали део колико људска глупост,охолост, похлепа,осионост чини живот на планети веома тешким и сваким даном све опаснијим. Бомбе су ту најмање страшне, оне скраћују мучење и иживљавање над људима – убијају на месту.
Нема смисла причати о екологији и сличним стварима ако вам је укључен клима уређај.
Разумем да сте бољи од других и да баш ви заслужујете и морате да имате 25 степени у стану, и у колима. Такође разумем да због своје изузетности и треба да осталима наређујете да се рационално и искључиво у вашу корист односе према клими и свему осталом што вама користи – сада, овде и заувек.
Ma kako Vas inspirisah da nam svima ovako divno napisete strucni uradak. Profesorski, skoro. Hvala meni.
Pozdrav i idemo dalje.
Fica je izuzetan. Svedocenje jednog drugacijeg vremena. Iskrenijih ljudi, emotivnih, druzeljubivih, postenijih, casnijih, moralnijih, posvecenijih, entuzijasta. Danas nam niko bez naknade ni komentar ne bi napisao. Dobijes radno mesto koje nosi bruto min 110 000 x 12 meseci x radni staz do penzije + penzija x 12 meseci x godine zivota u penziji. Toliko kosta 1 komentar. Jer nema garancije da ce bot pisati duze kad ostvari cilj poput dobijanja posla. Em ne radi na radnom mestu posao za koji ga placaju gradjani jer je na budzetu, em pise protiv gradjana jer brani vlast, em ceka penziju.
Не радим у државној служби, нити било којем ЈП. Нисам осуђиван за тешка и лривична дела, стручну спрему је илузорно писати по порталима, а поседујем и возачку дозволу. Умем да будем преке нарави. Водолија у хороскопу.
Хвала Вам на пажњи и ТОПЛИ поздрав.
Takodje!
Драго ми је што смо се, макар и овако, анонимно, упознали. Постоји, ипак, велики број, занимљивих људи у нашем граду. Дакле, није све баш тако црно. Само још због тога ме “ греје сунце“ 🙂