Šest sati je prošlo kako su Fejsbuk, Instagram i Votsap nedostupni korisnicima i taj problem uneo je zebnju u milione ljudi, koji strepe da zbog ovog haosa ne ostanu bez dragocenih privatnih podataka.
Fejsbuk navodno nije hakovan, nego su podaci prikupljani na različite načine kroz javno dostupne servise i u trenucima kad su bili javno dostupni na različitim stranama. Ove “žetve“ podataka traju duže nego hakovanje, ali daju uglavnom pouzdane rezultate. Ovo znači i to da, tehnički, nijedan nalog nije kompromitovan niti nasilno “otvoren“.
Ako je sve ovo zaista tačno, hakeri koji imaju podatke mogu da ih upotrebe za ciljano i direktno spamovanje i tzv. phishing napade. Kombinacija pravog imena, tačne lokacije i broja telefona otvara još šire mogućnosti zloupotreba i različitih vrsta direktnih napada.
KAKO SE ZAŠTITI OD MOGUĆEG NAPADA
Korisnici bi trebalo, ako imalo sumnjaju da su im podaci na bilo koji način ugroženi – promene lozinku, obrišu brojeve telefona i isključe lokacijske servise na svojim nalozima.
Sve je dostupno kroz Settings meni Fejsbuk aplikacije ili web sajta (kad se jednom sajt i mreže vrate u normalu, naravno). Takođe, svi korisnici, bez izuzetka trebalo bi da koriste tzv. 2FA zaštitu, odnosno prijavljivanje na mrežu u dva koraka – uz lozinku i mejl trebalo bi da aktiviraju potvrdu aplikacijom za autentifikaciju, prijem koda i slično.
Fejsbukk mreža, kako prenose agencije, nije potvrdila ništa od ovoga još uvek, a očekuje se potvrda i iz još nekih izvora.
ZAKERBERG IZGUBIO 7 MILIJARDI DOLARA ZA ČETIRI SATA
Usled pada popularnih društvenih mreža Fejsbuk, Instagram i Vacap i nemogućnosti prijavljivanja na iste, lično bogatstvo Marka Zakerberga, vlasnika pomenutih aplikacija, u nekoliko sati opalo je za skoro 7 milijardi američkih dolara.
Prvo su pale društvene mreže i servisi za poruke u vlasništvu Fejsbuka, Instagram, Votsap i Fejsbuk mesindžer, a zatim je usledilo prijavljenje sličnih problema od strane korisnika na Amazonu, TikToku, Snepčetu i drugim.
Potom je veliki broj korisnika prijavio probleme i sa pretraživačem Gugl, dok su se nedugo zatim desili problemi i sa multinacionalnim kompanijama internet provajdera T-mobajl, Verajzon i AT&T.
Kako navode strani mediji, na desetine hiljada korisnika ovih provajdera širom sveta ostalo je bez internet konekcije.