Leskovački sveštenici mogu da zarade i do 2.000 dinara za samo jedan tradicionalni čin pre obeležavanja slave ili pred Uskrs osveštavanjwm doma ili vode, a Rešetki se nakon obeležavanja Svetog Nikole javilo više ogorčenih građana koji tvrde da su im sveštena lica ostavljala u kućama pamflete na kojima se savetuju da “adekvatno nagrade za trud”.
Na samom pamfletu u koji smo imali uvid piše da bi svešteno lice trebalo biti adekvatno nagrađeno od domaćina ukoliko vernik insistira na tome da se slavki kolač seče u njegovoj kući, a ne u crkvi.
“Nikada pop nije otišao bez dobre napojnice iz nae kuće, ali ovakvi pamfleti nas zaista vređaju. Sveštenstvo na ovaj način samo doprinosi da se ljudi udaljavaju od crkve. Ja znam našeg sveštenika i da častim više nego što treba, ali pitam se, šta se dešava kada uđe u kuću koja ne stoji dobro finansijski i krpi kraj jsa krajem? I da li uopšte ulazi u takve domove ili ih preskače jer oni ne mogu ‘adekvatno da ga nagrade’”, komentariše jedan od Leskovčana iz Ulice Save Kovačevića kome je sveštenik tokom svetenja vode pred Svetog Nikolu takođe ostavio odštampani pamflet.
Suma koju sveštenici dobijaju zavisi od mogućnosti građana, ali postoje i primeri kada sveštenici imaju utvrđene tarife za ovaj svetovni čin. Iako ne postoje zvanični cenovnici, pojedini sveštenici znaju i da se uvrede ukoliko im za slavu ili drugu priliku ne date iznos koji je on očekivao.
U jednom takvom slučaju pre deset godina, u pet leskovačkih sela u vučjanskom kraju meštani su zahtevali da zamene svog popa za koga su tvrdili da je “nezajažljiv”.
Predsednik Centra za istraživanje religije, politike i društva Nikola Knežević naglašavao je ranijih godina da za sečenje kolača ili svetenje vode ne postoji taksa, kao što je to slučaj sa venčanjima, opelima, parastosima, i da bi tu oblast trebalo urediti.
„Trebalo bi uvesti neku simboličnu sumu koju bi domaćin trebalo da plati, ukoliko je u mogućnosti. Ukoliko nije, to ne bi trebalo da bude razlog da se ista usluga ne izvrši, jer na kraju krajeva, to je deo svešteničkog poziva. Sa druge strane, sveštenik ima svoje obaveze i porodicu i treba imati u vidu da i on od pružanja usluga živi. Svešteničke plate, posebno po seoskim parohijama, nisu na zavidnom nivou“, kaže Knežević.
Dok god je običaja, postojaće i naplata usluga sveštenika. Pri tome, trebalo bi uzeti u obzir činjenicu da se sveštenici ne pozivaju da dođu u dom i obave obred – oni to sami čine, najavom nedelju ili dve pred slavu, pri čemu retko koji pravoslavni vernik ovu ponudu odbija.
Lakom računicom dolazi se do cifre koju za nekoliko minuta obreda sveštenik zaradi posetom kod svega nekoliko porodica.
Pa stavi imena koji su to sveštenici, ako već informaciju.
800 din je u Beogradu za običan narod
Nije valjda da vraćaju kusur 200 dinara?
Pa verovatno im je bog reko da tako rade i poslao cenovnik…
Najverovatnije poskupljenje zbog rata u Ukrajini nema sta drugo.
Igrom slučaja, pop Slaviša kad je dolazio kod moje tetke tražio novac za sečenje kolača. Ali ona bila penzioner i davala mu je manje novca. Kad je umrla, sahranu je naplatio skuplje za nekih 7 hiljada nego obično uz obrazloženje da mu je manje novca davala kad je bila slava…
Najveca bagra i lopovi u ovoj drzavi.
Dao bi im ja „napojnicu“.
Zna se, koliko ko moze i ko koliko da i kraj, pa tako i ja.
Sramota da ih bude, od kad znam za sebe svestenik u ovakvoj situaciju nema tarifu dok sad prosto receno pljackaju.
Bogu baš trebaju pare
Porasli troškovi, sprema se nova godina u raju!
Znaci svestenik, nas covek, Srbin,:-) ne bi trebalo da zaradi ista. Najbolje bi bilo da popovi budu bednici i prosjaci. Tada bi valjda prestao linc, a tajkuni i starlete dase uzdignu.
Isti su kao i tajkuni i starlete, koriste monopol i stvaraju medijsku pažnju, a ne proizvode ništa korisno. čak koče napredak koliko god mogu.
U 21. veku uče decu po školama da je bolje da se mole nego da idu kod lekara i leče prebajanom vodicom umesto antibioticima.
Uvek u znak zahvalnosti za svecenje vode dam svesteniku 500 ili 1000 din. I to od srca. To su darovi koji neprocenjivo vrede. Tako da mi se gade ovi kojima zao da daju nesto svesteniku za uzvrat.
POP MICA VOZI DZIP ZAR TAKAV NEMA OD CEGA DA ZIVI. SRAMOTA
Ne vozi samo Dzip ,vec bmw m paket takodje crni ,nesto slicno kao maraš u huznim vetru odnosno kao Baća kad ide po Marašu u cz,drugo covek sam kaze treba mu jaci auto kad ide po Sina u miteovici posto decko studira,a to sad kad je zavrsio ako su i dzipa kupili to je drugo.