Dogovoreno da banke ne podižu cene svojih usluga godinu dana

Gubvernekrka Narodne banke Srbije Jorgovanka Tabaković izjavila je danas da je sa bankama postignut dogovor da u narednih godinu dana, počev od 1. septembra, ne povećavaju cenu svojih usluga, a da one banke koje su ih povećale od 1. januara 2021. godine snize visinu tih usluga za 30 procenata, ali ne ispod nivoa na kome je cena usluga bila pre povećanja.

.

Tabaković je dodala da je Izvršni odbor NBS danas doneo dve odluke koje se tiču bankarskiih usluga, a koje će dodatno zaštititi životni standard građana.

Naglasila je da će banke ubuduće biti obavezane da centralnoj banci unapred najave nameru da menjaju cene svojih usluga, umesto da kao do sada slobodno odlučuju o tome.

Tabakovićeva je, kako prenosi Tanjug, dodala da će NBS na isti način učestvovati i u odlučivanju o svim cenama koje utiču na potrošačku korpu.

Udruženje potrošača Efektiva pozdravilo deo mera NBS, ali smatra da su mere kratkoročne

Udruženje potrošača Efektiva pozdravilo je deo mera koje je Narodna banka Srbije (NBS) predstavila kao zaštitu interesa građana, korisnika bankarskih usluga ali tvrde da su mere kratkoročne i da bi trebalo da predstavljaju osnov za trajno rešavanje problema naplate naknada.
„Kao pozitivno ocenjujemo dogovor sa bankama da se u narednih godinu dana zamrznu cenovnici naknada, kao i da se sve naknade, koje su povećane od 1.1.2021, umanje za 30 odsto a ne ispod nivoa koji je važio pre tog datuma“, naveli su u saopštenju.

Pozitivno su ocenili i odluku o uvođenju obaveznog platnog računa sa osnovnim uslugama, koji će građane koštati 150 dinara mesečno, a sadržaće održavanje računa, podizanje novca u okviru banke i neograničeno plaćanje QR kodom, uz naplatu naloga za elektronsko plaćanje, po ceni umanjenoj za 30 odsto od cene najeftinijeg postojećeg paketa.

Udruženje je, sa druge strane, ocenilo da se te mere ne odnose na tarife koja važe za privredu, pa postoji mogućnost da će banke probati da nadoknade „gubitke“ iz dela poslovanja sa građanima, tako što će podići cenovnike za pravna lica.

„To bi onda moglo imati domino efekat, jer bi privrednici taj novi trošak mogli da prenesu na cene svojih usluga i proizvoda, a to opet plaćaju građani, te bi efekat umanjena tarifa za građane izgubi smisao“, naveli su.

Iz udruženja smatraju i da su mere kratkoročne i da bi bilo dobro kada bi predstavljale osnov za trajno rešavanje problema naplate naknada.

„Loš efekat toga, građani bi mogli da osete za godinu dana, kada bi banke mogle da probaju da nadoknade izgubljeno, novim osetnijim povećanjem cenovnika“, kazali su iz udruženja Efektiva.

Oni tvrde da je NBS uz postojeće mere mogla da propiše bankama obavezu važenja ugovora sa minimalnim rokom, tokom kog bi banke bile u obavezi da garantuju visinu tarifa.

Pratite REШETKU na Facebook, Instagram, X (Twitter) i TikTok mreži. Budite uvek u toku!

Pretplati se
Obavesti o

Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi, kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Prilikom pisanja komentara vodite računa o pravopisnim i gramatičkim pravilima. Nije dozvoljeno pisanje komentara isključivo velikim slovima niti promovisanje drugih sajtova putem linkova. Komentare i sugestije u vezi sa uređivačkom politikom ne objavljujemo, kao ni komentare koji sadrže optužbe protiv drugih osoba. Objavljeni komentari predstavljaju privatno mišljenje autora komentara, odnosno nisu stavovi redakcije Rešetka portala.
Za više informacija pogledajte Pravila korišćenja.

0 Komentara
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare