Još jedan Leskovčanin u poslu sa parking servisom

Leskovčanin Dragan Đorđević, u čaršiji poznat pod nadimkom Gaga Panter, pre desetak dana dobio je upravljačka prava u firmi “Parking i garaže” koja obavlja komunaklne delatnosti održavanja javnih prostora za parkiranje i rešenje stacionarnog saobraćaja na teritoriji grada, potvrđeno je Rešetki.

.

Inače, ova firma je početkom 2020. Godine kupila “Metroparking jug” za 100.000 evra, preduzeće koje je u 2009. godini sa lokalnom samoupravom potpisala ugovor o obavljanju komunaklne delatnosti održavanja javnih prostora za parkiranje i rešenje stacionarnog saobraćaja na teritoriji Grada Leskovca.

“Vlasnička struktura se u Metroparking jugu nije promenila već gospodin Đorđević ima samo deo udela u girmi Parking i garaže. Direktroka i jedne i druge firme je i dalje Nina Simonović“, objašnjeno je našim novinarima u pravnom timu ovog preduzeća.

Direktorka je inače u javnosti poznata kao ćerka “Bagdala gradnje” Dejana Jankovića.

Inače, kada je pre dve godine leskovačko veće dalo saglasnost ovoj prodaji, ustanovljeno je da “Parking i garaže” naplaćuje parkiranja u Leskovcu, a najavljeno je i da će graditi podzemne i nadzemne garaže.

Gradonačelnik Goran Cevtanović je tada demantovao da su godišnji prihodi “Metroparking juga” 500. 000 evra, kako su prenosili mediji, uz tvrdnju da su oni mnogo manji.

ŠTA JE GOVORIO GRADONAČELNIK PRILIKOM OBJAVE PRODAJE

Transkript njegovog govora sa sednice Gradskog veća održanog 12. februara 2020. godine objavljen je na portalu Jugpress, koji premosimo u celosti:

“Sve je prevagnulo na strani privatnog partnera. Od osnivačkog uloga u iznosu od 500 evra, do vozila pauk koji je uzet na lizing, dobio monopol na posao koji vredi nekoliko miliona dinara. Odluka skupštine je bila da se delatnost poveri na 25 godina, iako je bilo definisano da je maksimalni rok do 25 godina, što znači da je moglo i manje. Neko drugi je napravio izvor na maksimalni iznos godina. Podsetiću i da, kada se pravio taj famozni ugovor koji su svi kritikovali, formirala je jedna radna grupa, u kojoj sam bio i ja. Na prvoj sednici, kada je diskutovano da li je to u interesu grada da se uradi ili ne, moj stav je bio potpuno jasan. Sve što je u privatnim rukama ima boljeg titulara, bolju odgovornost i lakše funkcionisanje. Uostalom, imali smo ranije iskustvo kada je „Parking servis“ bio u vlasništvu grada, znamo kako je poslovao i kakve je dubioze pravio, a da ne govorimo o povlašćenima koji nisu snosili nikakve konsekvence za nepravilno parkiranje. Na toj sednici je moj stav bio jasan – ja kao lekar specijalista nisam kompetentan da pričam i razmatram o saobraćaju u našem gradu, da mogu da utvrdim cene i benefite za grad, ali o samom kvalitetu ugovora treba da se izjasne inžinjeri saobraćaja. Moja sugestija nije prihvaćena i ja sam se povukao iz komisije nakon tog prvog i jedinog sastanka kojem sam prisustvovao. Posledica njihovog rad je da ste dobili ugovor na najveći mogući broj godina, 25, dobili ste loš ugovor i tu je upravo ono što sam rekao da nema ravnoteže interesa između privatnog partnera i Grada Leskovca. E, sad, razlika između njih i nas je što mi ne pričamo bajke o profitu od pola miliona evra godišnje, jer su to imaginarne cifre. Pa što bi neko prodao nešto gde ima toliku zaradu? Kao što vidite, ugovor je na 100.000 evra. I svako može da se javi i ponudi 500.000 evra! Ja bih svakom ko ponudi više dao da on uzme“.

Cvetanović je izneo i još neke podatke, rekavši da je grad u početku samo preuzeo obaveze, a vršioc komunalne delatnosti je u ovih 12-13 godina sve komunalne delatnosi koje su vezane za „Parking servis“ su stečeni resurs.

„Korišćene su javne površine bez adekvatnog ekvivalenta nadoknade. Za razliku od prethodnika, mi ugovor koji smo zatekli nismo pasivno posmatrali, nego smo potpisali smo dva aneksa. Prvi je omogućio da nešto poboljšamo, ne dovoljno, ali ipak smo poboljšali status grada u tom javno-privatnom partnerstvu. Promenili smo sve ono što je propušteno u početku, od toga da je propušteno da vlasnik „Parking servisa“ treba da investira 33 miliona, a do skupštine molim nadležne službe da provere koliko je uloženo za ovo vreme od tih para. Novi privatani partner mora da zna da će on biti taj koji će morati da ispuni ove uslove i da investira! A taksativno je bilo definisiano da u roku od šest meseci treba da bude investirano 14,88 miliona, u roku od 18 meseci 8 miliona, u roku od 30 meseci 10 miliona. I sve je to bilo pre nego što smo mi preuzeli odgovornost. Oni čak i ono što su potpisali nisu realizovali, nego smo ih mi naterali na to. Sve što smo radili s naše strane bilo je usmereno ka uređenju nekontrolisanog i nefunkcionalnog javnog prostora, pre svega unutar i oko okruženja stambenih zgrada u samom centru grada i u samom gradskom jezgru. Na taj način smo povećali broj parking mesta, uredili građevinsko zemljište na adekvatan način i napravili jednu solidnu fumkcionalnu celinu u urbanom delu. Ugovorili smo i veći prihod u korist grada od naplate karata za parkiranje. Ono što je bilo 10% u drugom aneksu je bilo 30%, a onda je opozicija koja sve te ugovore izglasala, potpisala i realizovala rekla da je to loš profit. Aneksom tri smo potpisali da profit gradu bude 50%, ali i utvrdili olakšice za građane kojima se desi da prvi put načine prekršaj ili ako plate u roku od osam dana… Ne znam da li je to dovoljno, ali smo mi uspeli da oni krenu sa realizacijom onih 30 miliona i ono što očekujem od budućeg vlasnika da budu odgovorni i da unesu pozitivne promene“.

Pratite REШETKU na Facebook, Instagram, X (Twitter) i TikTok mreži. Budite uvek u toku!

Pretplati se
Obavesti o

Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi, kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Prilikom pisanja komentara vodite računa o pravopisnim i gramatičkim pravilima. Nije dozvoljeno pisanje komentara isključivo velikim slovima niti promovisanje drugih sajtova putem linkova. Komentare i sugestije u vezi sa uređivačkom politikom ne objavljujemo, kao ni komentare koji sadrže optužbe protiv drugih osoba. Objavljeni komentari predstavljaju privatno mišljenje autora komentara, odnosno nisu stavovi redakcije Rešetka portala.
Za više informacija pogledajte Pravila korišćenja.

5 Komentara
Najstarije
Najnovije Najviše glasova
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare

Svaka cast,neka kupuje ko hoce,ako radi poso kako treba,gospodin Djordjevic ima smisla za estetiku i smatram ce sve biti u najboljem redu.

Srećna i uspešna buduća saradnja svim stranama, i ispravna podela „udela“ novostvorenih vrednosti ovog privrednog subjekta, kome je poverena po „default“-u nezahvalna javno-komunalna delatnost od opšteg značaja za društvenu zajednicu, i da svi budu što duže zadovoljni aktuelnim uslovima koje su za svoju stranu postigli, i što istrajnije odole svim izazovima koji se budu javljali, na korist svih građana Leskovca, i šire, koji će to znati da vrednuju

Ti nisi sa ove zemlje jel da ?Ti si očigledno vanzemaljac?

Sve cestitke novom vlasniku.

Znaci, uspeli ste da unistite i parking servis Leskovcani? Svaka cast, za to treba imati „znanje“. A taj „Bagdala“ nije ni vlasnik trotineta, a kamo li Parking servisa. Zna se ko je vlasnik i Parkinga i jos mnogo toga.