Vozovi u Srbiji često kasne, i putnici do sada tu ništa nisu mogli da urade, osim da čekaju. Međutim, predlogom zakona o izmenama i dopunama Zakona o ugovorima o prevozu u železničkom saobraćaju predviđeno je da kada voz kasni duže od sat vremena, putnik može da prekine putovanje i zatraži da mu se vrati sav novac koji je dao za voznu kartu.
Ako pak odluči da ipak nastavi putovanje, putnik može da traži deo novca, i to 25 odsto ako voz kasni između 60 i 119 minuta, odnosno 50 odsto u slučaju kašnjenja dužeg od dva sata.
Ovaj zakonski predlog je ušao u skupštinsku proceduru a kako za portal biznis.rs kaže ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović, železničari su dobili prelazni period od dve godine da ovu zakonsku odredbu i primene.
„Kako je u toku veliki broj infrastrukturnih radova na srpskim prugama, što je trenutno značajna prepreka redovnosti i pouzdanosti usluge, dat je prelazni period da se usluge prilagode i prevoznici finansijski stabilizuju svoje poslovanje“, objasnio je Momirović.
Novim rešenjima će se prema objašnjenju ministra dostići evropski nivo prava putnika u železničkom saobraćaju, što je jedan od ciljeva donošenja zakona, dok je drugi, motivacija prevoznika da podignu kvalitet usluga i unaprede pouzdanost železničkog putničkog saobraćaja.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, kao i Twitter nalogu.