Od danas obavezne zimske gume, u Leskovcu zamena sva četiri pneumatika sa balansiranjem košta 2 hiljadarke

Svi vozači u Srbiji od danas pa sve do 1. aprila moraju da imaju sve četiri zimske gume – ukoliko se na kolovozu nalazi sneg, led ili poledica. Iako je danas osvanuo lep, topao jesenji dan, podsećamo vas da se zamena guma u pojedinim vulkanizerskim radnjama kreće od 2.400 do 2.600 dinara, a cena ide i do 3.000, dok su kazne paprene.

Sama cena zamene letnjih guma za zimske pre svega zavisi od prečnika pneumatika i uglavnom se kreće od 600 do 1.000 dinara po gumi, dok zamena najširih pneumatika ide i do 1.700 dinara.

Cene se razlikuju po gradovima, a u Leskovcu za zamenu sva četiri pneumatika sa balansiranjem potrebno je izdvojiti 2.000 dinara.

Kazna za vozače ukoliko nemaju zimske gume iznosi od 10.000 do 20.000 dinara, dok je kazna za preduzetnike od 50.000 do 200.000, a pravnim licima od 100.000 do 800.000 dinara. Naravno, ovo se odnosi samo kada su u periodu od novembra do aprila vremenski uslovi na putu loši.

U nekim radnjama nove gume koštaju od 4.500 do 12.000 dinara sve u zavisnosti od marke i dimenzija, a najskuplje gume idu i do 30.000 dinara po komadu. Za komplet zimskih guma veličine nekih 15 inča na primer moramo da odvojimo najmanje 150 evra. Ukoliko kupujemo gume koje ipak nisu one najjeftinije, ta cifra se onda kreće oko 220 evra. Da ne govorimo o većim i kvalitetnijim gumama.

Dakle, nije čudno što ljudima na pamet padne da kupe polovne gume i tako uštede. Cene korišćenih guma su različite i kreću se već od oko 15 evra, pa naviše. U zavisnosti od toga koliko je guma prešla i u kakvom je stanju, određuju se i cene.

Inače, trošak kupovine novih guma vozače uglavnom čeka na svake tri do četiri godine, sve u zasvisnosti koliko kilometara su prešli, a vulkanizeri apeluju na vozače da ne kupuju polovne gume koje se kreću od 15 do 20 evra, već da kupe nove posebno je to važno zbog aspekta bezbednosti.

Zimske gume konstruisane su za korišćenje u zimskim uslovima, kada su temperature niske. Ovi pneumatici imaju bolje prianjanje i vuču u uslovima snega i leda od letnjih i guma za sve sezone. To se odnosi na bolje držanje na putu, manji rizik od akvaplaninga, ubrzanje i bolje kočenje.

Najvažnija performansa zimske gume od koje zavisi bezbednost je kočenje u zimskim uslovima koje se meri dužinom zaustavnog puta kočenja. Ispod 7 stepeni zimska guma ima kraći zaustavni put u svim uslovima bilo da je na putu sneg, led, poledica, mokra ili suva podloga.

Pratite REШETKU na Facebook, Instagram, X (Twitter) i TikTok mreži. Budite uvek u toku!

Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi, kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Prilikom pisanja komentara vodite računa o pravopisnim i gramatičkim pravilima. Nije dozvoljeno pisanje komentara isključivo velikim slovima niti promovisanje drugih sajtova putem linkova. Komentare i sugestije u vezi sa uređivačkom politikom ne objavljujemo, kao ni komentare koji sadrže optužbe protiv drugih osoba. Objavljeni komentari predstavljaju privatno mišljenje autora komentara, odnosno nisu stavovi redakcije Rešetka portala. Za više informacija pogledajte Pravila korišćenja.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *