Nove subvencije države: Od 250 evra za skuter do 5.000 evra za automobil

Vlada Srbije donela je novu uredbu o subvencionisanju vozila, od motora do automobila. Novi podsticaji odnose se na kupovinu novih ekoloških, električnih i hibridinih vozila, a pravo na novac imaju fizička i pravna lica, kao i preduzetnici.

.

Visine subvencije zavisiće od tipa vozila, a iznosi se kreću od 250 evra do 5.000 evra.

Uredbom su definisane subvencije za pet kategorija vozila: mopede i lake tricikle, motocikle, putnička vozila sa najviše devet sedišta, zatim vozila vrste M1 i N1 koja pokreće hibridni pogon i vozila M1 i N1 koja pokreće hibridni pogon koji uz motor sa unutrašnjim sagorevanjem ima barem jedan električni motor.

Zahtevi za subvenciju moguće je podneti Ministarstvu zaštite životne sredine i to do 31. oktobra 2022. godine.

U prvoj kategoriji našli su se električni moped i laki tricikl i za njihovu kupovinu od države je moguće dobiti 250 evra. Za električni moped kaže se da nema velike troškove i da se može voziti po ceni od 0,35 dinara po kilometru. Maksimalna brzina mu nije veća od 45 km/h, a snaga motora od 4 kW i to je isto slučaj i za električni tricikl.

Za kategorije vozila vrste od L3 – do L7 od države je moguće dobiti 500 evra.

Reč je o sledećim modelima:

  • L3 – motocikl – vozilo sa dva točka čija najveća konstruktivna brzina prelazi 45 km/h
  • L4 – motocikl sa bočnim sedištem – vozilo sa tri točka čija brzina prelazi 45 km/h
  • L5 – teški tricikl – vozilo na tri točka čija brzina bez obzira na način prenosa prelazi 45 km/h
  • L6 – motorno vozilo sa četiri točka: čija težina nije veća od 350 kg, što ne uključuje masu baterija; najveća brzina ne prelazi 45 km/h
  • L7 – teški četvorocikl, težina nije veća od 400 kg, odnosno 550 kg za vozila za prevoz tereta, što ne uključuje masu baterija ako je reč o električnim vozilima

Treća kategorija koja se odnosi na M1 vozila odnosno na putnička vozila sa najviše devet sedišta i laka teretna vozila isključivo na električni pogon izdvojiće se oko 5.000 evra.

Četvrta kategorija se odnosi na vozila vrste M1 i N1 koja se pokreću na hibridni pogon uz obavezu da se punjenje može ostvariti i iz spoljnog izvora električne energije kao i za električna vozila sa ugrađenim sastavom za produženje autonomije kretanja sa emisijama CO2/km do najviše 50 g/km – 3.500 evra.

Peta kategorija vozila vrste M1 i N1, odnosno vozila koja pokreće hibridni pogon koji uz motor sa unutrašnjim sagorevanjem ima bar jedan električni motor i može da se bez aktiviranja motora sa unutrašnjim sagorevanjem određeno vreme samostalno kreće isključivo na električni pogon, pri čemu se proizvodnja električne energije za dopunu baterija obavlja unutar samog vozila- 5.000 evra.

Ocena je da je najveći problem u Srbiji zbog kojih se ovi automobili ne koriste mnogo jeste cena, a sa dobijanjem subvencija ovaj problem bi mogao da bude bar malo rešen. Pored toga postoji problem mrežne infrastrukture, kao i dostupnosti brzih punjača kojih prema nekim podacima ima smo 70 dostupnih.

Pratite REШETKU na Facebook, Instagram, X (Twitter) i TikTok mreži. Budite uvek u toku!

Pretplati se
Obavesti o

Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi, kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Prilikom pisanja komentara vodite računa o pravopisnim i gramatičkim pravilima. Nije dozvoljeno pisanje komentara isključivo velikim slovima niti promovisanje drugih sajtova putem linkova. Komentare i sugestije u vezi sa uređivačkom politikom ne objavljujemo, kao ni komentare koji sadrže optužbe protiv drugih osoba. Objavljeni komentari predstavljaju privatno mišljenje autora komentara, odnosno nisu stavovi redakcije Rešetka portala.
Za više informacija pogledajte Pravila korišćenja.

0 Komentara
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare