Oboreni, iščupani, polomljeni, išarani, precrtani……Zajednički imenitelj svih opisanih oštećenja saobraćajnih znakova jeste čovek, jer ni do jednog ne bi došlo bez uticaja ljudskog faktora. Zašto neko ima potrebu ili želju da uništava javnu imovinu, za čiju nabavku se izdvaja novac svih nas?
Bahatost, namera ili slučajnost? Potreba da se bude glavni u društvu, bunt protiv pravila koja propisuju, neutemeljeno uverenje da će uništavanjem saobraćajnih znakova biti neutralisano ili poništeno njihovo “dejstvo“?
Bilo kako bilo, svakoga dana se širom grada mogu videti slike kao sa naše naslovnice.
Precizan broj uništenih saobraćajnih znakova nije nam poznat, iako se, prema rečima Novice Nikolića, direktora JP “Urbanizam i izgradnja“, o tome, naravno, vodi precizna evidencija.
„Ne bih da nagađam, ali se sigurno radi o nekoliko desetina, do nekoliko stotina komada saobraćajnih znakova, koji pretrpe različita oštećenja tokom jedne godine. Šta da vam kažem o razlozima? Procenjujem da ih je najmanje posledica slučajnosti. O kakvom god da je reč, uništena signalizacija se mora zameniti i grad za te namene, svake godine izdvoji nekoliko miliona dinara. Pored vertikalne, predmet ugovora su uvek i horizontalna i svetlosna signalizacija“, objašnjava Nikolić.
Saobraćajni znaci sigurno imaju rok trajanja, ali je malo onih koji se zamene tek kada potpuno izblede ili istrule zbog starosti.
„To se gotovo nikad ne dešava, jer nas promena zakona obavezuje na njihovu prevremenu zamenu. Konkretno, prema važećem, “glava“ saobraćajnih znakova mora biti premazana specijalnim bojama koje, u dodiru sa svetlošću farova, daju fluorescentni odsjaj. Proizvođači, takođe, tehnologiju izrade, moraju da usklade sa propisima, pa dobijamo kvalitetnu signalizaciju, koja može da potraje, dok se ne umeša čovek“, zaključuje direktor.
Pre par godina, neko je crnom bojom prefarbao sve saobraćajne znake od Leskovca do Pečenjevca, kojima su vozači obaveštavani o dozvoljenoj brzini kretanja. Zadovoljstvo “umetnika“ i očigledno ljubitelja reli vožnje, nije bilo dugog veka, jer je i onda, odmah nakon pisanja medija, oštećena signalizacija zamenjena novom.
Osim konstatacije da ovaj Sizifov posao košta građane, jer se novac za nabavku novih saobraćajnih znakova izdvaja iz budžeta, koji punimo svi mi, postavlja se i pitanje da li su uništavači svesni posledica svojih (ne)dela, pošto signalizacija ne bi bila postavljena bez potrebe.
S.Stojiljković
Zanimljivo je da svaki znak u leskovcu ima istu skrabotinu, isti „kao“ potpis nekog balavca sprejem. Znaci postoji neki ludak koji ide gradom i svrlja saobracajne znakove dok debeli drotovi jedu masni burek u trecoj smeni! Za sta li policija prima platu, i to subvencionisanu!
namerno se lome jer znak kad se rasturi i sama tabla a i skoka znaka se mogu iskoristiti na bar desetak različitih načina
Tačno. ..beš kuću u Leskovac, koja ne peče paprike za ajvar na znak. Tačno su pogodili idelanu debljinu, da se ajvarska paprika najbolje moguće ispeče.
Aj što ih vandali lome, nego što niko ne poštuje saobraćajne znake. A policiju čini mi se da je baš briga za to, jer su, izgleda, dok traje izborna kampanja na odmoru, jer da se narod ne buni protiv vlasti što ih kažnjava…
Na novom putu za Vucje vec puno znakova je oskrnavljeno ili ih nema. Kao na KiM ali ovde nema siptara !!!