Centar za zaštitu potrošača traži od Vlade da umanji poreze i doprinose kako bi zaštitila životni standard

Centar za zaštitu potrošača zatražio je od Vlade Srbije da umanji poreze, akcize i druge doprinose kako bi kompenzovala opravdane zahteve za povećanje cena svih usluga od opšteg ekonomskog interesa i na taj način zaštitila standard građana.

.

“Najavljena enormna povećanja cena u oblasti usluga od opšteg ekonomskog interesa predstavljaju način za pokrivanje gubitaka do kojih je došlo i zbog nestručnog rukovođenja ovim preduzećima”, upozorio je Jovan Jovanović, predsednik Udruženje za zaštitu potrošača, sa sedištem u Nišu.

Prema Zakonu o zaštiti potrošača, usluge opšteg ekonomskog intresa su one iz oblasti energetike, snabdevanja vodom za piće, prečišćavanja i odvođenja atmosferskih i otpadnih voda, prevoza putnika u domaćem javnom linijskom prevozu, kao i elektronske komunikacione usluge, poštanske usluge, te upravljanje komunalnim otpadom, grobljima i javnim parkiralištima, kao i obavljanje dimničarskih usluga i slično, piše Danas.

“Iako je Vlada Republike Srbije preduzela određene mere zaštite potrošača – ograničenje cene hleba i naftinih derivate – najavljena enormna povećanja cena energije, odnosno struje, gasa, naftinih derivata, kao i drugih usluga od opšteg ekonomskog interesa, kao što su usluge JKP, prevoza, telekomunikacija i drugog, mogu dovesti do toga da potrošači neće imati čime da kupe ni hleb “sava”, koji je pod kontrom države, zbog čega tražimo da se prilikom odobravnja novih cena, vodi računa i o standardu građana Srbije”, precizorao je Jovanović.

On je podsetio da su preduzeća koja pružaju usluge od opšteg ekonomskog interesa, u skladu sa članom 82. Zakona o zaštiti potrošača, formirala Savetodavna tela i Komisije za rešavanje reklamacija potrošača, u kojima se nalaze i predstavnici evidentiranih udruženja za zaštitu potrošača.

Jovanović je zatražio od rukovodstava preduzeća koja pružaju usluge u oblasti opšteg ekonomskog interesa da prilikom donošenja odluke o novim cenama dostave tim svojim Savetodavnim telima detaljno obrazloženje za neophodno povećanje cene usluge.

“Na članovima tih tela je da traže dosledno sprovođenje Zakona u cilju zaštite potrošača, jer se samo na taj način može sprečiti neopravdano povećanje cena usluga, a samo stvarni ekonomski razlozi se mogu opravdati, a ne i dužina vremena od zadnjeg povećanja cena usluga, što je inače uobičajeni razlog”, rekao je Jovanović.

On je dodao da članovi tih tela po Zakonu imaju pravo i da izdvoje svoje mišljenje, ukoliko se ne slažu sa uvođenjem predloženih cena, te da traže da njihova izdvojena mišljenja budu sastavni deo zapisnika sa sednice Savetodavnog tela i da ih javno objave u medijima.

Pratite REШETKU na Facebook, Instagram, X (Twitter) i TikTok mreži. Budite uvek u toku!

Pretplati se
Obavesti o

Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi, kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Prilikom pisanja komentara vodite računa o pravopisnim i gramatičkim pravilima. Nije dozvoljeno pisanje komentara isključivo velikim slovima niti promovisanje drugih sajtova putem linkova. Komentare i sugestije u vezi sa uređivačkom politikom ne objavljujemo, kao ni komentare koji sadrže optužbe protiv drugih osoba. Objavljeni komentari predstavljaju privatno mišljenje autora komentara, odnosno nisu stavovi redakcije Rešetka portala.
Za više informacija pogledajte Pravila korišćenja.

0 Komentara
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare