Kako da sprečite EPS da vas opljačka računom za struju

Ukoliko vam ovog leta stigne enormno uvećan račun za struju –  nemojte da paničite: najpre se žalite EPS-u, a ako vas odbiju Uniji potrošača koja pokreće drugostepeni postupak. Inače, enormno veliki računi padaju “na dušu” ili ljudskom faktoru (inkasantima koji “čitaju” brojila) ili softveru.

.

Tokom leta dešavalo se da su pojedinim sugrađanima pristigli računi za struju od EPS-a koji su duplo do troduplo veći od prosečnih, dok su kod drugih građana oni iznosili svega nula dinara. Budući da se EPS nikako nije oglašavao, niti odgovarao na pozive redakcije, “Nova” je kontaktirala Udruženje za zaštitu potrošača Srbije.

Goran Papović, predsednik Udruženja za zaštitu potrošača Vojvodine (UZPV) i Nacionalne organizacije potrošača Srbije je  objasnio sve nedoumice, navodeći da su glavni “krivci” za netačne račune, upravo oni koji očitavaju strujomere.

„Najveći problem se utvrdi da je do čitača i firmi koju ste angažovali za čitanje. Ne može sav teret da padne na leđa potrošača. Takođe ne možete angažovati penzionere i studente, moraju se stručni ljudi angažovati za to. Mora biti firma koja čita, i ako dođe do propusta, onda ona snosi odgovornost. Drugi deo je softverska logička kontrola. To znači da imate račune koje ste izdavali, i period kada su učitana nova stanja. Onda pustite logičku kontrolu da se uporedi prethodni mesec sa novim mesecom. Ako postoje neka velika iskakanja tu se odmah upali crvena lampica. Vi automatski onda tražite proveru toga. Tada se radi logička kontrola, znači to radi sam sistem, računar“, navodi Papović.

On objašnjava i žalbenu proceduru:

„Kao potrošač vi se prvo prijavite EPS-u da imate problem. Ukoliko niste zadovolni odlukom EPS-a, onda se javite nama. Tada zaseda drugostepena komisija, na kojoj je i predsednik organizacije za zaštitu potrošača. To međutim nije na svim nivoima urađeno, dok u Vojvodini odlično funcioniše“.

Predsednik Udruženja za zaštitu potrošača naglašava da se građani jave što pre kako se računi ne bi nagomilavali.

„Slična situacija je bila 2014. i 2015. godine kada su slično bili uvećani računi. To se isto i sada dešava. Mi imamo tri zone, od kojih treća zona pripada vikend naseljima. Ako neko ne sprovede logičku kontrolu, to se dešava. Dok oni koji čitaju struju, dužni su i da dočitavaju. Verovatno neko od tih čitača nije mogao da uđe da očita stanje. S druge strane imamo situaciju i kada ljudi sami prijavaljuju stanje struje direktno centrali jer imamo telefone za to, ili kada napišu i zalepe na vratima stanje“, objašnjava Papović.

Ondalje navodi da je svako odskakanje u smislu naplate računa, odmah signal za uzbunu.

„Kada se sve sabere i pojave se ovakve nelogičnosti u vidu nule ili jako visokih računa, tu su dve stvari u pitanju, ili nema logičke kontrole ako je visok. Kada je nula u pitanju, to znači da ćete sledećeg meseca ući u crvenu ili plavu zonu. Recimo, vi ste u zelenoj zoni, i stigne vam račun nula dinara. Sledećeg meseca će vam obračunati i to što vam nisu obračunali prethodni mesec i automatski ulazite u crvenu ili plavu zonu. Zato što vi uvek imate i zaduženje na prethodno stanje, tako da nikad ne biste mogli da se pozovete na zastaru. To znači da ukoliko jedan mesec niste platili račun, ali kasnije plaćate redovno, uvek se poziva na taj neplaćeni mesec“, navodi Popović.

Problem i sa starim vodomerima

Goran Popović je  objasnio i problem nepravilnog očitavanje vode.

„Imate tehničku ispravnost vodomera, na osnovu zakona o metorologiji, koji je sada Zavod za mere i dragocene metale, na osnovu kog je tehnička ispravnost vodomera od pet do osam godina. Oni se moraju baždariti ili kompletno zameniti novim posle tog perioda. Dok je kod strujomera to na nivou do 12 godina. A vi imate vodomere koji nisu zamenjeni poslednjih 30 godina. Preko tih takvih starih vodomera je zakonom zabranjeno naplaćivati vodu, ali niko ne obraća pažnju na to. Mi ni ne znamo kolikom plaćamo vodu, mnogi plaćaju odokativno. Zato već imamo na hiljade pokrenutih sudskih postupaka javnog preduzeća vodovod. Videćemo šta će biti na kraju“, objašnjava Popović.

Pratite REШETKU na Facebook, Instagram, X (Twitter) i TikTok mreži. Budite uvek u toku!

Pretplati se
Obavesti o

Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi, kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Prilikom pisanja komentara vodite računa o pravopisnim i gramatičkim pravilima. Nije dozvoljeno pisanje komentara isključivo velikim slovima niti promovisanje drugih sajtova putem linkova. Komentare i sugestije u vezi sa uređivačkom politikom ne objavljujemo, kao ni komentare koji sadrže optužbe protiv drugih osoba. Objavljeni komentari predstavljaju privatno mišljenje autora komentara, odnosno nisu stavovi redakcije Rešetka portala.
Za više informacija pogledajte Pravila korišćenja.

1 Komentar
Najstarije
Najnovije Najviše glasova
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare

Kada eps bude imao svoj softver za citanje struje a ne neke trece kompanije koja to radi za njih tj. u dilu sa njima da softver krade i menja brojeve sam kada se slika jer ocr program nije najbolji….. a i telefoni tj uredjaji kojima se slika su van svake garancije i ako se vode kao novi. A tu je i logisticka kontrola koja to bas neradi savesno i najbolje jer treba pregledati hiljade i hiljade brojila. Sve u svemu teret greske snose svi……