U leskovačkom Urgentnom centru učili kako da popunjavaju elektronske fakture umesto da pomažu pacijentima?
Barem tako tvrde u leskovačkom Udruženju “Tim 42” koje je uputilo prigovor zbog nepoštovanja prava pacijenata od strane Službe urgentne medicine Opšte bolnice Leskovac, a kako navode, zbog ovog slučaja obratiće se i Savetu za zdravlje grada Leskovca.
Naime, iz ovog udruženja građana kažu da sui m se javili pacijenti koji su 29. januara čekali na pregled, te da je jedini lekar koji je tog dana bio u smeni više od sat vremena bio odsutan zajedno sa većim delom zaposlenih.
“Pacijente u ovom periodu niko nije zbrinjavao, a medicinsko osoblje je uočeno zajedno pored jednog od računara. Svi koji su u tom periodu dolazili i tražili pomoć dobijali su odgovor da je doktor na pauzi za ručak i da sačekaju. U prigovoru koji smo podneli Savetniku za zaštitu prava pacijenata zatražli smo da se ovi navodi provere uvidom u sigurnosne kamere u samom objektu bolnice, kako bi se utvrdilo činjenično stanje”, kažu iz “Tima 42”.
U odgovoru koji su prvobitno dobili povodom prigovora Savetniku za zaštitu pacijenata, navodi se da su zaposleni bili na online obuci za unos podataka u elektronsku fakturu. Prigovor je ocenjen zbog toga kao neosnovan.
“Želeći da dodatno ispitamo tačnost ove informacije, obratili smo zahtevom za pristup informacijama od javnog značaja službi Opšte bolnice i zatražili detaljnije informacije o ovoj onlajn obuci, tj o pružaocu usluge online obuke zdravstvenih radnika za unos podataka u elektronsku fakturu koja je održana u prostoriji prijemnog šaltera Službe zaprijem i zbrinjavanje urgentnih stanja dana 29.01.2022. godine. U drugom odgovoru na zahtev, iz Opšte bolnice su javili da je u prvobitnom odgovoru došlo do greške, te da ipak nije u pitanju onlajn obuka, već je zaposleni iz Službe za ekonomsko finansijske poslove obučavao medicinsko osoblje za unos podataka u elektronsku fakturu. U samom odgovoru stoji da je obuku pohađalo ukupno 5 zaposlenih u ovoj službi, od njih 8 koliko ih je tog dana radilo u smeni. To znači da je na odeljenju Službe urgentne medicine Opšte bolnice Leskovac od 8 zdravstvenih radnika koji su tog dana bili u smeni, njih 5 pohađalo obuku za izdavanje elektronske fakture, uključujući i jedinog lekara specijalistu u smeni, a posao sa pacijentima su obavljale samo 3 osobe”, ističu u ovom udruženju.
Problem na koji smatraju da je važno ukazati je da je posao službe urgentne medicine organizovan tako da je prioritet na obuci za izdavanje elektronske fakture, a ne na zbrinjavanju pacijenata, jer je tokom radnog vremena veći deo medicinskog osoblja raspoređen na pohađanje obuke (njih 5 od ukupno 8).
“Sami pacijenti koji su čekali na pregled tog dana su nam javili da u periodu dužem od sat vremena niko nije zbrinjavao pacijente. Mi ćemo uputiti prigovor i Savetu za zdravlje grada Leskovca kako bismo dobili odgovor na pitanje da li je obuka za rad sa elektronskim fakturama zaista toliko važna za zaposlene u Službi urgentne medicine zbog čega su oni morali da napuste svoja radna mesta i da li je ona onemogućila da svi pacijenti dobiju adekvatnu zdravstvenu zaštitu pomenutog dana”, zaključuju iz “Tima 42”.
Pratite REШETKU na Facebook, Instagram, X (Twitter) i TikTok mreži. Budite uvek u toku!
Bio sam tog dana nazalost na urgentnom. Zezali se ljudi na salteru, dok su pacijenti pognute glave i ko zna sa kakvim teskocama sedeli u hodniku, na nosilima, stolicama. Raspad sistema koji niko ne sankcionise.