Zabrinjavajuća statistika: SOS telefon u Leskovcu samo od početka ovog meseca zazvonio 29 puta

Sos telefon za žene i decu žrtve nasilja u Leskovcu od početka godine zazvonio je 123 puta, a samo od početka ovog meseca 29 puta, izveštaj je Udruženja građana „Žene za mir“, kojima je poverena ova usluga.

Još zabrinjavajući podatak su aktivistkinje koje rade na SOS telefona samo od početka ovog meseca zabeležile 13 novih žrtava nasilja.

„Ukupan broj korisnica usluge SOS telefona, za žene koje su preživele nasilje u porodici u prvoj polovini 2022. je 61. Samo u julu do 22.07. 2022. SOS telefon je zabeležio 13 novih korisnica i 29 obraćanja. Broj poziva bio je 65. Obavljeno je 56 individualnih psiholoških konsultacija sa ženama, koje su dolazile u prostor UG Žene za mir. Pravna pomoć obezbeđena je za 11 korisnica. Jedna korisnica smeštena u Sigurnu kuću, za jednu korisnicu pružena usluga besplatne pravne pomoći pri gradskoj upravi grada Leskovca“, navodi se u izveštaju.

Analiza podataka dobijenih od korisnica, pokazuje da je u najvećem broju slučajeva, 25 ili 40%, nasilnik suprug. Bivši suprug počinio je nasilje u 10 slučajeva (8%); vanbračni partner, takođe u 10 slučajeva (16%). Među nasilnicima su i bivši partneri – 2 (3%), srodnici – 16 (26%).

„Prema prijavama korisnica za 5 korisnica smo kontaktirale CSR, za jednu korisnicu smo kontaktirale Sigurnu kuću, za dve korisnice medicinsko osoblje i za jednu korisnicu usluge bespatnog pravnog zastupanja“, ističe Ljuljana Nešić, predsednica Udruženja „Žene za mir“.

BROJ OBRAĆANJA PO KLIJENTKINJI

Telefon: 65

Dolazak u prostor 57

Društvene mreže: 9

Mobilna aplikacija: 7 korisnica.

Korisnice koje su prijave nasilje institucijama
– Policija 35
– CSR 25
– Tužilaštvo 18
– Medicinska služba 21

Od ukupno 123 obraćanja SOS je zabeležio sve oblike nasilja

Fizičko nasilje je doživelo:
– Ostalo 6
– Pokazivanje sile 55
– Korišćenje vatrenog oružja 5
– Pretnje povredama 33
– Pljuvanje 7
– Udranje 33
– Guranje 35
– Šamaranje 29
– Potrebna lekarska pomoć 20
– Životno ugrožene 19

Psihičko nasilje je doživelo:
– Ostalo 5
– Prećenje/uhođenje 60
– Uznemiravanje 80
– Izolacija 52
– Kontrola 68
– Omalovažavanje 81
– Ucena 71
– Pretnje 78
– Veđanje 81

Seksualno nasilje je doživelo:
– Ostalo 8
– Silovanje 8
– Prisiljavanje na ponižavajuće seksualne odnose 9
– Prisiljavanje na neželjene seksualne radnje 11
– Prisiljavanje na seksualni odnos 19

Ekonomsko nasilje je doživelo:
– Ostalo 5
– Uznemiravanje / ponašanje na random mestu 1
– Zabrana korišćenja zajedničkih dobara 52
– Oduzimanje zarade/novca 40
– Zabrana zapošljavanja 1
– Nedavanje izdržavanja 15

RADNI STATUS KORISNICA

– Nezapošljeno 24
– Domaćice 3
– Penzionerke 3
– Nepozbato 10
– Zapošljeno 21

Broj klijentkinja po godinama

– Nepoznato 14
– Od 18 – 25 godina 14
– Od 26 – 35 godina 7
– Od 36-45 godina 9
– Od 46-55 godina 8
– Od 56-65 godina 6
– Od 66- 75 godina 3

Korisnice po oštinama

– Nepoznato 6
– Lebane 2
– Leskovac 41
– Vlasotince 3
– Vrbas 1
– Bojnik 3
– Priboj 1
– Niš 2
– Medveđa 2

KORISNICE PO OKRUZIMA

– Jablanički 53
– Južnobački 2
– Zlatiborski 1
– Nišavski 3
– Pčinjski 1
– Severnobački 1

POVEZANO:


Pretnje “ženama za mir” u Leskovcu nakon otkrivanja SOS afere: “Puno pričaš, znamo da imaš ćerku i unuke” –Međunarodne organizacije traže njihovu zaštitu


Usluga SOS telefona se pruža na posebnom broju telefona, 0800 300 205, besplatna je i dostupna svakog radnog dana od 10.00 do 15.00 časova. Takođe, korisnice se mogu javiti i na dva fiksna telefona 016/ 237-300 i 016 – 237 301, svakim radnim danom u gore navedenom vremenu. Mobilni telefon 066 / 237-300 je korisnicama usluga dostupan 24/7.

SOS telefon namenjen je ženama koje su u situaciji nasilja u porodici ili trpe neki drugi oblik partnerskog nasilja, ženama koje su izašle iz situacije nasilja ali im je za nove korake potrebna pravna, psihološka ili neka druga vrsta pomoći, kao i deci, članovima porodice i osobama bliskim ženama koje se nalaze u situaciji nasilja.

Konsultantkinje koje radi na SOS telefonu su obučene konsultantkinje i stručnjakinje iz različitih oblasti (psihologije, prava,psihoterapije).
Konsultantkinje korisnicama pružaju emotivnu podršku i daju informacije o mogućnostima za izlazak iz nasilja. Upoznaju ih sa pravima koja se odnose na zdravstvenu, socijalnu i pravnu zaštitu, kao i sa procedurama koje preduzimaju institucije i organizacije koje se bave prevencijom i zaštitom od nasilja u porodici i drugih oblika rodno zasnovanog nasilja.

Sve angažovane osobe u Savetovalištu su prošle obuku za rad na SOS telefonu sa žrtvama porodičnog i rodno zasnovanog nasilja, kao i određene obuke stručnog usavršavanja u oblasti pružanja socijalnih usluga, u skladu sa Zakonom o socijalnoj zaštiti i Pravilnikom o bližim uslovima i standardima za pružanje SOS usluga.

Psihosocijalna podrška na SOS telefonu:
• Individualno psihološko upućivanje i savetovanje, informisanje
• Individualni psihoterapeutski rad na prevazilaženju traume izazvane preživljenim nasiljem
• Grupni psihoterapeutski rad- Grupe samopomoći
-NLP trening

Pravna pomoć na SOS telefonu
• Neposredno opšte pravno informisanje
• Pravno savetovanje i upućivanje
-Pisanje krivične prijave za nasilje u porodici

Savetodavna podrška na SOS telefonu
• Upućivanje na institucije, ustanove i službe
• Upućivanje na druge organizacije koje pružaju pomoć i podršku ženama žrtvama nasilja

Psihološke i pravne konsultacije su pored SOS telefona dostupne i ličnim dolaskom u prostorije udruženja Žene za mir ili putem e-maila: zenezamir2007@gmail.com, po zahtevu klijentkinja.

Pratite REШETKU na Facebook, Instagram, X (Twitter) i TikTok mreži. Budite uvek u toku!

Pretplati se
Obavesti o

Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi, kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Prilikom pisanja komentara vodite računa o pravopisnim i gramatičkim pravilima. Nije dozvoljeno pisanje komentara isključivo velikim slovima niti promovisanje drugih sajtova putem linkova. Komentare i sugestije u vezi sa uređivačkom politikom ne objavljujemo, kao ni komentare koji sadrže optužbe protiv drugih osoba. Objavljeni komentari predstavljaju privatno mišljenje autora komentara, odnosno nisu stavovi redakcije Rešetka portala.
Za više informacija pogledajte Pravila korišćenja.

2 Komentara
Najstarije
Najnovije Najviše glasova
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare

Stvarno uvažavam vaše napore, ali koliko mi je poznato nakon izricanja mere od strane policije, žrtva a u velikom broju slučajeva i nasilnik, se pozivaju od strane centra za socijalno, koji ih uključuje u tretman i pruža sve oblike podrške (psihosocijalnu, pravnu, materijalnu …). Nije mi poznato u koji treman ih vi uključujete i kako ih vi smeštate u „sigurnu kuću“, kad su radnici centra svakodnevno i po službenoj dužnosti uključeni u rad sa žrtvama nasilja, pružajući im sve vrste usluga koje država ima na raspolaganju.

Davne 2004. ili 2005.godine, Ženski centar, zajedno sa Centrom za socijalni rad Leskovac, osnovao je prvo prihvatilište za žene žrtve nasilja. Ženski centar je nevladina, nestranačka i neprofitna organizacija. Nakon završetka projekta, usluge prihvatilišta je nastavio da pruža Centar za socijalni rad i od tog perioda je pod njihovom ingerencijom. Udruženje Žene za mir, nema apsolutno nikakvih problema sa tim. Samo je važno, najvažnije ako hoćete da znate, da žene imaju siguran prostor kako bi spasile svoj život i život svoje dece. Zar je važno ko pruža tu uslugu? Ne razumem! U Srbiji na godišnjem nivou bude ubijeno preko 30 žena od strane nasilnika. ZA POSLEDNJIH 10 GODINA UBIJENO JE PREKO 330 ŽENA!!!!! Znajući za ovaj frapantan podatak, samo pitam: Da li je važno ko pruža uslugu? To što Vi ne znate, u koji tretman ih uključe NVO Žene za mir, žao mi je, niste dobro pročitali tekst. U tekstu lepo piše: „Prema prijavama korisnica za 5 korisnica smo kontaktirale CSR, za jednu korisnicu smo kontaktirale Sigurnu kuću, za dve korisnice medicinsko osoblje i za jednu korisnicu usluge bespatnog pravnog zastupanja“!