Zašto u izuzetno frekventnoj ulici Kralja Petra nema nijednog pešačkog prelaza?

Projektom nije predviđena nijedna “zebra“, a da bi se to promenilo, treba pokrenuti komplikovanu i prilično dugačku proceduru, jer se radi o državnom putu, kaže za Rešetku Novica Nikolić, direktor JP “Urbanizam i izgradnja“, dodajući da je na jednoj od “žila kucavica“ leskovačkog saobraćaja neophodno postojanje obeleženog prelaza za pešake.

Nekoliko stotina metara dugačka ulica Kralja Petra Prvog u Leskovcu frekventna je tokom čitavog dana i noći, jer praktično predstavlja ulaz u grad iz pravca juga i jugoistoka. U njoj su zelena i robna pijaca, dva zvanična i bar duplo više improvizovanih autobuskih stajališta, brojne radnje, apoteke, benzinske stanice, glavna pošta.

Prelazak ulice ovde uvek predstavlja rizik, a svedoci smo situacije da građani često i po par minuta čekaju da se kolona automobila, kamiona i autobusa, sa jedne ili druge strane, prekine, odnosno u najboljem slučaju zaustavi, kako bi propustila pešake.

Pitanje „Zašto u ovoj izuzetno frekventnoj ulici nema pešačkog prelaza?“, postavili smo i direktoru JP “Urbanizam i izgradnja“ Novici Nikoliću:

„Radi se o državnom putu i njime upravlja preduzeće ‘Putevi Srbije’. Projektom izgradnje saobraćajnice, očigledno, nije predviđeno postojanje obeleženih prelaza za pešake, inače bi sigurno postojali. Nijedan element saobraćajne signalizacije ne može biti postavljen, a da to nije predviđeno projektom.  Zašto su ‘zebre’ u ulici Kralja Petra Prvog izostavljene, stvarno ne znam, ali znam da potreba za njima postoji i na to su nam na to sugrađani već više puta ukazivali“, ističe Nikolić.

On pojašnjava da niko mimo projekta ne sme da bilo kako interveniše na putevima, posebno ako su državni.

„Ne možemo mi, samo zato što smo procenili da je potrebno, jednostavno obeležiti pešački prelaz gde hoćemo. To je posao za stručnjake, a u ovom slučaju to znači pokretanje komplikovane procedure. Najpre, u budžetu za narednu godinu treba predvideti sredstva za angažovanje ovlašćenog licenciranog projektanta. Nakon toga se raspisuje javni poziv, bira izvođač, a kada projekat bude gotov, neophodno je zatražiti saglasnost resornog Ministarstva. Postupak može trajati mesecima, ali tek nakon njegovog završetka, možemo se nadati da ćemo dobiti neophodne prelaze“, zaključuje.

Naš sagovornik kaže da će, preduzeće kojim rukovodi, svesno da su pešački prelazi ulici Kralja Petra Prvog potrebni, najverovatnije, već naredne godine, pokrenuti proceduru za izmenu projekta saobraćajne signalizacije.

S.Stojiljković

Pratite REШETKU na Facebook, Instagram, X (Twitter) i TikTok mreži. Budite uvek u toku!

Pretplati se
Obavesti o

Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi, kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Prilikom pisanja komentara vodite računa o pravopisnim i gramatičkim pravilima. Nije dozvoljeno pisanje komentara isključivo velikim slovima niti promovisanje drugih sajtova putem linkova. Komentare i sugestije u vezi sa uređivačkom politikom ne objavljujemo, kao ni komentare koji sadrže optužbe protiv drugih osoba. Objavljeni komentari predstavljaju privatno mišljenje autora komentara, odnosno nisu stavovi redakcije Rešetka portala.
Za više informacija pogledajte Pravila korišćenja.

10 Komentara
Najstarije
Najnovije Najviše glasova
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare

Poznanica koja stanuje u zgradi pored bivše autobuske stanice mi se žalila kako do kontejnera, da bi izbacila smeće, prelazi ovu ulicu. Noću stanari ne mogu da spavaju od buke usled istovara robe iz kamiona u lidlu, a i od ludovanja automobilima i motorima po ovoj ulici.

Tu ulicu treba kompletno izmeniti, jer je velika frekvencija saobracaja, trotoari su preširoki, često kolona automobila bude predugačka, i ta ulica bi trebalo po meni da ima po 2 trake u oba smera. Jer i saobracaj nece smanjivati, ja svakog dana prolazim tom ulicom a bice jos vise vozila, i niko u gradu nema viziju da prosiri tu ulicu.

Ja samo znam da se ti Nocko ne ukljucujes.
I odavno je trebalo da te promene. Cim ti nisi otvorio projekat, a zivis u gradu i znas potrebe gradjana u konkretno toj ulici, tebi onda nije mesto na cuelu direkcije koja vodi nadzor. U vecim gradovima, zbog bezbednosti djaka na vecim putevima ima semafora i pesackog prelaza i pored pasarela. A ti cekas da izgine narod da ti to resi projekat. Setate ko paunovi a kad treba da delujete u korist gradjana, losi ste direktori.

Pa zar nije i ulica koja prolazi pored Nevene ulazak u grad pa ima pešačke prelaze.Znači ulici pored pijace treba promeniti stepen važnosti i onda nebi imalo problema.Međutim time se niko ne bavi jer nema velike kinte a i ne sme niko da pita glavešine jer si onda pametan i tada si pretnja,a onda te treba skloniti i onda niko ne rizikuje da ostane bez funkcije i to tako se ne rešava jer ovi na taj način vladaju.Dobijaju direktive šta da rade i kako da rade jer ako preuzmeš inicijativu za bilo šta ti smetaš jer misliš svojom glavom,a oni takve ne vole jer bi mogli da ih ugroze i to tako prolazi i zato ljudi se pate u ovakvom sistemu.A pošto većina ništa ne razume neka se i pati jer čim ćute na ovakvo stanje u državi za bolje i nisu.Većina se prodala za sitne pare a drugi deo ništa i ne shvata.

Deca od 11 god. ne mogu da predju ulicu za u školu, strasno.Toliko frekventna ulica a da nema pešački.Bravo za temu, kažu republicki put pa kako onda ima od jednog dela do Bibca i u Podrum naselje.Moli Vas da pomognete u resavanju problema.

Ma bre ljudiiiii amannn dete ne moze da predje ulicu da ide u Josif Kostić školu, odnosno 30 deteta iz naselja Kumalak.A sto ne objasni kako ta ulica ima kod Lukoil, kod Kapitol park, pa prema Podrum naselje kod PWW, pa tamo kod Z.Trag..O čemu pričamo mi ovde.

Mi pričamo ovde o nesposobnosti ove tzv vlasti i o direktoru direkcije, koji očito ne samo što je nesposoban, već se ni ne meša u svoj posao. Sve šta je rekao je takva nebuloza da ni deca u vrtićima mu ne mogu poverovati. Ispada da je pod republikom samo deo ulice od semafora kod ž.stanice do pružnog prelaza kod NIS-ove pumpe. Napravili ste kružni tok za Zelenu zonu, koja je sve osim zelene zone, na sred regionalnog puta, a ne možete u gradu da postvite signalizaciju i obeležite pešačke prelaze, jer vam je komplikovana procedura. Koja bre procedura, na svoju ruku da obeležite te prelaze, niko vam reč ne bi rekao. Postavljanje vertikalne signalizacije, „potrebna saglasnost Ministarstva ili ne znam koga“, pa jel Bagdala dobi tu saglasnost za postavljanje tabli za plaćanje parkinga na trotoaru i to na mestu gde su biciklistička staza i trotoar? Ne lupaj Novice više gluposti, za 50 kg. farbe za tebe treba da se menja budžet, a ne može da se uzme iz tekućih rezervi. O kakvim tenderima pričaš, kad sve radite bez toga, a uostalom imate na tenderu one koji obeležavaju ulice u gradu, i gde se farba skine za 10 dana. Sve kod vas ne može šta treba ovom gradu, ali zato sve šta nije potrebno, uradite preko noći i bez ikakvih zakona. Inače vi sns-a ste poznati kao veliki poštovaoci zakona…do mojega!

nema ni rasvetaod lidla do pumpe..i to nova led…
izlicu u delu buvljaka nocu ko srndaci na farove,bez svetla bez pesackog prelaza
samo cekam kad cu nekog da nakacim na haubu…dal skuter elektro bez tablica ,pesaka koji trci ili neku babu…

Zašto nema pešačkog? Verovatno zato što im ne treba jer ne izlaze iz automobila. A i kad izađu, za njih ne važe saobraćajni propisi.

A sto nije do sad pisao dopis jer dobij@o kaze zalbe?znaci lencuga ! Avanzuje na poslu i treba mu jednu pustiti krivicnu za ugrozavanje zivota i ucesnika u saobracaju. Tad bi se cesao ko da ima buve! Ista prica sa Grdelickim putem divlji zapad al kod bavku su morali pesacki,usporavaci,znaci ,radari da se stave…kum i sekta…koji je ovo blam za grad?