I to prilikom rasprave o Predlogu zakona o zaštiti poslovne tajne. Filipović je istakao da novi zakon treba da zaštiti investicije privrednih subjekata uz sticanje, razvoj i primenu znanja, iskustva i drugih informacija koje će im obezbediti prednost nad konkurencijom.
U svom izlaganju ovaj narodni poslanik iz redova Jedinstvene srbije je poseban deo posevtio poslovna tajnoj tajni, koja se koristi da bi se zaštitio pronalazak u toku postupka podnošenja prijave patenata, kao i podaci koje patent ne obuhvata ili oni ili koji ne mogu biti patentirani. Te je tu sebi dao oduška da pomene loše Teslino i dobro Koka-Kolino iskustvo.
“Kada sam malopre rekao i da je zakon savršen, ne može nas u potpunosti zaštititi od onih koji igraju izvan okvira takvog zakona. Imao sam na umu i neke slične situacije koje su se dešavale u skorijoj prošlosti. Naime, naš najveći naučnik Nikola Tesla je imao neprijatna iskustva upravo na ovu temu. Italijanski naučnik Markoni je deo svog radnog veka proveo kao tehničar upravo kod Nikole Tesle i tu je video i radio sa nekim tehničkim pronalascima koje je nastavio da razvija samostalno i uskoro će mu biti priznat patent na radio-prenos. Taj isti patent je kasnije bio poništen, pa opet priznat, da bi 1943. godine, juna meseca, šest meseci posle smrti Nikole Tesle, Vrhovni sud SAD priznao pravo Nikole Tesle na ovaj patent i time je stavljena tačka na nepravdu koju su naneli našem naučniku. Čudno je da i danas u mnogim u džbenicima naših srednjih škola stoji da je Markoni izumeo radio”, opservirao je u Narodnom domu Filipović.
Tu se nije zaustavio, te je nastavio da drži predavanje narodnim poslanicima o poslovnim tajnama, navodeći drugi primer – primer Koka-Kole.
“I zato i pored zakona, za koji mi iz poslaničke grupe Jedinstvene Srbije smatramo da je dobar i koji ćemo u danu za glasanje, naravno, podržati, svako mora da vodi dodatnu pažnju kome sve mogu da budu dostupne informacije koje se mogu okarakterisati kao poslovna tajna. Naravno, poslovna tajna se razlikuje od patenata i autorskog prava, jer i patenti i autorska prava na kraju tog puta, da tako kažem, nalažu da se objave informacije definisane postupkom. Dakle, one na kraju postanu javne, a poslovna tajna traži čak i trajno čuvanje informacija. Jedna od najpoznatijih poslovnih tajni je recept za Koka-Kol“, koji je star 135 godina, gde taj recept zna samo nekoliko ljudi u svetu i do dan-danas taj recept nije otkriven. Ovo je jedan dobar primer kako se čuva poslovna tajna. Iako za njeno čuvanje „brinu“ i lokalni i državni i međunarodni zakoni i propisi, moraju se uspostaviti i lične i dodatne mere opreza, upravo kako je to uradila i kompanija Koka-Kola“, obrazložio je on.
Filipović je do sada u Narodnom parlamentu govorio tačno 19, a Leskovčane, kao i probleme sa kojima se susreću građani na jugu Srbije, pomenuo je svega par puta.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, kao i Twitter nalogu.