„Malo je falilo“ – i tako svakog dana na pružnim prelazima u Leskovcu
Malo je falilo da juče oko 17 časova, kako svedoče naši čitaoci, jedan auto izleti pred voz na mestu gde se ukrštaju ulica i pružni prelaz u blizini Capitol parka u Leskovcu, jer se rampa nije spustila dok je voz prolazio.
Za smetnju zbog koje je rampa ostala podignuta iz „Železnica Srbije“, kao po običaju, nema opravdanja niti odgovora, iako se tako nešto sešava svakodnevno. Sreća te je za vreme kvara prošao voz po propisanim procedurama, pa u jednom trenutku čak i u potpunosti stao na pružnom prelazu kako ne bi zgazio nesavesne bicikliste koji s utu “prtrčavali” bez obzira na pištanje locomotive i sve znake upozorenja.
Eto, ponovo se u Leskovcu desilo da voz prođe preko raskrsnice dok rampa stoji uspravno, i sve to dok se hvalimo modernizacijom pruga i brzim vozovima koji, uz sve napore i želje, zbog ovakvih situacija ne mogu da razviju brzinu veću od 15 kilometara na čas. Brže ćeš do Niša biciklom, ako se uzme u obzir koliko pružnih prelaza na relaciji Niš-Leskovac postoji i koliko od njih ne radi.
Knez Milan Obrenović, srebrnim budakom 3. jula 1881. Godine, udario je temelj Srpskim državnim železnicama. Ovaj događaj zbio se “kraj mosta na Mokroluškoj rečici do Topčiderskog puta“ (to mesto je u blizini današnjeg mosta Gazela u Beogradu), a prvi svečani voz na pruzi Beograd-Niš protutnjao je Moravskom dolinom 4. septembra 1884. godine. Redovni saobraćaj na ovoj relaciji počeo je 15. septembra i taj dan srpske železnice obeležavaju svake godine kao Dan železničara i voz je tu relaciju prelazio za sedam i po sati.
Danas, gotovo 140 godina kasnije, od Beograda do Niša možete stići za samo dva sata brže i to pod uslovom da voz ne kasni, što je redak slučaj.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, kao i Twitter nalogu.
Pratite REШETKU na Facebook, Instagram, X (Twitter) i TikTok mreži. Budite uvek u toku!