Vozila uvezena iz drugih država čine ogroman procenat vozila na ulicama Srbije. Razloga za to je mnogo, ali pre svega je zaslužna činjenica da su ta vozila povoljnija od novih, kao i to da neko možda želi da svoj novac uloži u model koji se drugačije ne može kupiti.
Popularna je i kupovina retkih modela za čiju se vrednost predviđa da će rasti u narednom periodu, te kupac želi da ostvari profit na duže staze. Neko pak vozilo kupuje iz nostalgije. Ali, koji god da je razlog za kupovinu, svi ti automobili moraju odnekud biti uvezeni.
Postoje mnoga inostrana tržišta sa kojih se automobili uvoze u Srbiju, a danas ćemo pogledati pet najzastupljenijih.
Zahvaljujući platformi carVertical, koja se, između ostalog, bavi i statistikom ovog aspekta trgovine, imamo pristup obimnim podacima koji mogu biti korisni prilikom kupovine polovnog vozila.
Sva statistika prikazana u ovom istraživanju bazirana je na podacima sa pomenute platforme, na osnovu svih vozila koja su prošla kroz njihovu datoteku u protekle dve godine.
Datoteka nudi opciju provere lokacije prethodne registracije bilo kog vozila, što i omogućava ovo istraživanje sprovedeno na osnovu istorije hiljada polovnih automobila.
Pet zemalja iz kojih se uvozi najveći broj polovnih vozila u Srbiju:
Kao što vidite, Francuska i Nemačka sačinjavaju više od pola ukupnog uvoza polovnih vozila. S obzirom na velike autoproizvođače iz ovih država, dobre puteve i vozila koja u Srbiju stižu u pristojnom stanju, ove brojke ni ne čude.
Na trećem mestu je Italija koja, uprkos velikom broju autoproizvođača, doprinosi samo sa 10.4%. Skoro isto toliko ima Rumunija, koja zauzima jaku četvrtu poziciju, zahvaljujući vozilima marke Dacia.
Na petom mestu je Belgija koja, zahvaljujući dobroj infrastrukturi i putevima, takođe nudi mogućnost kupovine dobro očuvanog vozila.
Za proširenu listu od 10 zemalja sa najvećim uvozom vozila u Srbiju, molimo pročitajte kompletno istraživanje ovde.
Bilo da auto kupujete iz potrebe, zbog poslovne investicije ili iz hobija, uvek je dobro imati što više informacija o vozilu u koje ćete uložiti. Naravno, bitno je pratiti i regulacije koje se vremenom menjaju, a koje su vezane za starije modele i mogu uticati na dugoročnu vrednost vašeg vozila.
Kao što vidimo, Francuska i Nemačka prednjače u broju uvezenih vozila, ali kako se tržišta razvijaju i rastu, možda ove dve države uskoro dobiju novu konkurenciju. Za sada nam ostaje samo da pratimo podatke i da budemo na oprezu za taj sledeći polovni auto u koji ćemo investirati.