Učenici Gimnazije i Ekonomske škole Leskovac, koji pohađaju nastavu u istoj zgradi, u nedelju 30. marta, obeležiće sto dana blokade ovih obrazovnih ustanova u znak podrške studentskim zahtevima.
Juče je održan zajednički plenum ovih srednjoškolaca na kojem je donet niz odluka.
Njihovo saopštenje prosleđeno profesorima, roditeljima i javnosti prenosimo u celosti:
„Poštovana direktorka, poštovani nastavnici, roditelji, predstavnici medija,
Obraćamo vam se kao učenici Gimnazije Leskovac i Ekonomske škole „Đuka Dinić” koji su prisustvovali plenumu održanom u holu škole na drugom spratu, u četvrtak, 27. 3. 2025. godine od 18 časova. Na plenumu je, pored učenika, prisustvovao i deo nastavnika Gimnazije. Ovim dopisom, koji je otvoren za javnost, želimo da vas obavestimo o temama o kojima se diskutovalo, o rezultatima glasanja i zaključcima.
Na vanrednoj sednici Nastavničkog veća Gimnazije Leskovac, održanoj 20. 3. 2025. godine, kojoj su prisustvovali i učenici Gimnazije Leskovac, predstavnici Plenuma škole, direktorka škole predložila je da radovi na rekonstrukciji krova (peti zahtev učenika koji su u blokadi škole), mogu da počnu. Slažemo se sa predlogom direktorke da zbog radova na sanaciji krova koji prokišnjava ne treba blokirati celu školu. Stoga ćemo od ponedeljka, 31. 3. 2025. godine, boraviti isključivo u portirnici, koja se nalazi sa leve strane na ulazu u školu, i to tokom celokupnog radnog vremena radnika na rekonstrukciji. Time ograničavamo svoje prisustvo u školi, ostavljamo drugi sprat potpuno slobodnim za izvođenje radova i nećemo ometati radnike svojim prisustvom. Međutim, ostaćemo na ulazu kako bismo pratili ko ulazi u školu dok traju radovi, budući da je škola i dalje u BLOKADI.
Osećamo se nesigurno da noću boravimo u školi, jer je požarni izlaz, koji je ranije postojao prema „Promenadi”, i dalje zazidan, što boravak na prvom spratu i u poslednjim učionicma prizemlja tokom radova čini nebezbednim. Zbog toga smo izabrali portirnicu, jer je to prostorija najbliža izlazu iz zgrade. Tokom izvođenja radova, za koje je direktorka kazala da mogu početi svakog sledećeg ponedeljka, nećemo spavati u Gimnaziji, budući da postavljanje skela smanjuje našu bezbednost i povećava rizik od upada neovlašćenih lica. Odgovornost za prostorije škole i sve što se u njoj dešava snosimo isključivo dok se nalazimo u njoj. Nakon završetka radova, blokada će ostati na snazi ukoliko ostala četiri zahteva i dalje ne budu ispunjena. Odluka o ovakvoj reformi blokade škole, radi naše bezbednosti, doneta je jednoglasno.
Od početka naše blokade (21. 1. 2025), skoro dva meseca, direktorka škole je izbegavala da sazove vanredno Nastavničko veće, iako je u više navrata stizao zahtev sa dovoljnim brojem potpisa nastavnika škole. Time je prekršen Statut škole i onemogućen bilo kakav dijalog. Nakon saznanja da se pojavilo prokišnjavanje na ravnom delu krova, dobili smo informaciju da postoji dokumentacija koja potvrđuje bezbedan boravak u školi. Na vanrednom Nastavničkom veću nije izneto ni ime agencije koja je izdala taj dokument, niti ime osobe koja je izvršila uviđaj, potpisala ili overila dokument pečatom.
Pored toga, ogorčeni smo zbog pojavljivanja direktorke Gimnazije Leskovac u Pionirskom parku, kao i činjenicom da je direktorka, nakon gnusnih objava u tabloidima, prijavili učenike policiji, iako smo istog dana dobili uveravanje da nam veruje i da nismo krivi. Dok je direktorka Ekonomske škole stala uz učenike, navodeći da oni nisu odgovorni za nered u školi, direktorka Gimnazije je učenike prijavila policiji. Ipak, u ovoj blokadi ne postoje gimnazijalci i ekonomci – već samo učenici, s obzirom na to da smo svi zajedno u ovome.
Nakon sazananja o postupanju direktorke Gimnazije Leskovac povodom iznošenja u javnost neistinitih i neproverenih informacija o ponašanju učenika, neargumentovanih fotografija koje su završile na televiziji Pink i drugim medijima, uz porazno saznanje da je direktorka Gimnazije Leskovac prijavila učenike policiji, izgubili smo sasvim i inače poljuljano poverenje koje smo osećali prema rukovodiocu škole. Smatramo da je direktorka svojim postupcima narušila ugled ove ustanove i dokazala da ipak nije direktorka svih učenika i da ne štiti naše interese.
Treća tačka dnevnog reda bila je posvećena radu i neoglašavanju Učeničkog parlamenta Gimnazije Leskovac. Parlament, kao zvanično telo učenika, trebalo bi da se oglasi povodom svih dešavanja koja se tiču učenika. Budući da je svim učenicima dozvoljen ulaz u školu, Parlament može nesmetano da radi i tokom blokade. Zbog neoglašavanja Parlamenta, jednoglasno je izglasana reforma ovog tela, u smislu izbora novih predstavnika koji će svojim radom zastupati mišljenja i interese svih učenika.
Četvrta i poslednja tačka dnevnog reda odnosila se na skup koji će biti održan u nedelju, 30. 3. 2025, povodom 100 dana naše blokade. Diskutovali smo o mogućim radionicama, humanitarnim akcijama i celokupnoj organizaciji skupa, o čemu ćete biti blagovremeno obavešteni.
Prethodnog dana našim roditeljima je preko odeljenskih starešina prosleđeno obaveštenje od direktorke Gimnazije Leskovac, a koje se tiče poruke Ministarstva prosvete u vezi sa normalizacijom nastave. Naš izveštaj jeste odgovor na tu poruku i kao takav može biti prosleđen Ministarstvu prosvete.
Plenum učenika Gimnazije Leskovac i Ekonomske škole „Đuka Dinić” završen je isticanjem ključnog zaključka: BLOKADA TRAJE I TRAJAĆE DOK SE ZAHTEVI NE ISPUNE, ali smo spremni da u cilju obezbeđivanja bezbednosti u školi privremeno promenimo organizaciju blokade i koristimo samo navedenu prostoriju u portirnici škole„.
Kao neko ko posmatra situaciju spolja, moram reći da me ovo saopštenje ostavlja sa gorakim ukusom. Razumem da učenici imaju svoje zahteve i da žele da budu saslušani, ali sto dana blokade škole deluje preterano i kontraproduktivno. Obrazovanje je ono što bi trebalo da bude u prvom planu za srednjoškolce, a ne uporno insistiranje na blokadi koja, čini se, više šteti njima samima nego što donosi rešenja. Odluka da se presele u portirnicu i dalje drže školu u blokadi zvuči kao pola mere koja nikome ne koristi – ni nastavi, ni radovima, ni njihovoj budućnosti.
Dragi učenici, razumem da osećate potrebu da se borite za svoja prava i da pokažete snagu zajedništva, ali ovo je možda trenutak da se zapitate gde je granica. Sto dana je već previše – preterali ste u meri koja više ne izgleda kao protest, već kao tvrdoglavost koja vas udaljava od onoga što bi trebalo da radite: da učite, razvijate se i pripremate za život koji je pred vama. Iz aviona se vidi da vam neko daje krila za lične interese, a vi to možda ni ne primećujete. Vaše mesto nije u portirnici, na ulazu škole, već u učionicama, gde stičete znanje koje će vam sutra otvoriti vrata. A kada postanete ljudi, kada osetite samostalnost na leđima, mimo roditelja koji vas sada podržavaju, tada se uključite u rešavanje političkih i državnih pitanja. Tada ćete imati iskustvo i zrelost da zaista nešto promenite. Sada je vreme za učenje, a ne za barikade. Razmislite o tome da energiju koju ulažete u blokadu preusmerite na nešto što će vas izgraditi, a ne rušiti. Vreme je dragoceno, nemojte ga trošiti na bitke koje nikome ne donose dobro, narocito vama samima.
Bolje ništa ne piši !!! Jer ti ništa ne razumeš!!!
U ovoj zemlji 16 ljudi je ubijeno ispod nadstrešnice i jedna majka osakaćena za ceo život!!!
U staračkom domu bez dozvole izgorelo 10 ljudi i ti pozivaš na šta!?
Zbog takvih kao ti što gledaju sa strane i člonova SNS , ovih ljudi nema!!!
Korupcija ih je ubila!!!
Niti će da uče, niti će da sačekaju svoju decu, ovde je bitka za bolje sutra!!!
A ti to ne razumeš!!!
Evo neka ispune svih 5 zahteva studenata i djaka i eto svi zadovoljni. Jel pošteno reci ti meni sa pogledom sa strane!!
I ovo da ti kažem , nisi ti neutralan, ti si za SNS , samo te je sramota da to kažeš!!!
Ruke su im krvave!!!
A da, pošto situaciju gledaš spolja, ako sam razumeo ne vidim razlog da nam se predstaviš imenom i prezimenom, pošto je ovde demokratija i učini sebe poznatom !!!
Ti mora da si od onog što ga zovu Istina? Ova balafurdija je ne blokirala već okupirala školu vodjena Petrušićkom i još po kojim profesorom Gimnazije. Kakav plenum, kakvi zaključci, kakav Novi Učenički Parlament? Na delu je uzurpacija državne imovine i kršenje odnovnih ljudskih prava na obrazovanje. I okupatori škole i njihovi mentori, profesori opozicionari krše zakon a pozivaju na poštovanje zakona. Čista šizofrenija. I smestili se u portirnicu? Navikavaju se deca za buduću profesiju.
Pa nije vreme za učenje! U gimnaziji možeš da budeš i dobar po uspehu, a na kraju da budeš vukovac. Nakon Gimnazije za godinu dana u Leskovcu dobiješ diplomu fakulteta i primaš oko 100.000 dinara. Ostaje ti samo da ideš u ćaciled i biješ studente kako bi odbranio platu. Znači nije vreme za učenje !
Gospođo, ova deca uče svakoga dana. Šta treba da budu, a šta ne. Nemojte samo „od spolja“ da gledate. Pepeljuga nije znala ko je. Samo su je „srećno“ udali .
Ova deca su nas naučili kako trebaju svi građani iz Leskovac da se ponašavju a ne po potrebi jedanput sam iz grad a kad se uzimav pare iz selo. Što se tiče od tvoj pogled spolja to li si izašla iz osmosmratnicu tj ćacilenda pa u abc pišeš komentari. Većina ste u javne službe građani iz caćilend a ako grešim predstavi se koja si.
Direktorka ekonomske se sprema za jedan veeeliki prelet.
100 dana su prodavali zevala i opet SPS(sve po starom).Pa sta sad lavite 100 dana blejanja!!!!!!
VOOOOLLIIIMMM VAAASS!!!
❤️❤️❤️ NAJBOLJI STE!!
SJAJNI STE! ❤️❤️❤️❤️❤️❤️
FANTASTIČNO SVE RADITE!
NE ODUSTAJTE!
HVAAALAA VAM! ❤️❤️❤️❤️💪
Jesi pišnula u gaće od sreće? A lutko?
Jel to plenum od 3 ucenika upravlja buducnoscu preko 1000 djaka.Svojim bezobrazlukom,nasiljem namecu silom svoj model ponasanja,a ko suprotno misli biva vredjan.Direktorka uvedi red u skoli ako umes ili daj ostsvku
Jeste li pripremili neku prigodnu priredbu i recital,elitna deco nase gimnazije??? Kad se slavi da bude upamćeno…Molum lepo,veliki jubilej,100 dana nečega…malo li je?
Kako ih samo huskaju da se blamiraju … najgore je sto su verovali pojedinim profesorima( koji gledaju licni interes), a decu vec stize strah posledica , a to je zavrsetak skolske godine i upis na faks( daj boze da se urazume sta su sami sebi nesvesno ucinili), koji bre zahtevi, blokade, to su mogli i mimo skolskih aktivnosti.