Koja su vaša prava ako je u rafu jedna cena, a na kasi platite drugu?

Foto: Depositphoto

U prodavnicama svakodnevno nailazimo na raznorazne popuste, sniženja, akcije, rasprodaje, pa se zbog toga lako može desiti da proizvod koji želimo da kupimo ima na rafu jednu cenu, a kada dođemo na kasu, otkucaju nam drugu, naravno, znatno veću cenu.

.

Prema Zakonu o zaštiti potrošača, ukoliko se ovakva situacija prijavi tržišnoj inspekciji, trgovac bi mogao da plati kaznu od 300.000 do 2.000.000 dinara, piše SrbijaDanas.

,,Trgovac je dužan da na nedvosmislen, čitak i lako uočljiv način istakne prodajnu, odnosno jediničnu cenu robe ili usluge, u skladu sa propisima koji uređuju trgovinu“ – navodi se u Zakonu. Ovakve situacije se najčešće dešavaju u prehrambenim prodavnicama zbog velikog broja artikala i česte promene cena zbog akcija ili rasprodaje, međutim, potrošač u ovakvoj situaciji ima prava da zahteva da se proizvod naplati po ceni koja je istaknuta na rafu.

– Pri kupovini na veliko u marketima, većina proizvoda koje stavljam u korpu su sa akcijskim cenama. Međutim, nekada na kasi račun ispadne mnogo veći od onog što sam ja izračunala. Moje pravo je tada da ja ne uzmem artikal po toj drugoj ceni, jer potrošač nije kriv što je akcija istekla pa cena nije promenjena ili je pak stavljena ranije, kada akcija nije ni počela da važi – priča jedna sugrađanka i dodaje da trgovci u tom trenutku umeju nekada da budu i prilično neprijatni.

Novica Jovanović, predsednik opštinske organizacije potrošača iz Vlasotinca, rekao je da je u poslednje vreme dobijao mnogo primedbi i žalbi potrošača na trgovce upravo zbog ovakvih propusta.

– Nemoguće je i protivzakonito držati jednu cenu na rafu, a da je druga, veća cena na kasi. Jednostavno, potrošač ima svoje zakonsko pravo da plati onu cenu koja se nalazi na rafu, njega ne zanima da li je radnik ranije istakao sniženu cenu ili je možda nije sklonio na vreme – kaže Jovanović i dodaje da o tome treba isključivo da vodi računa trgovac, organizator ili šef koji koji kontroliše rad u trgovini jer sve mora da bude u skladu sa zakonom:

– Prema Zakonu o zaštiti potrošača, kazna za pravno lice je od 300.000 do 2.000.000 dinara, dok je za odgovorno lice od 50.000 do 150.000 dinara ukoliko trgovac u roku od osam dana ne odgovori na prijavu. Tada tržišni inspektor izlazi na teren i određuje se kazna. Nadam se da će novi Zakon o zaštiti potrošača poboljšati situaciju i da će doneti veću odgovornost za trgovce jer svakodnevno dobijamo mnogo prijava.

Takođe, prema pomenutom zakonu, u slučaju kada je istaknuta cena na rafu niža u odnosu na onu koja je otkucana na kasi, trgovac je dužan da potrošaču plati razliku.

Potrebno je obratiti se poslovođi u prodajnom objektu sa zahtevom da vrati razliku u novcu. Ukoliko se slučaj tako ne reši, potrošač ima pravo da problem prijavi tržišnoj inspekciji. Trgovac je dužan da robu prodaje po ceni koja se nalazi istaknuta uz artikal na rafu ili koja se navodi u katalozima, reklamama ili negde vidno istaknuta u objektu marketa.

Pratite REШETKU na Facebook, Instagram, X (Twitter) i TikTok mreži. Budite uvek u toku!

Pretplati se
Obavesti o

Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi, kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Prilikom pisanja komentara vodite računa o pravopisnim i gramatičkim pravilima. Nije dozvoljeno pisanje komentara isključivo velikim slovima niti promovisanje drugih sajtova putem linkova. Komentare i sugestije u vezi sa uređivačkom politikom ne objavljujemo, kao ni komentare koji sadrže optužbe protiv drugih osoba. Objavljeni komentari predstavljaju privatno mišljenje autora komentara, odnosno nisu stavovi redakcije Rešetka portala.
Za više informacija pogledajte Pravila korišćenja.

0 Komentara
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare