Za pola godine 868 pritužbi korisnika na rad banaka

Kada posumnjaju da postoji nepravilnost u radu banaka i da su oštećeni, klijenti mogu da se požale službi Narodne banke Srbije.

.

Prema podacima Sektora za zaštitu korisnika finansijskih usluga, u prvih šest meseci ove godine, rešeno je 868 pritužbi korisnika na postupanje banaka. Među žalbama su i one vezane za reklamacije zbog transakcija karticama, pošto su pojedine banke uvele paprene naknade, prenose Novosti.

Najviše žalbi – 62,3 odsto, odnosilo se na postupanje banaka, 37,3 odsto na društva za osiguranje, 0,2 na davaoce finansijskog lizinga, a po 0,1 odsto na postupanje platnih institucija i društava za upravljanje dobrovoljnim penzijskim fondovima. Rešeno je 519 pritužbi korisnika na postupanje društava za osiguranje, a najveći broj ovih pritužbi se odnosio na auto-odgovornost – 35,6 odsto i osiguranje od posledica nesrećnog slučaja – 19,7 odsto. Primljeno je 75 predloga za posredovanje, a strane u postupku posredovanja prihvatile su 13 predloga.

Na spisku banaka za koje je utvrđeno da su radile nezakonito je sedam finansijskih ustanova, a najveći broj žalbi građana odnosio se na kredite. Kako poslednja statistika pokazuje, od svih reklamacija, 685 je proglašeno neosnovanim, a u 183 slučaja je potvrđeno da su klijenti bili u pravu.

„Na postupanje u vezi sa kreditima odnosi se 58,8 odsto pritužbi, na platne račune i takve usluge – 24 procenta, a na platne kartice 13,2 odsto reklamacija“, podatak je NBS.

Kako u njihovoj analizi stoji, na probleme sa gotovinskim kreditima žalio se 221 klijent, na potrošačke 35, dok je 88 žalbi u vezi sa stambenim kreditima. Na druge vrste kredita napisano je još 128 prigovora.

Problema sa platnim karticama bilo je u 115 slučajeva, doduše toliko ih je stiglo do Sektora Centralne banke. Među njima su i pritužbe vezane za reklamacije zbog transakcija, o kojima smo nedavno pisali, jer su pojedine banke uveče takse od 1.000 dinara kada se utvrdi da su neosnovane.

„U periodu od januara do kraja juna 2021. godine postupali smo po 26 pritužbi koje su bile vezane za reklamacije zbog transakcija platnom karticom, od čega je bilo 17 neosnovanih pritužbi i devet osnovanih, dok je u 2020. godini ukupno bilo 37 ovakvih pritužbi, od čega 22 neosnovane i 15 osnovanih“, objašnjavaju u NBS.

Pritužbi na sve finansijske ustanove, od početka godine, do kraja juna, koje je NBS rešila, bilo je ukupno 1.393, a osim na banke, odnosile su se i na društva za osiguranja, davaoce finansijskog lizinga, dobrovoljne penzijske fondove.

Pratite REШETKU na Facebook, Instagram, X (Twitter) i TikTok mreži. Budite uvek u toku!

Pretplati se
Obavesti o

Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi, kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Prilikom pisanja komentara vodite računa o pravopisnim i gramatičkim pravilima. Nije dozvoljeno pisanje komentara isključivo velikim slovima niti promovisanje drugih sajtova putem linkova. Komentare i sugestije u vezi sa uređivačkom politikom ne objavljujemo, kao ni komentare koji sadrže optužbe protiv drugih osoba. Objavljeni komentari predstavljaju privatno mišljenje autora komentara, odnosno nisu stavovi redakcije Rešetka portala.
Za više informacija pogledajte Pravila korišćenja.

0 Komentara
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare