Dvadesetogodišnja devojka zazvonila je na vrata sedmadesetšestogodišnje Leskovčanke, ponudila joj da joj izmasira ruke i noge za hiljadu dinara, a kada joj je ispostavila račun, baka je zapravo bila potpisala priznanicu na kojoj je stajao iznos od 43.000 dinara koji ćemorati da isplati na 24 rate za navodnu kupovinu nekakvog masažera.
Ovakve prevare su ponovo aktuelne na jugu srbije, na šta se upozorava na društvenim mrežama, ali i unuk ove gospođe. Najlakša meta prevare su penzioneri.
“Devojka je prolazila tu kroz ulicu i pitala da li treba nekom starijem besplatna masaža nogu. Baka je pristala na to dobrovoljno. Kaže, sažalila se na mlado dete. Devojka joj je kazala da ima 20 godina, da je iz Lipovice, da trenuno nigde ne radi i da masažom zarađuje. Izmasirala joj noge par minuta i rekla joj da bi mogla da joj da bar 1.000 dinara za masažu. Babi bilo žao i platila joj”, priča za Rešetku unuk ove starice D.S.
Međutim, kako tvrdi, nakon toga je devojka zatražila njenu ličnu kartu kako bi potpisala da joj je platila.
“Popunila je papir, iliti priznanicu, kako je već rekla, i potpisala. Nakon toga dala joj je na poklon masažer za noge, besplatno. Baba je rekla da joj ne treba, ima malu penziju, nema para za bacanje, ima kredit koji jedva otplaćuje i da ne sme bez pitanja dece da uzima ništa. Ona je to samo ostavila i otišla uz rečenicu ‘ma šta te briga za decu, ko da oni tebe nešto pitaju’. Kada smo mi došli i videli sta je dobila, kao i papire, prosto nismo mogli da verujemo da joj je prodala masažer nogu za 42.300dinara, a da je to ustvari bila prva uplata od 1.000din, te da ih je preostalo jos 41.280din na 24 rate, jer po rati otplata iznosi 1.720din”, onjašnjava njen unuk.
Ugovor navodno izdaje firma “Medisan”, koji se takođe i vodi kao prodavac , a fizičko lice koje je ustvari primilo novac i uručilo proizvod.
Pokušavali smo da stupimo u kontakt sa odgovornima u ovoj firmi preko brojeva telefona koji su navedeni u ugovoru, ali na njih niko ne odgovoara. Broj koji je, navodna devojka iz Lipovice ostavila baki je isključen.
Na slične prevare upozoravaju i Nišlije preko društvenih mreža:
Nacionalna organizacija potrošača Srbije NOPS upozorila je da je ponovo povećan broj primedbi potrošača koji su ,tvrde, žrtve trgovaca koji nude različite proizvode sa zdravstvenim efektima. Ova roba, poput prekrivača, masažera, ali i uređaja za čišćenje, koje su dobro obučeni trgovci ranije nudili na prezentacijama, sada se prodaje tako što oni pozivaju kupce telefonom i tako im predstavljajaju ponudu koja se „ne odbija”. Obično je reč o prodaji robe na više rata, uz obavezne poklone, a kada se oni odluče da kupe, roba se ubrzo isporučuje na kućnu adresu.
Najčešće se ispostavi da su to jeftini kineski proizvodi čija cena prevazilazi tržišnu, međutim kupci posle nikako ne uspevaju da raskinu taj ugovor, niti da stupe u kontakt sa prodavcima. Jasno je da je reč o dobro uigranim trgovcima koji na taj način najčešće biraju starije osobe. Kada shvate da su prevareni, mnogi se često ustručavaju da priznaju čak i porodici da su žrtve prevaranata.
Zoran Nikolić, predsenik NOPS-a u Kragujevcu, kaže da je povećan broj primedbi i da trgovci sada koriste ovu situaciju u kojoj stariji ne idu često u kupovine, pa mogu da ih lakše ubede i prodaju im različite artikle.
“Ponovo skrećemo pažnju, posebno starijima, na sve prisutniju prodaju raznih pokrivača, masažera i sličnih proizvoda koje im uvežbani prodavci nude u svim krajevima Srbije. Izuzetno je važno da znaju da u ovakvim vrstama trgovine postoji zakonski rok od 14 dana za odustanak bez ikakvih posledica. Razumemo da starim ljudima prija dodatna pažnja koju im posvećuju prodavci na terenu, ali to može skupo da ih košta”, kaže Nikolić i dodaje da nije sramota priznati da smo pogrešili.
Prevareni u ovakvim situacijama mogu da se obrate našim pravnicima koji rade u okviru Savetovališta za potrošače.
Pre 4-5 dana je zvala na fiksni telefon kod nas. Ona ili njena saradnica najpre žrtvi kaźu da je to projekat u organizaciji drźave, dakle Republike i privatne firme „Medisan“. Na pitanje: odakle Vam naš broj fiksnog telefona ima spreman odgovor da su joj podatke dali u PIO Fondu. Ne tvrdim da su joj sigurno dali oni, noźda je neko sa Ortopedije iz DZ ili bolnice, ali ne bih da i njih bez dokaza optužujem. Dakle, ona samovereno zove “ tipovane“ brojeve fiksnih telefona, tako da mene najviše zanima odakle njoj informacija da u porodici imamo bolesnu osobu kojoj je potrebna masaža? Naravno da je nisam pustio u stan jer sam je preko interfona ispitao da mi objasni o kom se to projektu na Republiĉkom nivou radi i gde je angažovana firma „Medisan“, nije umela da mi objasni pa je otišla. Pitanje za nadleźne sluźbe, odnosno za PU je:
Odakle toj ženi podaci o bolesnim osobama u Leskovcu i odakle prevarantu hrabrost da se javno hvali da je informacije dobio od PIO Fonda, ako iza njega stvarno ne stoji neko iz drźavnih ili lokalnih struktura?
Starije osobe su lakoverne, o ona je mazna banica prefarbana svim bojama, pa verujem da je prevarila veliki broj bolesnih penzionera.
Isti problem imam i ja .dva puta su uspeli da prevare mog očuha od 76 godina za neke beskorisne masažere.može li iko stati na put ovakvima?
Dobro je što smo napisali naša iskustva sa prevarntkinjom da ne bi drugi naši sugradjani naseli na slatkorečivost i laži te žene i sličnih osoba koje rade po našem gradu. Jedino privatna prijava u PU protiv NN lica može da bude prvi korak. Mada, ona može da se brani da nikoga nije silom terala nikoga da joj da pare. Ali ako je u pitanju podmetanje ugovora o kupovini aparata, odnosno o kreditu, pod izgovorom da je to priznanica za 1000 dinara koje je iskukala od žrtve, onda bi mogla da odgovara.