Direktni sudar na kružnom toku u Leskovcu jer je ušao u skroz suprotni smer

Da još uvek nismo naučili pravila kako se vozi u kružnom toku i ko tu zapravo ima prednost, dokaz je saobraćajka koja se desila jutros oko 8.30 na kružnom toku kod obilaznice oko Leskovca u Ulici Južnomoravskih brigada, kada je vozač automobile sa niškim registarskim oznakama direktno sudario sa vozačem iz Leskovca jer je krenuo kružnim tokom u potpuno suprotnom smeru.

.

Srećom, nije načinjena velika materijalna šteta i nema povređenih, ali se nadamo da će ovaj vozač pročitati tekst i napokon naučiti osnovna pravila vožnje.

Kako da vozim u kružnom toku?

Kao prvo – ovaj tekst je napisan banalizovano i maksimalno uprošćeno, da bi ga (do kraja) pročitao što veći broj vozača. Zato batalite kritike po pitanju nestručnih izraza – cilj je da što više ljudi shvati bar osnovna pravila ponašanja u kružnom toku.

Ovo su „bukvalizovana“ pravila, koja treba pratiš da se ne bi sudario u kružnom toku:

Pravilo br. 1:   Onaj ko je u kružnom toku ima prednost u odnosu na onoga ko je van kružnog toka, a to je regulisano saobraćajnim znacima.

Pravilo br. 2:   Auto u unutrašnjoj traci kružnog toka nema prednost u odnosu na auto u spoljašnjoj traci kružnog toka (kada je u pitanju kružni tok sa više traka)!

Da pojasnimo  – ne smeš iz krajnje unutrašnje trake (uz ostrvo) da isečeš sve ostale u kružnom toku da bi izašao tamo gde ti odgovara. Dakle, onaj ko izlazi iz kružnog toka nema prednost u odnosu na one koji takođe kruže u spoljašnjim trakama kružnog toka.

Da još pojasnimo – govorimo samo o vozilima koja se već nalaze  u kružnom toku – oni iz unutrašnjih traka nemaju prednost u odnosu na one u spoljašnjim trakama! Govorimo o samom kružnom toku – ne o prilaznim ulicama/putevima.

Znači, ako onaj iz unutrašnje kružne trake odluči da izađe iz kružnog toka, on ne sme da „iseče“ onog u spoljašnoj kružnoj traci, već mora da ga propusti kao da je u pitanju klasično prestrojavanje na putu sa dve trake i to uz davanje migavca i trudeći se da ne izazove udes. Potpuno isto kao da voze na običnom putu sa dve ili tri trake.

Naglašavamo – prednost uvek ima vozilo koje nastavlja kretanje trakom u kojoj se nalazi!

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, kao i Twitter nalogu.

Pratite REШETKU na Facebook, Instagram, X (Twitter) i TikTok mreži. Budite uvek u toku!

Pretplati se
Obavesti o

Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi, kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Prilikom pisanja komentara vodite računa o pravopisnim i gramatičkim pravilima. Nije dozvoljeno pisanje komentara isključivo velikim slovima niti promovisanje drugih sajtova putem linkova. Komentare i sugestije u vezi sa uređivačkom politikom ne objavljujemo, kao ni komentare koji sadrže optužbe protiv drugih osoba. Objavljeni komentari predstavljaju privatno mišljenje autora komentara, odnosno nisu stavovi redakcije Rešetka portala.
Za više informacija pogledajte Pravila korišćenja.

1 Komentar
Najstarije
Najnovije Najviše glasova
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare

Kada već objavljujete pravila unutar kružnog toka pojasnite da u spoljnoj traci možete da se krećete samo ukoliko se isključujete na prvo isključenje a ne da se kruži tom trakom.,..SPOLJNA TRAKA SLUŽI SAMO ZA UKLJUČENJE I PRVO ISKLJUČIVANJE SA KRUŽNOG TOKA! (ukoliko ima više traka kružni tok)