Modna dizajnerka iz Niša Jelena Dimitrijević pažnju javnosti je privukla „haljinom Srbije“ koja je pravo umetničko delo, a nosila je operska pevačica Mina Gligorić na manifestaciji „Armija kulture“, na Međunarodnim vojnim igrama u Rusiji, nastupajući ispred Ministarstva odbrane i Vojske Srbije.
Na „haljini Srbije“ oslikano je čak sedamnaest simbola srpske istorije, a kako Jelena ističe, za nju je pravljenje ove haljine bila velika čast, ali i izazov.
„Haljina Srbije, tako smo je mi interno zvali, jer je to projekat koji sam radila ukupno mesec dana, koliko smo i vremena imali. Na haljini su iscrtani motivi, znamenitosti naše zemlje.
Srbija ima spomenike u čast stradalih vojnika širom zemlje, manastire, tvrđave, crkve, ratne spomenike, zato je operska pevačica Mina Gligorić, želeći da ponese Srbiju u Moskvu, na manifestaciji „Armija kulture“ na Međunarodnim vojnim igrama u Rusiji, nastupajući ispred Ministarstva odbrane i Vojske Srbije došla na ideju da se uradi baš ovakva haljina, a meni je pripala čast da uradim, ručno oslikam i realizujem njenu zamisao. Tako je i nastala haljina kojom sam i ja učestvovala na toj manifestaciji” kaže Jelena za Telegraf i dodaje da je ceo proces otežala činjenica da su ona i Mina komunicirale samo preko poruka.
Na haljini je oslikala spomenik u Šumaricama, crkvu Svetog Petra, manastire Stubal i Gradac, Spomenik Stefanu Nemanji, Spomenik Gvozdenom puku, Smederevsku tvrđavu. Pored toga nalaze se i memorijalni kompleks na Kadinjači, Spomenik Svetom Trojstvu, Gračanica, Niška tvrđava, spomenik na Bubnju, Avala, Golubačka tvrđava, Hram Svetog Save, Pobednik i manastir Žiča.
Mlada dizajnerka objašnjava da je proces izrade crteža bio možda i najteži deo posla, jer joj je oslikavanje samo jednog objekta oduzimalo i po 12 sati svaki dan.
“Pripremila sam dosta materijala, puno naših predivnih manastira, crkava, vojnih spomenika, tvrđava širom zemlje. Pre crtanja tkanina je morala da ima crnu podlogu kako ne bi materijal „pojeo“ boju, a i kako bi se crteži lepše videli. Samo crtanje motiva bez krojenja, skica i pripreme tkanine, trajalo je sedam dana po 12 sati. Da sam imala više vremena verovatno bih je još crtala. Svi oko mene su bili od pomoći, tražili motive i simbole za crtanje, ali i završavali su sve drugo umesto mene, jer sam se ja posvetila u potpunosti izradi haljine, ta vrsta njihove pomoći mi je bila najznačajnija tada”, objasnila je Jelena kako je protekao ceo proces izrade haljine.
Svoj stil opisuje kao jedinstven, a kako kaže, ta jedinstvenost je upravo njen zaštiti znak. Jelena je kreacijom „haljina Srbije“ potvrdila svoje reči i dokazala da se trud i rad na kraju uvek isplate.