Leskovački opozicionari traže besplatan gradski prevoz za sve građane, predlog će izneti na narednoj skupštini

Leskovački opozicioni poslanici iz Grupe građana “Za Leskovac – Zajedno” tražiće da se na sledećem zasedanju lokalnog parlamenta raspravlja o mogućnosti uvođenja besplatnog gradskog prevoza, a kako navode, to je samo jedan od 10 problema i rešenja za njih koje su pripremili za predstojeće lokalne izbore u 2024. godini.

.

Leskovac, u kome gradski prevoz odavno ne funkcioniše, bi bio prvi grad u Srbiji koji bi imao takvo rešenje, a kroz razrađeni projekat leskovački opozicionari kažu da će ponovo vratiti nekadašnje gradske linije, što bi, kako navode, bio samo početak rešavanja jednog velikog problema.

“U pitanju je system koji se već primenjuje u mnogim evropskim gradovima, a to bi, pored ostalog, Leskovac izvuklo iz negativnog medijskog miljea. Besplatni gradski prevoz će biti socijalna kategorija za sve građane Leskovca time što će smanjiti troškove života, s obzirom da imamo najniže plate u Srbiji. Gradski prevoz bi smanjio i upotrebu automobila što bi impliciralo dobre efekte na zaštitu životne sredine i rešio bi problem manjka parking mesta“, rekao je odbornik Nenad Zdravković.

On kaže da će zajedno sa Cakićem i svojim opozicionim kolegama pokušati da na jedan civilizovani način pokreneu diskusiju u lokalnom parlamentu o ovom predlogu.

“Da razgovaramo, i sa ljudima iz struke, da vidimo šta će biti benefit i koje su mogućnosti da se možda odmah obratimo nekim evropskim, pre svega zelenim fondovima, koji bi možda već sada mogli da započnu ovaj projekat. Ako imaju sluha mogli bi zajedno da radimo na toj temi za dobrobit naših građana“, dodao je je Zdravković.

On je podsetio i na to kako je gradski prevoz u Leskovcu funkcionisao ranije, te da sada Leskovčani moraju i da pešače po nekoliko kilometara ili da plaćaju taksi kako bi stigli iz jednog u drugi deo grada.

“Ranije smo gradskim prevozom mogli da idemo i na utakmice i izložbe, da iz naselja Dubočica stignemo do Radničkog, a sada to više ne možemo. Decu moramo da vozimo do hale, starije do Bolnice, ako nema ko da ih odveze, onda moraju da plate taksi”, kaže Zdravković.

Budući narodni poslanik Nebojša Cakić istakao je da bi ovako rešenje bilo dobro i za auto-prevoznike.

“Koji bi onda od lokalne samouprave ili države dobijali subvencije. Ujedno bila bi ukinuta mogućnost da auto-prevoznici sami povećavaju cene karata bez ikakve dozvole grada. Sada auto-prevoznici rade posao na način na koji oni žele, pre 5, 6 meseci smo bili svedoci kad je prevoz enormno povećan, voze autobuse koji nisu propisani. Cena nije odobrena, a na poslednjoj sednici Skupštine su i ti auto-prevoznici koji vrše prevoz davali svoje izveštaje u kojima nije pisalo ništa , rekao je Cakić.

Kako objašnjavaju u GG “Za Leskovac – Zajedno”, ovo pitanje je samo jedno od 10 predizgbornih obećanja GG „Za Leskovac zajedno“ koja se, kako je rečeno, već sada sprema za izbore 2024.godine.

„Ovo što danas započinjemo je naš projekat za 2024. godinu, odnosno za smenu lokalne vlasti u Leskovcu.Mi nećemo kao neke političke stranke da izbacimo program dva meseca pre izbora već smo se potrudili da sumiramo najznačajnije probleme i kandidovaćemo jedno po jedno rešenje u narednih godinu dana što će i biti naš predizborni program“, zaključio je je Nenad Zdravković.

Pratite REШETKU na Facebook, Instagram, X (Twitter) i TikTok mreži. Budite uvek u toku!

Pretplati se
Obavesti o

Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi, kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Prilikom pisanja komentara vodite računa o pravopisnim i gramatičkim pravilima. Nije dozvoljeno pisanje komentara isključivo velikim slovima niti promovisanje drugih sajtova putem linkova. Komentare i sugestije u vezi sa uređivačkom politikom ne objavljujemo, kao ni komentare koji sadrže optužbe protiv drugih osoba. Objavljeni komentari predstavljaju privatno mišljenje autora komentara, odnosno nisu stavovi redakcije Rešetka portala.
Za više informacija pogledajte Pravila korišćenja.

3 Komentara
Najstarije
Najnovije Najviše glasova
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare

Mislim da Jagodina već ima takvo nešto

Dobra ideja,manje guzvi u centru. Ali prevoznici da imaju eko buseve a ne ove krpenjace sa vitkovog otpada pune kita i pocepanih auspuha sa ko zna kojom emisijom izduvnih gasova.
Tako moze i pozdravljam. Sa starim ovi bi se samo slepali na drzavnu infuziju ko paraziti. Samo novi eko busevi pa tad subvencija a ovo sve postojece na otpad.

A ko ce sve to da placa opet ljudi koji rade i privreda koja je vec opterecena i koja se gusi u porezima,doprinosima…Sad ce neko za golemu njivu gde zivi 20 ljudi da pusti bus da ide ceo dan prazan ili po gradu da se ceo grad vozi za dzabe kako da ne.I ne lazite i jugekspres o kome pistete je naplacivao karte doduse simbolicno pa je zavrsio tuzno ostala je samo uspomena.Vecu glupost nisam procitao besplatno…Imate kao besplatno skolstvo a sve se placa knjige,pribor,djacki dinari,eskurzije,rekreatvne nastave,imate besplatno zdravstvo da nisu privatnici pola nas bi bilo pokojno i sve kod privatnika zavrsavate drzavni lekar vam samo prepise lekove. Ideja vam je zesca glupost kako cete placati prevoznike.Dajte ljudima novac da kupe normalne buseve pa ce smanjiti broj automobila.