Ispovest Nišlije zarobljenog na aerodromu u Tel Avivu: „Ovde se ponašaju kao da nas ne vide“

Foto: Kurir / Privatna arhiva

Čak 57 državljana Srbije, među kojima ima dece i učenika niške Bogoslovije, zarobljeni su na aerodromu „Ben Gurion“ u Tel Avivu.

Tokom jučerašnjeg dana njihovi letovi do Sofije i Soluna su otkazani. Kada je juče došlo do napada u blizini aerodroma i kada su odjekivale bombe neki putnici su bili primorani da se sakriju tako što leže na pisti i pokrivaju svoja tela.

Državljani Srbije spavali su noćas ispod stepenica. Među njima je i M. S. iz Niša, navijač Partizana.

“Na aerodromu smo nas dvojica navijača Partizana, došli smo u svojoj režiji na utakmicu, ali smo ostali kako bismo posetili i Jerusalim. Juče smo krenuli na let za Sofiju, ali smo videli da je let otkazan, tada su se oglasile sirene i čuli su se odjeci bombi”, svedoči M. S. za Kurir.

Njemu i njegovom prijatelju, priduržili su ljudi koji su hodočasnici, sveštenici, kao i deca koja pohađaju Nišku bogosloviju, a među zarobljenim putnicima je i kardiolog doc. dr Tomislav Kostić iz Niša, direktor Klinike za kardiovaskularne bolesti KC Niš.

“Deca su bila uplašena od odjeka bombi, krajem večeri im je ponestalo i hrane i novca. Sva sreća drugar i ja smo dobili novčanu pomoć navijača Partizana iz celog sveta i pomagali smo starijim ljudima i deci, kupovali hranu i držali se svi zajedno. Deca su uzrasta od 17 do 20 godina, ležala su na podu kad je pukla bomba u blizini aerodroma i Tel Aviva”, priča sagovornik Kurira.

Foto: Kurir / Privatna arhiva

Kaže da je trenutno mirno, ali da nisu dobili nikakve zvanične informacije.

“Niko nas ništa nije ponudio od nadleženih ovde, iako su nam letovi otkazani nisu nam ponudili ništa. Sreća pa smo dobili taj novac da pomognemo deci. Ovde se ponašaju kao da nas ne vide i kao da ne postojimo. Bukvalno smo prepušteni sami sebi. Mene nije strah, ali ovde među našim ljudima vlada strah, pogotovo među decom. Apelujemo na državu da što pre pošalje avion po nas, jer ljudi su na izmaku snage, ovde ima i dijabetičara i bolesnih”, naglasio je M. S.

Podsetimo, jedan avion „Er Srbije“ sleteo je u 10 sati na beogradski aerodrom „Nikola Tesla“. Još uvek nije poznato da li se u njemu nalazi grupa hodočasnika iz Niša među kojima su i gradonačelnik Leskovca u ostavci Goran Vvetanović i zamenik direktora Opšte bolnice Leskovac doktor Milan Petrović.

Cvetanović jutros i sinoć nije odgovarao na poruke i pozive naših novinara, a povodom ovih vanrednih okolnosti ne oglašavaju se ni ljudi iz njegovog kabineta.

Počasni konzul Srbije Aleksandar Nikolić, govoreći u Jutru na Prva TV, ranije jutros, kazao je da je počela evakuacija naših državljana, i da je prvi avion iz Izraela krenuo za Srbiju.

Prema njegovim rečima, noć je protekla mirnije nego jučerašnji dan, bez sirena za vazdušnu opasnost i raketa. Sa druge strane, Nikolić ističe da je u južnom distriktu stanje veoma teško i složeno. Iako je gvozdena kupola efikasno reagovala, zabeleženo je više pogodaka u civilne objekte.

Kako Blic saznaje, čekaju se bezbednosne ocene za još dva aviona koliko je neophodno da bi se evakuisali svi državljani Srbije koji se trenutno nalaze u Izraelu.

Avion koji je jutros sleteo u Beograd je redovan let i on je otišao po putnike koji su već imali unapred kupljene avionske karte.

Na aerodromu „Ben Gurion“ u Tel Avivu se nalazi oko 200 Srba koji se nadaju dolasku aviona iz Beograda i spasu od rata u Izraelu.

Direktor niške Klinika za kardiohirurgiju Dragan Milić objavio je na društvenoj mreži X da se grupa od 55 hodočasnika iz Niša nalazi blokirana na aerodromu u Tel Avivu.

Kako je napisao, slika prikazuje trenutak napada terorista na aerodrom dok hodočasnici traže zaklon.

“Molim Vladu Srbije da što hitnije preduzme mere iz svoje nadležnosti i hitno evakuišu naše gradjanw nazad u Srbiju”, napisao je on.

Grupa hodočasnika među kojima je i gradonačelnik Leskovca u ostavci Goran Cvetanović, trebalo je juče ujutru da napusti Izrael, ali su se planovi promenili od kada su krenuli iznenadni napadi Hamasa na južni i centralni Izrael, saznaje Rešetka.

Vladika Arsenije, koji sa grupom hodočasnika iz Niša, zajedno sa vladikom Ilarionom, boravi u Izraelu, izjavio je sinoć za Tanjug da su svi srpski hodočasnici, a ima ih iz Londona i Nemačke dobro, da je deo njih po planu puta već na aerodromu, a druga blizu granice sa Egiptom.

“Ta grupa koja danas treba da se vrati u Srbiju broji 54 hodočasnika, oni su krenuli iz Vitlejema, već su blizu aerodroma u Tel Avivu i imaju let u 22 sata. Svi su dobro, ali kako čujemo let je otkazan” rekao je vladika Arsenije i naglasio da pokušavaju da nađu rešenje za njihov povratak.

Sve vreme smo u kontaktu sa našom ambasadom u Tel Avivu koja je na visini zadatka, dodao je vladika Arsenije.

“Drugi deo grupe u kojoj smo ja i vladika timočki ima 35 putnika, naša grupa je oko 100 kilometara od granice sa Egiptom. Nadamo se da ćemo za sat vremena preći granicu, to je grupa koja je krenula iz Niša i svi smo bezbedni i dobro” rekao je vladika Arsenije.

Prijatelji i saradnici Gorana Cvetanovića i pomoćnika direktora Opšte bolnice Leskovac Milana Petrovića, koji su deo ovog hodočašća vidno su zabrinuti i kažu da njih dvojica ne odgovaraju na pozive.

“Poslednja informacija koju smo imali je da je trebalo da odlete jutros”, kazao je juče novinaru Rešetke blizak prijatelj Gorana Cvetanovića.

Na društvenim mrežama sinoć se pojavila fotografija iz autobusa koji se navodno nalazi u ovom trenutku ispred aerodroma „Tel-Aviv“, a u kome se nalazi i prvi čovek Leskovca.

„Dok se spašavaju drugi, Srbi čekaju i mole se“, navodi se u opisu te fotografije.

Pratite REШETKU na Facebook, Instagram, X (Twitter) i TikTok mreži. Budite uvek u toku!

Pretplati se
Obavesti o

Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi, kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Prilikom pisanja komentara vodite računa o pravopisnim i gramatičkim pravilima. Nije dozvoljeno pisanje komentara isključivo velikim slovima niti promovisanje drugih sajtova putem linkova. Komentare i sugestije u vezi sa uređivačkom politikom ne objavljujemo, kao ni komentare koji sadrže optužbe protiv drugih osoba. Objavljeni komentari predstavljaju privatno mišljenje autora komentara, odnosno nisu stavovi redakcije Rešetka portala.
Za više informacija pogledajte Pravila korišćenja.